Gå til innhold

E21 323i 1978


propan
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sitter ihvertfall på det :) Og de fikk jeg fra BBS for noen mnd siden. Bare å sende en mail til de med nr på felgen så får du tilsendt pr mail-det gjorde jeg. I mitt tilfelle rs073 og rs074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Har nå lest hele tråden din og er sinnsykt imponert,

 

Holder på med en 81 e21 som er orginalt 323i og har fått godkjenning for ombygging til Alpina B6 2,8 spec men med M20B27 motor.

 

Jeg har en S50B32 motor liggende som jeg tenkte jeg skulle søke om å få godkjent etterhvert på lik linje med det du har gjort, men jeg finner liksom ikke nok underlag til at jeg 'tør' sende søknaden inn til BT enda. (vurderer faktisk Schitzer 323i Turbo søknad også men..)

 

Jeg tenkte å referere til e36M3 understell og/eller større bremser og tilsvarende drivlinje samt alle avstivninger som H3S brukte men er usikker på om jeg skal søke om 321hk eller 240hk, hva gjorde du ?

 

Har du noen tips og komme med som kan hjelpe på i forhold til hva som kan være smart og ha med av tilleggsinfo på søknaden ?

 

Nok en gang: Jeg er Megaimponert over e21'n din, spesiellt det at det fortsatt er orginalfargen, som jeg tror er eneste gjenlevende på e21, iallefall i orginal tilstand.

 

Vh. Stein

99310944

stein@susrud.com

Endret av steinsus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk.

Nå må jeg skuffe deg litt. Bilen har ikke org fargen fra 78'

Den er omlakkert til denne fargen i 94' isj.

H3S hadde 320nm- ergo 320nm vil chassi tåle.

Jeg har 3.0L og er derfor innenfor dette. B32 går ikke.

Så det er bare å søke og fortelle hva du ønsker,biltilsynet hjelper deg videre derfra. De er ikke så vanskelige som folk tror.

Men kommer du med en rusten haug der alt henger i patentband og strips og er slengt på plass uten mål og mening så syns jeg også det er helt greit at ting ikke blir godkjent.

Lykke til. Bare spørre på pm om det er noe. Takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Lenge siden sist......
Forrige sesong endte som det alltid bør gjøre... Ingen store problemer, ingen krasj,ingen bulker, og alle har det bra :)
Det var ikke et travelt år for e21 kjøring i 2015.
Men fortsatt et ganske travelt år for meg og mine.
For 8 år siden vi bygde vi nytt hus, for 4 år siden jeg bygde jeg en knall garasje på tomta.
For 3 år siden bestemte jeg meg for å bygge e21 ferdig med alle mods og få det godkjent

Mai 2015 bestemte vi oss for å selge huset...

Kjøpe oss en nytt litt mindre men nyere hus et annet sted i kommunen og flytte...


Ohh my gooood.... Hva faen gjør jeg nå da?
Det nye huset er egentlig ikke så lite, det er fra 2012, så det har bedre fasiliteter enn vi hadde, men alt er litt mindre.

MEN Garasjen! .... Goosh. Hele 36 kvm uten høyde..
Naboene må tro jeg er gal. Vi flyttet inn midten av juni, midten av juli solgte jeg garasjen som var 1 år gammel.
For å bygge ny måtte jeg ha nabovarsel i orden.


Kleint "Hei. Jeg er din nye nabo og ønsker å rive ned den nye garasjen som ble bygget ifjor og bygge ny større"

Her er den som sto der, helt greit for vanlig parkerings bruk.

Bilde%2016.05.2015%2C%2016.26.00.jpg

Nå var den jeg hadde mer eller mindre ett verksted

Så....

Bilde%2007.10.2015%2C%2007.54.03.jpg
Bilde%2007.10.2015%2C%2007.54.25.jpg
Bilde%2001.02.2016%2C%2007.43.41.jpg
Bilde%2001.02.2016%2C%2007.43.29.jpg

Kjempefornøyd!

Siste bmwtreffet jeg fikk med meg ifjor var høst treffet til BMWCCN Telemark på NAF Testbane.
Forholdsvis lite treff,men pga strålende vær dukket det opp mange hyggelige mennesker og mange var der for å kjøre litt på glattkjøringsbanen.

Jeg og en med 02 med S14 kom litt senere enn de fleste andre da vi var innom ett meget lokalt biltreff tidligere på dagen.Dette var ett typ veteranbil treff med mange forskjellige merker. Hyggelig det,men ikke noe BMW treff :)

Når vi kom fikk jeg en pekefinger av en i sekretariatet- DU SKAL KJØRE DRAGRACE!

HÆ? Jeg?

Bilde%2021.12.2015%2C%2023.59.26.jpg

KULT!

Det er litt fasinerende når en kommer med en forholdsvis tilsynelatende orginal e21 fra 78`og kjører helt rolig til startstreken og oppdager da at jeg skal kjøre mot en e46M3.. Har sett karen før,men ikke snakket med han noe videre. Kort fortalt kom han rimelig fort bort å lurte på hva i allverden jeg hadde gjort med den bilen..

Jeg vant ;)

Og jeg var kanskje noe heldig med motkandidatene, men jeg endte opp i finaleheat etter X antall runs mot M3 etc av diverse utgaver. Tapte så mot en overkompetent e46 Compact med presse på til slutt..

Med Yngve bak ratt i tillegg ;)

Angrer veldig på at jeg hadde gatedekk og ikke R.dekka på for å si det sånn.

Så totalen i 2015 ble veldig godt fornøyd.

Nå er vinteren her og som de fleste andre er det tiden for eventuellt vedlikehold og ebay søk :)
De fleste er vel enig i at e21 ikke akkurat var fremmut for sin tid med den forstillingen som ble laget.

Jeg sliter litt med understyring på banen,klarer ikke få bakhjula ut i drift for å komme gjennom svingen uten full drift. Har vel egentlig funnet ut at stabstaget foran er vesentlig overdimmensjonert for understellet jeg kjører.
Så jeg skal ha på orginal stabstag igjen.

Skal bare på nett og myse litt først...

Sååe,da ble det noe annet..

Bilde%2013.02.2016%2C%2019.12.30.png

Sellholm bærearmer,laget til en svenske.
Aner ikke hvordan jeg skal montere disse,ei heller noe annet enda. Ikke sikkert jeg monterer dette i år heller.

Fremdeles på nett..

Bilde%2016.02.2016%2C%2021.14.06.jpg

Og fortsetter...

Klare lys i år da sikkert..
Bilde%2016.02.2016%2C%2021.33.41.jpg

Og nå begynner det å gå forholdsvis fort i en E21 på banen,og det fornuftige karen jeg er så ble det ett bur også...

Bilde%2017.02.2016%2C%2018.36.32.jpg

Akkurat buret fikk jeg lokalt her da.

64993445.jpg

Endret av propan
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...