Gå til innhold

Torleif med M3 CSL på TV2 nyhetene snart !!


Bimern
 Share

Anbefalte innlegg

hvordan avkjøler du en motor, forresten... efter "hardkjør" slik du skriver...

Man kjører bilen/motoren i 5-10 minutter i mer normal hastighet. Jeg pleier f.eks alltid å senke hastigheten betydelig (til rundt 120-130 Km/t) 5-6 Km før jeg stopper på en bensinstasjon på Autobahn (viktig hvis hastigheten tidligere har vært opp mot maksimalt turtall). Fartsvinden vil dermed kjøle ned motoren til et mer fornuftig nivå før jeg stopper motoren ved dieselpumpen. Dette var normal praksis da jeg kjørte Europa på langs i div. Porschemodeller... en god vane jeg i dag også praktiserer med oljebrenneren. Dette nummeret er spesielt viktig hvis man kjører en motor med luftkjølt turbo og/eller kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvordan avkjøler du en motor, forresten... efter "hardkjør" slik du skriver...

Man kjører bilen/motoren i 5-10 minutter i mer normal hastighet. Jeg pleier f.eks alltid å senke hastigheten betydelig (til rundt 120-130 Km/t) 5-6 Km før jeg stopper på en bensinstasjon på Autobahn (viktig hvis hastigheten tidligere har vært opp mot maksimalt turtall). Fartsvinden vil dermed kjøle ned motoren til et mer fornuftig nivå før jeg stopper motoren ved dieselpumpen. Dette var normal praksis da jeg kjørte Europa på langs i div. Porschemodeller... en god vane jeg i dag også praktiserer med oljebrenneren. Dette nummeret er spesielt viktig hvis man kjører en motor med luftkjølt turbo og/eller kompressor.

det har jeg aldri i mitt liv tenkt på, men når du sier det høres det hele meget logisk ut. Det skal jeg huske på!

man lærer så lenge man lever...

herlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå lyd i denne CSL'en ass, så Clakson herje med en CSL på ile of man, skrøt hemningsløst av bilen.

Men jeg liker komfort og bekvemmelighet for mye til å vurdere noe slikt noe, billig er det jo heller ikke :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...