bunny Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Jeg forstår bmwE9 godt faktisk, selv om jeg må poengtere at jeg synes det ser MYE finere ut med f.eks 18" enn med de 16" jeg har i dag. Problemet hos meg er at jeg kjører 20 k i året, stort sett bare på elendige og hullete byveier. Komforten er bedre med 16" og jeg vil også tro at foringer etc vil holde noen km lenger. Hadde jeg kun vært ute på langturer, hadde det nok stått 18" på min også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Jeg la om til orginale 205/60-15 hjul på min E36 når vi skulle på ferie i fjor. Vi kjørte 3k km på en uke i Norge, Sverige, Tyskland og Danmark og jeg er enig med bmwE9 når det gjelder komfort på slike hjul. Bilen var en drøm å kjøre. Det gikk nesten en måned etter ferien før jeg byttet tilbake til de lavere og ukomfortable 17" hjulene igjen. Jeg var faktisk inne på tanken om å kjøpe meg 16" sommerhjul i år men det ble et sett nye 17" isteden for. Det skal uansett bli en kraftig forbedring å bytte ut Falken Azenis med nye Dunlop Sport Maxx. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Jeg har 18x8.5" BBS CH med Dunlop SP01 225/40-18" dekk. Utrolig fornøyd med både felg og dekk. Faktisk helt på grensen til komfortabelt -) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Jeg har 18x8.5" BBS CH med Dunlop SP01 225/40-18" dekk. Utrolig fornøyd med både felg og dekk. Faktisk helt på grensen til komfortabelt -) Hvis oppsetningen med felger og dekk er helt på grensen til komfortabel er oppsetningen med andre ord ikke komfortabel... det er derfor mer et spørsmål om oppsetningen er ukomfortabel eller veldig ukomfortabel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 det kommer vel kanskje litt ann på forbruket av bilen. om det er en søndagsbil. hadde jeg nok valget falt på 19". men, hadde nok gått for 18" ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Jeg la om til orginale 205/60-15 hjul på min E36 når vi skulle på ferie i fjor. Vi kjørte 3k km på en uke i Norge, Sverige, Tyskland og Danmark og jeg er enig med bmwE9 når det gjelder komfort på slike hjul. Bilen var en drøm å kjøre. Det gikk nesten en måned etter ferien før jeg byttet tilbake til de lavere og ukomfortable 17" hjulene igjen. Jeg var faktisk inne på tanken om å kjøpe meg 16" sommerhjul i år men det ble et sett nye 17" isteden for. Det skal uansett bli en kraftig forbedring å bytte ut Falken Azenis med nye Dunlop Sport Maxx. Dunlop Sport Maxx kan helt klart anbefales. Stille og retningsstabile Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 det kommer vel kanskje litt ann på forbruket av bilen. om det er en søndagsbil. hadde jeg nok valget falt på 19".men, hadde nok gått for 18" ja. Jeg kjører rundt 30000 kilometer i året og da teller det mye at bilen har en rimelig grad av komfort... spesielt når 5-6 tusen av disse kilometrene er på franske landeveier. I dag kom de nye 195/65-15 dekkene på bilen og det var som å få en ny og bedre bil. Hmmm... kanskje jeg burde ta en prøvetur med den nye Citroën C6... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Jeg har flere ganger lurt på hvorfor du ikke kjører Citroën ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Jeg har flere ganger lurt på hvorfor du ikke kjører Citroën ja.. Verdens mest innovative bil gjennom tidene er Citroën DS... og modellene CX og XM var også rimelig originale. Dagens C5 er dessverre litt kjedelig, men den nye Citroën C6 har jeg stor tro på som et kreativt alternativ til de standardiserte tyske alternativene. Jeg liker Citroën (og Peugeot... dog ikke Renault), men så er jeg litt skapfrankofil også da. Frankrike er et fantastisk fint land og et av de mest interessante områdene i Frankrike er Alsace... som er en vellykket blanding av fransk og tysk kultur. Forøvrig... alle som har kjørt en fransk bil a la Peugeot 306 GTI vet at man knapt får mer kjøreglede for pengene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 I går så jeg faktisk 2 DS'er, 4 CX'er og en SM, samt at jeg går jo forbi en XM på vei til garasjen hver dag. C6 virker å være et skritt i riktig retning for Citroën. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 I går så jeg faktisk 2 DS'er, 4 CX'er og en SM, samt at jeg går jo forbi en XM på vei til garasjen hver dag. C6 virker å være et skritt i riktig retning for Citroën. Akkurat Citroën SM kan det umulig være mange av i Norge... og en mer spesiell bil kan man knapt kjøre. En italiensk racingmotor (Masserati) montert i en fransk bil med komfortorientert hydraulikfjæring er ikke daglig kost for å si det forsiktig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 det kommer vel kanskje litt ann på forbruket av bilen. om det er en søndagsbil. hadde jeg nok valget falt på 19".men, hadde nok gått for 18" ja. Jeg kjører rundt 30000 kilometer i året og da teller det mye at bilen har en rimelig grad av komfort... spesielt når 5-6 tusen av disse kilometrene er på franske landeveier. I dag kom de nye 195/65-15 dekkene på bilen og det var som å få en ny og bedre bil. Hmmm... kanskje jeg burde ta en prøvetur med den nye Citroën C6... eller så kan du jo bare la det være? og kjøre bmw'n med 15" altså.. hmm.. la meg se.. bmw kontra Citroën.. hmm la meg tenke litt på det der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 eller så kan du jo bare la det være? og kjøre bmw'n med 15" altså.. hmm.. la meg se.. bmw kontra Citroën.. hmm la meg tenke litt på det der... Jeg har allerede tenkt... så jeg er inne på min tredje BMW... og jeg har tidligere hatt bl.a 4 Porscher, 4 stk. Mercedes-Benz og 3 Peugot´er. Citroën har jeg ikke hatt, men det behøver jo ikke å bety at jeg ikke har sansen for Citroën... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Tror en C6 hadde kledd deg. Synd både motorene og interiøet virker kjipt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Jeg ville gått for 18" uten tvil. Syns det ser nesten like bra ut, og når man ser på regnestykket for felger og dekk, blir besparelsene ganske store, sett i forhold til 19". Når det gjelder komfort er det enda et argument for 18". Kjører på 17" selv og det er helt på grensen til hva jeg orker på Osloveiene, men det bor jo litt mer komfort i E46 (enn i min E36 med sportsunderstell). Flere ganger har jeg ufrivillig truffet hull i veien som effektivt ville drept 19" felger. De gangene er jeg glad jeg har hatt litt mer gummi, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå