Gå til innhold

18 vs 19 bbs ch

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Man får jo E46 M3 levert originalt med 19". Forøvrig så er vel ikke bilfabrikantene kjent for å overdrive hjulstørrelser på originaldimmensjoner. De øyner nok en sjangse til å tjene litt penger i etterkant der...

Det jeg mente med å nevne den turen, var at helhetsbruken av bilen ikke er noe problem. Man kjører jo ikke bare på hovedveien, kjørte jo i Göteborg og København også.

Klart, jeg sier ikke at 19" er mer, eller like konfortable som originaldimmensjoner, en må lide litt for skjønnheten. Men når man først skal oppgradere, mener jeg ikke det er noe problem å velge 19" kontra 18".

Man må jo selvfølgelig se ann hva man bruker bilen til.

Jeg bor i Oslo, kjører mye til Østfold og Vestfold. Til mitt bruk er det iallefall ikke noe problem, og jeg vil betrakte meg selv som over snittet nøye med bilen, så jeg dundrer ikke over hull/humper/skinner og mener det er greit.

Oslo Sentrum er bare tull å kjøre i uansett. Lettere å gå/sykle/bruke kollektivtransport. Bor på Majorstua og bruker bare bilen når jeg skal ut av Oslo.

Sant nok at E46 M3 blir levert med 19" felger, men den modellen er en historie for seg selv (les: man kjøper mer enn en bil)... jeg tenkte mest på de alminnelige modellene. Ellers er jeg helt enig med deg i at BMW helt klart legger opp til at en nybilkjøper mer eller mindre automatisk skal krysse av på en ekstra oppsetning svindyre felger og dekk på ekstrautstyrslisten... frekke som de er når det gjelder verdens eldste salgstriks. Forøvrig er jeg selvfølgelig ikke uenig i at 19" felger på E46 ser rimelig sexy ut... jeg er bare i tvil om forholdene i Norge... når alt kommer til alt... er de rette for slike dekk. Én ting er at dette er moten på kontinentet og i USA, men Norge er nå en gang Norge... og veiene i Norge er som de er... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BMW orginalfelgene er jo latterlig dyre også.

19.800,- for mine 17" står det i kjøpekontrakten fra den var ny.

En kan velge i MANGE fete felger til den prisen!

Synd felgene mine på høyresiden er så pene...

hoyre_fram.JPG

Den forrige eiern ( eller kona hans ) har vært en slask! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes utseende man får ved å sette på 19" er værdt at bilen blir litt stivere. Jeg også kjører mye rundt i oslogatene og mye på små veier rundt i østfold. Jeg har også familie både i Hemsedal og på Otta og er en del oppover der på mye dårlige veier uten at det gjør meg noe, annet enn at man må sitte å passe på litt for hull og liknende. Og som jeg har nevnt før så er det ikke veldig stor forskjell fra 17"ere til 19"ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes utseende man får ved å sette på 19" er værdt at bilen blir litt stivere. Jeg også kjører mye rundt i oslogatene og mye på små veier rundt i østfold. Jeg har også familie både i Hemsedal og på Otta og er en del oppover der på mye dårlige veier uten at det gjør meg noe, annet enn at man må sitte å passe på litt for hull og liknende. Og som jeg har nevnt før så er det ikke veldig stor forskjell fra 17"ere til 19"ere.

Hehehe... forskjellen fra 17" til 19" felger er jo ellers like stor som fra 15" til 17" felger... så da burde 16" eller 17" felger være et godt kompromis når alt kommer til alt... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...