Fredrik Skrevet Juli 28, 2006 Share Skrevet Juli 28, 2006 Hehehe... jeg husker også den episoden av "TG"... ... Apropos Richard Hammond og uttalelsen "I am a driving God!"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Juli 28, 2006 Share Skrevet Juli 28, 2006 Humm, jeg ledet en gang en testgruppe bestående av 8 personer som testet Landrover Defender td5, Nissant KingCab 2,5 Navarra, Mercedes-Benz G400 CDI, Jeep Grand Cherrokee. I bedømmelsen ble det slik. Personbilen av disse var indianeren den var både sprek, komfortabel og gir nok fremkommelighet til at den kan gjøre jobben for de aller fleste familier. Jeep Grand Cherroke blir vinneren på personbilkomfort. I Skogen var det Kong vinter som vant, på tross av høy pris vant Mercedes-Benz Geländewagen i alle disipliner utenfor veien og på isen, en ulempe var den tunge motoren som gjør bilen understyrt, men hele tre sperrer gir den fremdragende egenskaper i terrenget og den kan kjøres på veien, men dens tunge aksler og gammle konstruksjon gjør at den ikke når toppen på komfort, dog med testens laveste støynivå og masasjeseter etc hjelper. KingCab ble den store overaskelsen hvem hadde trodd at denne skulle være så bra på så mange områder? Bilen var grei på komfort, hadde en hyggleig pris, meget personbilaktig sittekomfort men ellers var bilen meget bra, også fremkommeligheten var bra og dens faste forbindelse i fordelergirkassen gir alltid 50/50 drift, og difrensialbremsen på bakakselen gir den meget god fremkommelighet. På isbanen ble den også en favoritt med sine lett kontrollerbare overstyringer. LandRover Defender ble den store skuffelsen, allerede på vei ut av byen forsvant føreren av denne langt bak på ring 3 fler av testpersonene klarte nesten ikke å holde følge med oss andre i denne, kjørefølelsen var mildt sagt forferdelig, kjøreegenskaper på vei har den så godt som ikke, og selv om undertegnede klarte å få presset doningen opp i 160km/t så var de aller fleste så nervøse for å kjøre den at det flere ganger ble problemer for dem å holde følge. Skuffelsen var derfor stor når man skulle av veien, antispinnsystemet gikk varmt, og hadde tilnærmet ingen effekt, og det var jo ingen sperrer bortsett fra sentersperren som gjorde at man ble stående med diagonalspinn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 En kamerat kjører Landrover Discovery td5 (ikke nummer 3, men den forrige utgaven). Ganske komfortabel bil egentlig. I vinter dro vi på fjellet med den bilen og bilen min. På turen røk luftfjæringen på ene siden bak. I tillegg nektet den å starte en iskald morgen. Den gamle Bmw'en min gikk som en klokke hele turen, og tok oss til og med opp den bratte bakken til hytta (som egentlig ikke skulle gått med den bilen). Ble en del mobbing av Land Rover-gutten den helga. Føler at jeg fikk bekreftet noe av kvalitetsryktet til det britiske bilmerket, men for all del, tøff bil når det virker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 En kamerat kjører Landrover Discovery td5 (ikke nummer 3, men den forrige utgaven). Ganske komfortabel bil egentlig. I vinter dro vi på fjellet med den bilen og bilen min. På turen røk luftfjæringen på ene siden bak. I tillegg nektet den å starte en iskald morgen. Den gamle Bmw'en min gikk som en klokke hele turen, og tok oss til og med opp den bratte bakken til hytta (som egentlig ikke skulle gått med den bilen). Ble en del mobbing av Land Rover-gutten den helga. Føler at jeg fikk bekreftet noe av kvalitetsryktet til det britiske bilmerket, men for all del, tøff bil når det virker! Jeg har også en venn som kjører Defender Td5 og han har faktisk hatt få problemer med bilen utover at han klager på vindstøy når han kjører på Autobahn med den... ... Han er redd for å fly og kjører derfor heller Europa tynt med Defender´n... også i jobbsammenheng (spesielt til Stuttgart i Tyskland). Han har en rimelig luxen utgave... klassisk grønn, beige skinninteriør, 7 seter og alt tenkelig utstyr. Bilen brukes forøvrig også til jakt og fiske i Norge/Sverige... så litt off-road kjøring blir det også. Jeg liker konseptet og jeg kunne egentlig godt tenke meg den nye Defender III med den fine 2,7 liter HDi maskinen som Ford og PSA utviklet sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 En kamerat kjører Landrover Discovery td5 (ikke nummer 3, men den forrige utgaven). Ganske komfortabel bil egentlig. I vinter dro vi på fjellet med den bilen og bilen min. På turen røk luftfjæringen på ene siden bak. I tillegg nektet den å starte en iskald morgen. Den gamle Bmw'en min gikk som en klokke hele turen, og tok oss til og med opp den bratte bakken til hytta (som egentlig ikke skulle gått med den bilen). Ble en del mobbing av Land Rover-gutten den helga. Føler at jeg fikk bekreftet noe av kvalitetsryktet til det britiske bilmerket, men for all del, tøff bil når det virker! Jeg har også en venn som kjører Defender Td5 og han har faktisk hatt få problemer med bilen utover at han klager på vindstøy når han kjører på Autobahn med den... ... Han er redd for å fly og kjører derfor heller Europa tynt med Defender´n... også i jobbsammenheng (spesielt til Stuttgart i Tyskland). Han har en rimelig luxen utgave... klassisk grønn, beige skinninteriør, 7 seter og alt tenkelig utstyr. Bilen brukes forøvrig også til jakt og fiske i Norge/Sverige... så litt off-road kjøring blir det også. Jeg liker konseptet og jeg kunne egentlig godt tenke meg den nye Defender III med den fine 2,7 liter HDi maskinen som Ford og PSA utviklet sammen. ville du ikke heller hatt en Range Rover eller en Range Rover sport... offroad-kjøring er tross alt ulovlig i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 ville du ikke heller hatt en Range Rover eller en Range Rover sport... offroad-kjøring er tross alt ulovlig i norge My bad... ... min venn har ikke en Defender, men en Discovery Td5... og det er den nye Discovery III jeg har lyst på. Den har forøvrig et Range Rover understel og er både en mer moderne og en bedre bil enn Range Rover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2006 I så fall er det jo synd at den ser ut som en Ford Transit Connect fra alle andre retninger enn forfra: Rett og slett hårreisende stygt! Til og med min ikke veldig bilinteresserte samboer fikk et, for bilens vedkommende, mindre hyggelig utbrudd da vi kom bak en sånn på E18 for en stund siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juli 30, 2006 Share Skrevet Juli 30, 2006 men alikevel er den svært populær blandt fiffen. sammen med volvo xc90 og x5. synes de er kjipe i fasongen alle sammen. artig at du sier connect.hadde ikke tenkt på det før,men du har så rett så rett. vanskelig å komme opp med nytt bil-design tydeligvis. 3serien har jo klare trekk fra carisma sett bakifra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juli 30, 2006 Share Skrevet Juli 30, 2006 men alikevel er den svært populær blandt fiffen. sammen med volvo xc90 og x5. synes de er kjipe i fasongen alle sammen.artig at du sier connect.hadde ikke tenkt på det før,men du har så rett så rett. vanskelig å komme opp med nytt bil-design tydeligvis. 3serien har jo klare trekk fra carisma sett bakifra... disco'en er mer for det fundamentalistiske friluftsmennesket... Range Rover er mer fiffen ( slik jeg ser det i alle fall) Når jeg er på skytebanen ser jeg ofte den nye Disco'en... ofte med hunden baki... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 30, 2006 Share Skrevet Juli 30, 2006 disco'en er mer for det fundamentalistiske friluftsmennesket... Range Rover er mer fiffen ( slik jeg ser det i alle fall) Når jeg er på skytebanen ser jeg ofte den nye Disco'en... ofte med hunden baki... Skytterkollen ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juli 30, 2006 Share Skrevet Juli 30, 2006 skyte hunder? er det slutt på leirduer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juli 30, 2006 Share Skrevet Juli 30, 2006 Løvenskioldbanen ja.. man har med seg hund så de kan vende seg til lyden fra haglene... utover det tror jeg det mest er for å vise frem at man faktisk har en hund og der tilhørende bil-bur sammen med resten av ekvipasjen... man her på Bimmers som jakter eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Juli 30, 2006 Share Skrevet Juli 30, 2006 Jakter ikke så ofte (faktisk aldri), men jeg har i det minste jegerprøven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juli 30, 2006 Share Skrevet Juli 30, 2006 er ikke den jegerprøven rimelig simpel? mest en formalitet? har drept en skjære med luftgevær i min barndom,men det teller kanskje ikke som jakt? ga ikke noen god følelse å drepe et dyr heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 30, 2006 Share Skrevet Juli 30, 2006 Her er et innlegg av hmhaga på et annet forum:Haldex er kvasi-4WD, idag fikk jeg servert beviset på sølvfat:http://hans-mah.home.online.no/video/haldex.wmv I forbindelse med kjøring av flyttelass, tenkte jeg det var greit å ha en bil med AWD for å trekke tilhenger opp fra gården. Den planen gikk rimelig kjapt i vasken, familiens flotte V70R med superduper Haldex klarte ikke å trekke opp seg selv engang. Jeg holdt på å le meg skakk! Sjokkerende dårlig 4WD-system!?? Begge fremhjulene spant, men ikke bakhjulene.. tenker at det må være noe galt, hvis ikke er det noen som har noe å lære fra produsenter av langt billigere firehjulstrekkere! Hmm ser ut som om BMW sitt X-drive system er kongen på haugen. Husker å ha lest en test med bmw E60 530xd mot audi A6 2.5 tdi quatro, der kom de fram til at BMW sitt system funker bedre. Det er vel slik at vist bilen overstyrer overføres kreftene mer til framhjulene, og motsatt når den understyrer, eller er jeg helt på villspor nå? I en reportasje i Teknikens Värld kom de fram til at xDrive var et bedre firehjulstrekksystem enn Audi's quattro. Det var en test med en haug av andre firhjulsdrevne biler og i denne testen var det en Audi A6 2,7tdi quattro Avant mot BMW 525xiAT og en haug andre.. BMW'en kom best ut og fikk "tittelen" beste firehjulstrekksystem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå