Gå til innhold

Velsignelse til å kjøpe en Honda?

Sevenord
 Share

Er dette noe å gå for?  

75 stemmer

1. 1. Er dette noe å gå for?

• Ja
      5
    • Nei
      71

Anbefalte innlegg

Absolutt ikke. Honda og Toyota har hatt høyere kvalitet på sine biler enn tyskerene generelt.

Husk at mye av grunnen til at Toyota har fått det driftssikkerhetsstempelet de har fått, med så lavt antall feil, er fordi Toyota-forhandlerne bytter dårlige deler på bilene uten at kundene informeres om det, og naturligvis heller ikke trenger å betale for det. Det kan jo kalles "juks", men det er en kjent sak, så det er jo egentlig bare veldig bra. Men det skal legges til at Toyota er helt i toppen når det gjelder krav til underleverandører. Fattern har jobbet 25 år med lakkroboter som de bl.a. har levert for mangfoldige millioner til Toyota, og de var visst nok sykt strenge på alt..

Er dette virkelig tilfelle gunnar?Hvor har du fått det fra?Håper det er en sikker kilde,for jeg elsker å gi mine "dårlige" toyota-venner litt tyn.

Det er vel en grunn til at en bmw koster omtrent det dobbelte av en toyota vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke logikken i at du enten skal ha en honda ,eller en bmw med 6'er.

Jeg ville da mye heller hatt en bmw med 4'er enn en Honda med 4'er, vtech eller ikke... jeg ville også mye heller hatt en pen 318, enn en skabbete sliten 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":19yiso1m]Jeg skjønner ikke logikken i at du enten skal ha en honda ,eller en bmw med 6'er.

Jeg ville da mye heller hatt en bmw med 4'er enn en Honda med 4'er, vtech eller ikke... jeg ville også mye heller hatt en pen 318, enn en skabbete sliten 328.

Logikken er at jeg vil ha meg en strøken artig og pen bil til 100k +-. Jeg er ikke merkebestemt og liker mye rart, fra Hondaer, Nissan, Toyota, BMW, SAAB, noe mercedes, mazda, u name it..

Og JEG kan ikke tenke meg (en ny) bmw med firer, fordi lyden er halve opplevelsen, og da går jeg heller for en med sekser. Jappse med firer er som oftest noe helt annet, da de har en mye penere gange og lyd enn en vanlig kjedelig bmw firer. Hva du mener får så være, men det er ivertfall min mening.

Grunnen til at Hondaen kom inn i bildet er at det er i området, jeg dro å så på den just4fun, og fant den egentlig Veldig fristende. Det er den fortsatt. Men, jeg vet ikke hvor lenge en slik bil forblir artig, spes ikke med været som er her nordpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste Honda'en som er grei nok er vel NSX :) Integra funker vel, men del sol synes jeg ikke er en pryd for øyet akkurat...

Vel... Honda S2000 er også ganske artig... eller hva med 240 HK fra en toliter firer uten pustehjelp... 0-100 Km/t går løs på 6 sekunder og topphastigheten er 240 Km/t. Jeg liker ikke Sol´en og ville heller ha valgt en Mazda MX-5 med toliter motor og 157 HK... den gir mye kjøreglede for pengene... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at en bmw koster omtrent det dobbelte av en toyota vil jeg tro.

Det er det, men det er definitivt ikke pga. en generelt bedre kvalitet eller driftsikkerhet... BMW selger biler på linje med andre premium merkevarer... dvs. de lopper effektivt lommeboken din for kroner uten at du nødvendigvis får mer ... forskjellen består i at BMW klarer å gi deg en følelse av at du får mer... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig tilfelle gunnar?Hvor har du fått det fra?Håper det er en sikker kilde,for jeg elsker å gi mine "dårlige" toyota-venner litt tyn.

Om jeg er sikker på at de bytter deler tenker du på? Skal ikke garantere det 100%, men har hørt det fra flere steder, fra folk jeg stoler på, folk som ikke har noe med hverandre å gjøre.. men det er klart, det er jo et rykte, for jeg kjenner ingen Toyota-mekanikere..

Men om de så driver å bytter deler de vet det er feil på ("tilbakekallingsdeler"), så er jo det bare bra. Da får man med god service og bra garantiordninger på kjøpet når man handler Toyota, i motsetning til de latterlig dårlige ordningene BMW har. Det er liksom BMW, Porsche og Ssangyoung som har dårligst garanti av alle bilprodusenter med forhandlere i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns synd på menn som kjører en MX-5 jeg..

Jeg synes mest synd på menn som ikke har prøvd å kjøre en MX-5... for de har gått glipp av noe stort... :wink:

NA mx5 med 116hk er jo en relativt sprek liten bil, putt på turbo og man får lett 200hk og da tror jeg sannelig det gjør vei i vellinga :) De motorene er vel noe av det bedre som er laget, og det samme gjelder vel for den bilen generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...