Gå til innhold

E46 316Ci

|Andreas|
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kom over denne linken på e46fanatics.com

( http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=388962 )

Det fins tydeligvis E46 coupe'er med 1,6litere :o Trodde ikke dette fantes jeg...

Lenger ned på siden ser jeg at disse bilene ble/blir solgt i Tyrkia, Italia og Portugal. Ikke Norge?? Hadde vel vært veldig gunstig med tanke på pris.

Grunnen ser ut til å være høye avgifter :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være et veldig lokalt påfunn, akkurat som E90 316i som blir solgt i de samme landene pluss Norge.

Det er en grunn til at BMW i utgangspunktet ikke tenker på å lage disse bilene. De blir TREGE.

Prisdiferansen i land med lave eller ingen avgifter ville blitt så latterlig liten at "ingen" ville kjøpt den uansett.

En 316 coupe hadde i teorien blitt ca. 40000 kr billigere i Norge og ville sikkert solgt endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men griselekker var den i alle fall. E46 Coupe facelift kommer HØØØØYT på min liste av ønskelige BMWer. Bare med litt større motor da.

1qu1.jpg

Er ganske tøff denne :P Man trenger ikke så mye motor for at bilen skal se kul ut, men 1,6 hadde blitt ganske lite. 1,8 er akuratt passe :lol:

Selv kunne jeg tenkt meg en facelifted 330 sedan. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal ikke se vekk i fra at det blir ny sedan heller. Svak for faceliftsedanen og.

Akkurat nå har jeg dilla på Imolarot. Sedan eller coupe i denne fargen hadde jeg ikke sagt nei til.

Eller hvit. Blir jo skampene når du gjør litt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... 116 er ok.. 316 må bli veldig treg ja

Nei faktisk ikke... vektforskjellen mellom E87 116i og E46 316i er ikke mer enn ca. 100 Kg. Begge gjør iht. BMW 0-100 Km/t på 10,9 sekunder, men E46 316i har en marginalt høyere topphastighet på 206 Km/t mot 200 Km/t for E87 116i. E90 316i har også en topphastighet på 206 Km/t, men den bruker hele 11,6 sekunder på 0-100 Km/t. Min 2003 E46 318d Touring klarer forøvrig 0-100 Km/t på 11 sekunder og har en topphastighet på 200 Km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...