Gå til innhold

Min første BMW.

jornenge
 Share

Anbefalte innlegg

Har da anskaffet meg min første BMW, og kan ikke si annet enn at jeg er meget godt fornøyd. Det ble en 97 mod 525 tds.

Monterte kcr tuningbox i går kveld, og ble enda mere fornøyd 8)

Har hatt endel biler opp gjennom årene, men når det gjelder kjøreopplevelse er dette definitivt det beste hittil..!

bmwjb4.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer! godt å høre at du endelig har havnet på rett hylle!! funker tuningboksen?

Joda, boksen funker bra den. Ble betydelig mye sterkere over hele registret. Merker det utrolig godt at momentet har økt betraktelig på lavt turtall. Var litt spent på hvordan det ville innvirke på automaten, men jeg synes giringen ble bedre etter monteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, boksen funker bra den. Ble betydelig mye sterkere over hele registret. Merker det utrolig godt at momentet har økt betraktelig på lavt turtall. Var litt spent på hvordan det ville innvirke på automaten, men jeg synes giringen ble bedre etter monteringen.

Gratulerer med en fin bil, men jeg tror du evt. gjør lurt i å være litt forsiktig med rivstarter og/eller hvis du kjører med henger. Gearkassen (delenr. 24001422132) finnes kun i din modell og i E38 725tds... ergo ble den ikke benyttet i en annen modell med en kraftigere motor og er nok derfor heller ikke bygget/kalibrert for betydelig mer moment (ca. 280 Nm).... no offence... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsk, bmwE9 er bare misunnelig siden han bare har en liten pysediesel. :twisted:

Fin bil!

E39 525tds er absolut en meget fin bil, men min M47B20 motor er bedre enn M51B25 motoren på alle måter hvis ikke det faktum at M51 motoren er en rekkesekser er avgjørende... og akkurat en rekkesekser er ikke så dumt å ha når alt kommer til alt... ikke sant Hagenisse ?... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil!

E39 525tds er absolut en meget fin bil, men min M47B20 motor er bedre enn M51B25 motoren på alle måter hvis ikke det faktum at M51 motoren er en rekkesekser er avgjørende... og akkurat en rekkesekser er ikke så dumt å ha når alt kommer til alt... ikke sant Hagenisse ?... :wink:

Den satt! hehe

Først : Gratulerer med fin bil. pen farge på bilen! jeg liker den godt!

jeg merker jeg begynner å gå litt lei av Diesel-biler nå... Det er jo Bensin-motorer som er gøy! Kjørte 530d'en en liten tur i dag for å sjekke om den var VELIDG mye raskere enn 7'ern... det var den selvsagt, men det er fremdeles mer deilig med en Bensinmotor og litt turtall ( selv om M30B35 motoren ikke er noen high rev motor)

Når var det egentlig alle ble så forferdelig glade i Diesel-motorer ?

Staten digger diesel, men de tenker ikke på NOX utslippene... merkelige saker.. Så lenge CO2 reduseres spiller det ingen rolle med NOX! ....eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en fin bil, men jeg tror du evt. gjør lurt i å være litt forsiktig med rivstarter og/eller hvis du kjører med henger. Gearkassen (delenr. 24001422132) finnes kun i din modell og i E38 725tds... ergo ble den ikke benyttet i en annen modell med en kraftigere motor og er nok derfor heller ikke bygget/kalibrert for betydelig mer moment (ca. 280 Nm).... no offence... :roll:

Er fullt klar over at man skal være forsiktig med girkassene på disse modellene, men jeg mener at det ikke er noen stor fare hvis man bruker hodet litt. Jeg kjører ikke med vogn, og utrolig skjelden med henger, bilen blir brukt til jobb pendling på landeveiskjøring. Er absolutt enig med deg i at folk som tuner disse bilene bør tenke seg litt om før man river avgårde med eventuell tungt slep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil!

Fin bil ja, men hadde nå lyttet litt til "bmwE9" her. Selv på min 530d var girkassen som forøvrig var fra GM, ikke bergent får det dreiemoment som bilen faktisk leverte, orginalt :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle begynte å bli glad i diesel, da bensinprisene økte til 12-13kr literen. I Grunn skjønner jeg det godt..!

Gratulerer med ny og pen bil! :)

Det er et godt poeng, men i tillegg er det nok en slags selvforsterkende effekt når mange nok kjøper diesel... "alle" er redde for å kjøpe katta i sekken... :roll:

Moderne dieselbiler er imidlertid vesentlig mer tiltalende for mannen i gaten enn før. Jeg er gammel nok til å huske Mercedes-Benz W123 200D med 75 HK og en firetrins manuell gearkasse... 0-100 Km/t på 27 sekunder... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...