Turbo-Knut Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 I dag, den 15. august kjørte jeg opp, og fikk lappen (Ble 18 år den 13. august) Har kjørt mye på veg med traktor og litt store maskiner man kan kjøre med klasse T, men er selvfølgelig arti å få kjøre bil selv, lovlig I vinter har jeg pussa opp bilen min, en '91 BMW 520iA Den ble skadd under et uvær 25. desember 2005, like etter jeg kjøpte den.. Meninga var å registrere den like etter nyttår, så den sto da avskiltet og uten forsikring = Fikk ikke dekt skadene på bilen. Alt annet som ble ødelagt på gården den kvelden ble erstattet, men selvfølgelig ikke bilen, da det er "noe for seg selv". Jaja, kunne ikke gjøre annet enn å godta det... Så i vinter har jeg ribba bilen både innvendig og utvendig. Sparkla og pussa og stått på værre, ny lakk og en hel haug med nye deler, både synlig og usynlig. Det man ser utenpå er: - Angeleyes. - Klare blinklys foran, hvite ellers med Diadem-pærer - Emblemfritt panser og bakluke, ble meget anonym, men gjorde det for enkelhets skyld, da panseret hadde vært "årna på" før... - Skøtene mellom bakskjermer og bakplata, under baklyktene, er sparkla igjen, først med glassfiber, så med vanlig finsparkel. - Lakkert helt ned på fangere og kanaler, sammen med resten av bilen. - Døråpnere er også lakkert i bilens farge. - 17" E39 M-look felger med 235/45/17 Michelin Pilot Sport SP2 Innvendig er det gjort en del ting man ikke "ser": - Nytt stereoanlegg med nye kabler til absolutt alt. Strøm- og høyttalerkabler er gjemt bak plastdekslene ved kanalene. (Mangler sub, men det kommer kanskje) - Bilen skulle være rustfri, men jeg har sveist og behandlet gulvet..Grundig! Skal ikke ruste der med det første! - Nye dørpakninger, taklukepakning og slikt, renset gulvtrekk, taktrekk, dørpaneler og seter. Bilen har så langt kostet meg snart like mye som jeg ga for den, men synes det er noe spesielt med E34, så jeg synes det var verdt å koste på. Bilen sto nermest urørt i flere måneder mellom lakkering og montering, pga. skole og lite motivasjon på halvkalde vinterkvelder. Jeg har tatt prosjektet som læring for min egen del, og nå vet jeg iallfall hva jeg har P.S. kjekt med eget verksted Panoramabilde 23. desember Panoramabilde 26. desember 2005: (Legg merke til låven, der halve taket har blåst av, i retning mot bilen Skader: Restaurering: Lakkering: Sammensetting: Ferdig: Manglet kromlistene rundt dørene, og listene nederst på dørene, men er på plass nå. (Nye bilder kan taes etter jeg får reparert eller kjøpt nytt kamera) Ble mange bilder dette, nesten synd den er original med tanke på motor og drivverk, men den holder lenge for meg som akkurat har fått lappen, hehe. Trives iallfall veldig godt i den bilen der Raske fact's om bilen: 1991 modell BMW 520iA. M50B20 maskin på 150 hk + simons lydpotte. Import Tyskland-Norge i 1997. Gått ca 255.000km da jeg kjøpte den. Til og med servicehefte fulgte med. Ekstrautstyr: Air condition, takluke, tåkelys, angeleyes m/ el. høydehustering, avtagbart hengerfeste, el. ruter foran (+ ettermontert stereo) Bilen er påkostet betydelige summer, mer en bilen er verdt etter dagens listepriser, men er verdt my for meg --------------- Det som ønskes nå er Kjørecomputer og sportsinteriør, helst i del- eller helskinn. Større motor ville vært moro seff, men det får klare seg. --------------- På hjemmesiden min finnes mer info og bilder av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handyandy Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Gratulerer med lappen og fin bil! Ser at du har lagt mye arbeid i den og det har vist fine resultater.... Grættis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Meget pen E34! Men uenig i at det er pent med emblemfjerning Og jeg ville byttet rattet til et M-ratt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Stikker du på autopower.se så er der et komplett svart sportskinninteriør til 6000 SEK,' ser ganske bra ut også. Skulle gjerne hatt egen skruplass jeg også... trenger å fange litt rust og stoppe bobler her å der + fikse generell slitasje... veldig fin bil. Har omtrent akkurat samme bare at min har rulla 45000 mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik2k Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 flott at du pusser opp en slik skjønnhet. det blir bare færre og færre slik på veiene. flott bil. grattis med lappen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Så ut som det ble en pen bil Grattis med lappen ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 flott at du pusser opp en slik skjønnhet. det blir bare færre og færre slik på veiene.flott bil. grattis med lappen Helt enig... og gratulerer med både en fin bil og lappen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Imponerende jobb av en som er så ung.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Gratulerer med lappen og et prosjekt med et veldig fint resultat ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Gratulerer med lapp og strøken bil! Jeg får litt asiasjoner til øynene på en torsk som blir dratt for fort opp på land når jeg så de angeleyes'ene... Hvis du tok an?hehe...litt sånn der stirrende.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jornenge Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Bra at noen gidder å legge tid og stunder i en gammel og god bil som dette! Grattis med flott bil og førerkort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blue Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Grattis med lappen og ikke minst bilen ! Dette var en jobb det står respekt av unge mann!! Rolf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Gratulerer med lappen! Det ferdige resultatet ble veldig bra! Kjør forsiktig nå da, så lappen ikke ryker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Veldig fin bil! Har du lakkert selv? Ble veldig bra Likte felgene dine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Ser ut som en meget pen 5'er Gratulerer med lappen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå