Saltkjelen Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Vurdere å kjøpe en E30 320i med pakninger rundt sylinderene som bør/må byttes. Nye pakninger medfølger, men det store spørsmålet er hvor mye det vil koste meg å skifte dette? Noen her som kan gjøre dette? Alle svar mottas med stor takk. - Bilen sviver med for lavt turtall på tomgang, som ifølge bilmekanikere kommer av at den suger falsk luft. Trolig er dette i pakningene rundt sylinderene(nye pakninger følger med på kjøpet). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Vurdere å kjøpe en E30 320i som pakningene rundt sylinderene bør/må byttes. Nye pakninger medfølger, men det store spørsmålet er hvor mye det vil koste meg å skifte dette? Noen her som kan gjøre dette? Alle svar mottas med stor takk.- Bilen sviver med for lavt turtall på tomgang, som ifølge bilmekanikere kommer av at den suger falsk luft. Trolig er dette i pakningene rundt sylinderene(nye pakninger følger med på kjøpet). Hvis pakningene rundt sylinderne (stempelringer og/eller sylinderforingene) er ferdige har motoeren ingen eller svært dårlig kompresjon og forbrenner olje så du helt sikkert tåkelegger hele nabolaget. Det må være en annen og mer plausibel grunn til problemet... ventilseter, pakningen mellom blokk og topplokk og/eller andre lekkasjer... bare for å nevne noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Hvis den suger falsk luft må det være innsugspakningen de mener.Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 15, 2006 Forfatter Share Skrevet August 15, 2006 Takk skal dere ha. Jeg vet ikke annet enn det som er oppgitt i annonsen. Dette her er vel det velkjente problemet på de eldre BMW motorene om at toppen har gått.. Surt, for det var en sinnsykt strøken E30.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Den så da veldig fin ut... hvis resten av bilen er ok kan en mindre overhaling av motoren være overkommelig. Bilen er tross alt minst 16 år gammel... så at den gir deg litt utfordinger er vel egentlig til å tilgi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 15, 2006 Forfatter Share Skrevet August 15, 2006 Joda, litt småfiks må en alltid regne med, men jeg hadde håpet på å få en bil som jeg kan bruke litt også . Bilen er forøvrig 20 år gammel og jeg må si at den har holdt seg bra (utifra bildene). Bilen ble Eu-ok i slutten av Januar i år. Er noe annet annet småtteri, men det er så lite at jeg tar det selv om jeg kommer til å kjøpe bilen.. Det spørs også på hva en overhaling av motoren vil koste meg, noen som vet sånn nogen lunde hva en overhaling kan koste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Joda, litt småfiks må en alltid regne med, men jeg hadde håpet på å få en bil som jeg kan bruke litt også . Bilen er forøvrig 20 år gammel og jeg må si at den har holdt seg bra (utifra bildene). Bilen ble Eu-ok i slutten av Januar i år. Er noe annet annet småtteri, men det er så lite at jeg tar det selv om jeg kommer til å kjøpe bilen.. Det spørs også på hva en overhaling av motoren vil koste meg. Folk her inne bytter jo motorer over en lav sko (tenk bare på vår kjære administrator)... så akkurat det ville jeg ikke ha vurdert som det største problemet. Rust... derimot... det ville jeg ha brukt mye tid på å se etter på en så gammel bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 15, 2006 Forfatter Share Skrevet August 15, 2006 Hvis jeg kjøper meg en E30 vil jeg beholde den så original som mulig. Jeg hverken orker eller har tid til å sette i gang med å bytte motor. Har ingen steder å skru, annet enn på hytta som er 2,5 t å kjøre fra meg. Da har jeg kun anledning til å skru når jeg er der og siden jeg holder på å bygge ferdig hytta og uthus er det uaktuelt å starte med et bilprosjekt i første omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 E9? vår kjære administrator har vel enda ikke byttet noen motor som jeg har fått med meg hvertfall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 E9? vår kjære administrator har vel enda ikke byttet noen motor som jeg har fått med meg hvertfall? Sikkert pedi han mener. Driver ikke han med dette hjemme for folk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 E9? vår kjære administrator har vel enda ikke byttet noen motor som jeg har fått med meg hvertfall? Sikkert pedi han mener. Driver ikke han med dette hjemme for folk? Pedi er vel moderator? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Pedi er vel moderator? Det er mulig at jeg surrer litt nå, men har ikke Gunnar en M30B35 motor fra E28 i sin E34 535i ? ... han kjøpte kanskje bilen med denne motoren allerede installert ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Det stemmer at jeg har E28 M30-motor i min E34 535i, men jeg kjøpte den med en motoren i. Det var riktig nok ganske halvveis gjort (mye var gjort feil og det manglet mye, pluss at den aldri hadde startet), men noe motorbytte har jeg nok ikke utført. Allikevel burde da det være fullt mulig å få til i denne E30en, men jeg tror jeg ville sett etter en i god stand heller. Slike "jeg tror det er det og det"-forklaringer er sjelden noe godt tegn når en bil selges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå