Gå til innhold

bimmers.no-banetreff på Rudskogen?

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 713
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

[space], jepp.. er forresten ofte er det moro å ha med rattføringen også, får litt mer inntrykk av hva som skjer da. På film ser ofte alt ut som det går saktere enn det gjør, og er mer udramatisk enn det er. Rattføringen hjelper litt der.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[space], jepp.. er forresten ofte er det moro å ha med rattføringen også, får litt mer inntrykk av hva som skjer da. På film ser ofte alt ut som det går saktere enn det gjør, og er mer udramatisk enn det er. Rattføringen hjelper litt der.. ;)

Jepp! Hadde ikke speedo og ratt hvert med på filmen til Thorleif hadde jeg ikke gjettet det gikk såpass fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så uheldig at jeg enda ikke har fått sett filmen til Thorleif, pga. 56K modem.. begynner å bli pisslei. Nå er det vel 8-9 dager siden jeg feilmeldte ADSLen, og har purra de flere ganger fordi jeg ikke har fått en eneste tilbakemelding. Begynner å bli heller lite imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":3nz3b0fc]

Jepp! Hadde ikke speedo og ratt hvert med på filmen til Thorleif hadde jeg ikke gjettet det gikk såpass fort.

Det var også min første tanke da jeg så filmen. Thorleif har mange års erfaring på Nürburgring, men det er allikevel en nytelse å se så rolig og kontrollert han er selvom hastigheten er skremmende høy mange steder. Bilen er om mulig nesten mer imponerende enn mannen selv... utrolig så balansert den er inn i svingene... selv i hastigheter nesten høyere enn topphastigheten på min bil... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekket på banen der virker utrolig ugjevnt... Virker som bilen virkelig får kjørt seg litt.

La også merke til at han aldri girer ned, lar automatikken gjøre det.

Men SMG kassa på vasseste oppsett girer vel ned ganske tidlig selv antar jeg.

BTW noe helt annet; Har det noen funksjon å slå av AC/Klima når man vil ha max effekt? Eller er dette bare en myte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekket på banen der virker utrolig ugjevnt... Virker som bilen virkelig får kjørt seg litt.

La også merke til at han aldri girer ned, lar automatikken gjøre det.

Men SMG kassa på vasseste oppsett girer vel ned ganske tidlig selv antar jeg.

Nürburgring eller mer korrekt Die Nordschleife... eller populært "Die grüne Hölle" er noe sånt som 21 Km lang og består hovedsaklig av gamle landeveier som i dag er lukket område... dog allikevel offentlige veier. De første billøpene på disse veiene gikk av stabelen allerede i 1922 som de såkalte Eifelrennene... etter det tilstøtende området Eifel som ligger mellom Aachen og Trier. Jeg tror (jeg er imidlertid ikke sikker) at litt av poenget med denne banen nettopp er at den er som den er... veldig lik offentlige veier man kan finne mange steder i det sentrale Europa... bare med det poenget at på Nordschleife kan man ta den helt ut under nogenlunde kontrollerte former... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg skrive under på! Det er en del dårlig asfalt på Nürburgring + at karusellen er heller ikke så mild mot understellet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW noe helt annet; Har det noen funksjon å slå av AC/Klima når man vil ha max effekt? Eller er dette bare en myte?

A/C Stjeler helt klart noen hk, bare prøv selv å koble det inn/ut i oppoverbakke på en litt motorsvak bil.. Har hørt noen påstå at ACen ikke betyr noe på full gass, men jeg vet om flere som har sagt at bilen har 5-10km/t raskere på autobahn når de har slått av AC'n.. snakker da når man ligger i toppfart (og det ikke er på sperra selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A/C Stjeler helt klart noen hk, bare prøv selv å koble det inn/ut i oppoverbakke på en litt motorsvak bil.. Har hørt noen påstå at ACen ikke betyr noe på full gass, men jeg vet om flere som har sagt at bilen har 5-10km/t raskere på autobahn når de har slått av AC'n.. snakker da når man ligger i toppfart (og det ikke er på sperra selvfølgelig).

Så om jeg trykker på knappen med snøkrystallen på, har jeg iallefall teoretisk flere hester til rådighet?

MAO det lønner seg å gjøre dette ved banekjøring feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte blir det så varmt inni bilen og hjelmen at du vil ha AC på for at du skal ha et best mulig "arbeidsmiljø". Grunnen til at Torleif valgte AC på bilen sin var at det året før hadde vært så varmt på ringen at det ble langt over 50 grader inni bilen selv med full kaldluft på biler uten AC. Da blir du fort dehydrert og ukonsentrert og vil gjøre feil som i beste fall koster deg sekunder, i verste fall sørge for at du stopper HELT opp. Jeg tror du på sikt kjører raskere med AC'n påslått enn uten fordi du holder hodet klart.

Skal du derimot kjøre dragrace, så kan du skru av AC'n. Da trenger du ikke flere hjerneceller enn en normal sjimpanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg evt på til slutten av neste uke , som hagenisse. Siden ingen andre med 318 stiller :)

Drit i det da!

Min 320 går vel ikke noe særlig bedre den?

Og uansett kommer iallefall ikke jeg til å kjøre det remmer og tøyler holder, for for det første er jeg nybegynner og for det andre vil jeg ikke ødelegge bilen, og for det tredje hadde jeg ikke tenkt til å kjøpe nye sommerdekk neste år.

Kjørte det remmer og tøyler holdt med de der Huysman-bilene og de ser jo ikke akkurat pene ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet har moderne BMW´er med AC en elektronisk funksjon som slår av AC-kompressoren ved full gass... nettopp for at man skal ha full effekt når det er nødvendig.... eller ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...