Gå til innhold

520i vs 525i E34

krt_
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkt å kjøpe meg E34 snart. Hadde opprinnelig tenkt å kjøpe en 525iA.

men bruker ikke de forferdelig mye bensin? er det store forskjeller fra 520i?

Er det noe ekstraordinært jeg bør vite før jeg kjøper en slik? Skal selvfølgelig kjøpe M50 :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 90 modell 525i, M20B25, og gikk over til en 95 modell 520i, med Vanos etc.

Mitt inntrykk er at den nye bilen bruker MYE mer bensin... Mulig det er noe galt, men den bruker helt usannsynlig mye. Aldri under literen, verken fin eller blandet kjøring.

Menmen, nå blir den vel 528i i løpet av vinteren, så tar ikke det så tungt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh takk for svar :) blir ikke 2,5 litt vel dyrt bensinmessig med stortsett kun bykjøring?

bor i en by med mye bakker :P Er det mye rust på disse modellene?

alle biler ruster jo men er disse noe unntak?

Nei... E34 ruster like mye som andre kvalitetsbiler. Vedr. E34 og rust etc. kan du lese litt mer om her... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomkleven

InnleggSkrevet: Tor Aug 24, 2006 19:27 Tittel:

Hadde en 90 modell 525i, M20B25, og gikk over til en 95 modell 520i, med Vanos etc.

Mitt inntrykk er at den nye bilen bruker MYE mer bensin... Mulig det er noe galt, men den bruker helt usannsynlig mye. Aldri under literen, verken fin eller blandet kjøring.

Det var rart, min '91 modell 520iA med M50B20 motor uten vanos bruker 0,7-0,8 l/mil på penkjøring...

Men i rånemodus bruker den sikkert både 2 liter og mer, så slikt blir det fint lite av for min del.. hehe.

Felles for disse motorene er at de er veldig slappe på lavt turtall, før de plutselig eksploderer mellom 4000 og 6000 omdreininger. ganske spiss effektkurve (vanos er utviklet for å forlenge denne "kurven".)

Jeg synes også at automatgir er helt greit jeg, sliter ikke så mye dekk med det :wink:

Disse bilene har galvanisert karosseri, hadde det ikke vært for det, har det nok ikke vært så mange pene E34'er igjen på norske veier.

Men ja, de ruster. Ofte ved tanklokk, og nederst på dørene, under en gummilist som samler opp fuktighet og dritt, finner du rust på disse bilene.

På de bilene der det er litt rust, er det ofte en del mer som du ikke ser uten videre, så kjøp deg en bil som er "rustfri", så har du bil en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...