316I Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 for en stund tilbake fant jeg den ultimate 320D touring. Med sportsunderstell, AC og hele pakka.. men den ble solgt foran nesen på meg..! Den jeg så på for en stund siden hadde gått 119000, det var å en 2000 modell. Den gikk for 185000,- har nå kommet over en lignende. 2000 mod. Den er nylakkert, å det bekymrer meg litt.. enten er den rustsveisa eller så er det for å dekke over skade.. eller så er eieren bare glad i bilen Å den har gått 240000(men det er vel ingeting for en BMW..??) prisen ligger på rundt 190000,- Ingen som sitter inne med listeprisen på en 320D touring tilfeldigvis? må prøve å selge gamlebilen før prisen synker under vrakpant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Umiddelbart virker det som om den 320d´en du har funnet er for dyr... og 240000 Km begynner å bli mye. Selvfølgelig kan en BMW klare mange flere kilometer, men når bilen har kjørt nesten en kvart million kilometer begynner slitasjen å vise seg (les: koster penger). Jeg ville heller ha satset på f.eks en 318i med den halve kilometerstanden til mer eller mindre den samme prisen. Dieselbiler kan bli for dyre også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316I Skrevet August 26, 2006 Forfatter Share Skrevet August 26, 2006 det var egentlig det jeg å tenkte etter å ha lest annonsen, men er altfor svak for røde BMWer så trenger noen som kan banke litt vett inn i skallen min:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Her har du jo en 316 Touring med M-tech som kun har gått 53000km.... ca 250.000,- for den da... Eller en 318d M-tech..... 52500km til 249.000,- Begge er litt dyrere enn det du hadde skrevet, men betydelig lavere kilometerstand. Hvis du leiter litt på f.eks finn.no osv tror jeg du vil finne mange biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Kjøp min... Dessverre er det ikke en touring da men.. Heller ingen e46.. Den du vurderer har gått alt for langt til å være kun 6 år gammel. Så gå evt for en av de BalleKnalle har funnet frem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Hvorfor Diesel? Kjøp en E46 325 med en skikkelig motor! Hehe.. 320d er en fin bil det, men kan kanskje bli litt dyr i og med at Diesel generelt sett er mer pop enn bensin.. var ikke lenge siden en her på forumet plukket opp en E46 320i med den gode 2,2litern i.. det kan jo også vudreres da dette er en fin bil.. om den er så mye billigere er jeg imidlertid usikker på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 27, 2006 Share Skrevet August 27, 2006 Hvorfor Diesel? Kjøp en E46 325 med en skikkelig motor! Hehe.. 320d er en fin bil det, men kan kanskje bli litt dyr i og med at Diesel generelt sett er mer pop enn bensin.. var ikke lenge siden en her på forumet plukket opp en E46 320i med den gode 2,2litern i.. det kan jo også vudreres da dette er en fin bil.. om den er så mye billigere er jeg imidlertid usikker på Jeg tviler på om man får kjøpt en E46 325i (altså 2001 modell eller nyere) som er i bedre stand enn den aktuelle 320d´en for en tilsvarende sum penger. Det er lett å si "kjøp deg en E46 325i", men når penger er begrensningen er det ikke så enkelt som det høres ut som. Du har såvidt jeg husker heller ikke en helt moderne BMW som er din... så velbekomme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316I Skrevet August 27, 2006 Forfatter Share Skrevet August 27, 2006 Kjøp min... Dessverre er det ikke en touring da men.. Heller ingen e46.. Den du vurderer har gått alt for langt til å være kun 6 år gammel. Så gå evt for en av de BalleKnalle har funnet frem. gjett om ei har lyst til å kjøpe bilen din da :whoa: men betingelsen for at ei ska ha meg ny bil er at det ska vør diesel, og av nyere modell samt me god plass har fått meg jobb nå, men bor billig enda, så tenkte på å kjøpe meg bil, prøve å betale ned mest mulig på den før jeg eventuelt starter på et husprosjekt ser det er fler av annonsene det står "sportsunderstell" i, er det en enklere forklaring av fabrikksenka? trefte på en bilselger igår når jeg var rundt å så på biler, han sa ei måtte komme innom kontoret hans så kunne han sjå på importalternativer må si det hadde vør spennende å prøvd det engang å.. Å ikke minst sjå hvor mye penger en kan spare.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet August 27, 2006 Share Skrevet August 27, 2006 mAZE skal du selg compact'en din? og hva tenkt du å ha igjen for den? Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 27, 2006 Share Skrevet August 27, 2006 Mht import, er det ikke mye å spare på det lenger, nesten bare Volvo, Benz og et par andre alternativer som er fornuftige (les: lønner seg økonomisk) Så jeg ville ikke brukt veldig mye tid og krefter på det, såfremt du ikke har spesielle ønsker mht farger og annet da. (Jeg driver selv å henter inn biler) Skal du ha touring av E46, ville jeg bestemt gått for 320Dat, men med faceliften, 02 og nyere, da får du også med 150hk/320Nm motoren. Men det er vel ikke lett å få dette til under 250.000.- for en "riktig" bil? Kunne egentlig tenkt meg 330Dat selv - hmm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316I Skrevet August 27, 2006 Forfatter Share Skrevet August 27, 2006 liker egentlig E46'en bedre før faceliften kom... \:D/ så tror det blir en modell før det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 Hvorfor Diesel? Kjøp en E46 325 med en skikkelig motor! Hehe.. 320d er en fin bil det, men kan kanskje bli litt dyr i og med at Diesel generelt sett er mer pop enn bensin.. var ikke lenge siden en her på forumet plukket opp en E46 320i med den gode 2,2litern i.. det kan jo også vudreres da dette er en fin bil.. om den er så mye billigere er jeg imidlertid usikker på Jeg tviler på om man får kjøpt en E46 325i (altså 2001 modell eller nyere) som er i bedre stand enn den aktuelle 320d´en for en tilsvarende sum penger. Det er lett å si "kjøp deg en E46 325i", men når penger er begrensningen er det ikke så enkelt som det høres ut som. Du har såvidt jeg husker heller ikke en helt moderne BMW som er din... så velbekomme... Grunnen til at jeg kjører 7'ern er at jeg simpelt hen liker den veldig godt. Det har egentlig ikke så veldig mye med penger å gjøre. Ville f.eks ikke byttet den mot en E46 320d ( men det er mer fordi jeg ikke liker 4 syl. diesel-motorer) og derfor ville jeg valgt en 325, eller en 320 med 2,2 litern som også er en ok motor. Nå fant jeg ikke noe godt eksempel på rimelig 325, men jeg tror at om man leter hardt nok så finner man en som ikke koster allverden. Om du tror vi i E32klubben kjører disse bilene fordi de er så billige tar du nok litt feil (I alle fall når du ser bensinutgiftene mine.) For å få dyret til å bevege seg må man jo gi mye gass, men hva gjør man ikke for å høre den herlige lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 Tror sjefen min skal selge sin nå. 2001 320 med 170hk.. ikke diesel da, sedan og meget strøken.. han har hatt bilen siden den var 3 mnd gammel.. kjøpt ny i norge. Mener at den går for rett over 200K men det er sedan da.. kjørt rundt 130000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 Kompisen min skal selge begge sine biler.. 02mod 320 dat (den med 150hk) Da har du hester og stasjonsvogn ellers har han en 01 mod 320i 2,2 170hk bensiner. Gi han en lyd på nr som står på linken (PS: etter kl 15) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=28174 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 Grunnen til at jeg kjører 7'ern er at jeg simpelt hen liker den veldig godt. Det har egentlig ikke så veldig mye med penger å gjøre. Ville f.eks ikke byttet den mot en E46 320d ( men det er mer fordi jeg ikke liker 4 syl. diesel-motorer) og derfor ville jeg valgt en 325, eller en 320 med 2,2 litern som også er en ok motor. Nå fant jeg ikke noe godt eksempel på rimelig 325, men jeg tror at om man leter hardt nok så finner man en som ikke koster allverden. Om du tror vi i E32klubben kjører disse bilene fordi de er så billige tar du nok litt feil (I alle fall når du ser bensinutgiftene mine.) For å få dyret til å bevege seg må man jo gi mye gass, men hva gjør man ikke for å høre den herlige lyden. Nå var ikke mitt poeng at E23 735i er en mindreverdig bil... for det er den bestemt ikke, men såvidt jeg kan se på Finn koster f.eks en nogenlunde fornuftig E46 325i (Touring) fra 2001/02 rundt 300 festblanketter. Man kan helt sikkert finne billigere eksemplarer, men denne modellen er faktisk stadig relativt kostbar under alle omstendigheter. For folk flest (spesielt unge mennesker i etableringsfasen) er biler i den prisklassen for dyre... selv i glamoriøse Norge anno 2006. Ergo er ikke en E46 325i noe folk flest bare går og kjøper... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå