Gå til innhold

M3 eller M5 ?

ArildJr
 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt på det lenge og nå vurderer jeg om jeg virkelig skal gjøre det.

Kjøpe drømmebilen.. men hva?

Jeg har alltid hatt lyst på m3, helst e30, men pga alder så blir det ikke e30. Har vurdert å hente meg en 3.2 liter e36 m3, men nå i det siste har jeg tenkt mer å mer på e34 m5. De ligger lavere i pris og har større motor. Har aldri fått sjansen til å kjøre m5, har kun kjørt e30 m3.

Hva bør jeg kjøpe?

Hovedvalget står mellom m3 eller m5 men dersom rette bilen dukker opp kan det være jeg faktisk kommer til å kjøpe meg en audi a8..sjansen for dette er liten da.

Noen som har tips og erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å sett på en 92 m5 på en butikk i stavanger.

Kun 129000 km på telleren og helt original.

Eneste minuset er at de krever 239000 for den og det synes jeg blir i meste laget for en såpass gammel bil.

Ombygget bil er ikke en issue i det hele tatt. skal jeg ha så skal det være original bil.

Kanskje litt dumt av meg men skal jeg ha m bil skal den være registrert som m bil!

Jeg liker godt styling på biler, men en m bil skal kun være original. Gremmes over at noen tar m biler og pimper dem opp med masse plast :evil:

edit: innlegg nr 300 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å sett på en 92 m5 på en butikk i stavanger.

Kun 129000 km på telleren og helt original.

Eneste minuset er at de krever 239000 for den og det synes jeg blir i meste laget for en såpass gammel bil.

Ombygget bil er ikke en issue i det hele tatt. skal jeg ha så skal det være original bil.

Kanskje litt dumt av meg men skal jeg ha m bil skal den være registrert som m bil!

Jeg liker godt styling på biler, men en m bil skal kun være original. Gremmes over at noen tar m biler og pimper dem opp med masse plast :evil:

edit: innlegg nr 300 :)

Hvis det er en original 1992 E34 M5 (S38B36 motoren ble produsert tom. 04/92) i mint condition med kun 129000 Km på telleren (verifisert av BMW eller på annen måte et pålitelig sted) ser jeg ingen problemer med å betale 240000 kroner for den. Folk er villige til å hente f.eks E28 M5 vrak hjem fra USA og England for å bygge mer eller mindre hederlige kopier... så i den sammenheng er en 100% original og livskraftig E34 M5 absolut et godt kjøp etter min mening... det blir ikke bygget flere... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett... tror på at du kan finne flere m5'er også til under den prisen, men finner jeg ikke noen er det ikke usannsynlig at jeg kjøper den i stavanger.

E36 M3 er vel og bra, men E34 M5 er håndbygget og generelt av en vesentlig høyere kvalitet enn E36 M3... spesielt i relasjon til ant. produserte biler og dermed samler potensialet. Ikke se deg blind på hestekrefter og "boyracer" imaget vedr. E36 M3... E34 M5 er så mye mer enn 0-100 Km/t... :wink:

Husk også at det kun er feilfrie og originale versjoner av E34 M5 som er verdt nesten 250000,- Kroner... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville hatt en m5!! ingen tvil. og jeg ville hatt en stasjonsvogn. de er jo 3,8 og drit kule. helt rått med en stasjonsvogn som ser så kul ut selv om den ser relativt "normal" ut, og som kjører fra det meste!!! praktisk er den og. bortsett fra bensinforbruket da:) brukte en sånn som flyttebil en gang. GØY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville hatt en m5!! ingen tvil. og jeg ville hatt en stasjonsvogn. de er jo 3,8 og drit kule. helt rått med en stasjonsvogn som ser så kul ut selv om den ser relativt "normal" ut, og som kjører fra det meste!!! praktisk er den og. bortsett fra bensinforbruket da:) brukte en sånn som flyttebil en gang. GØY!

regner med at det ikke var mye knuselige ting i det flyttelasset da? :?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk forsikring.

En på jobben hadde en e34 540 stasjonsvogn. der ville forsikringsselskapet plutselig ha 100.000 i året i forsikring. (bor i oslo)

Han ringte rundt til alle og fikk til slutt en "god deal" på 30.000 om han installerte gjennfinningssystem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...