Gå til innhold

Bilene som blir billigere etter nyttår


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

det er selvsagt svake motorer som blir premiert med lavere priser fordi miljøet er viktig. virker fornuftig.

mens det er sagt så er det generelle prisnivået (les: avgiftsnivået) på biler her i landet altfor høyt - hvorfor de er slik er forståelig selv om det for den enkelte nordmann betyr ruin. (1686,- per kW etter de første 130 kW er virkelig en fantistisk skyhøy pris!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt denne listen fremme tidligere i forumet, men det er egentlig OK at vi nå diskuterer avgiftsendringene i en egen tråd... :D

Den andre tråden var vel egentlig Viper tråden, som sporet imelig bra av, men jeg la faktisk ikke merke til at du linket til samme artikkelen der.

Spørsmålet her er hvor mye større blir prisdifferansen opp til modellen med et hakk motorstørrelse i forhold til det den er i dag.

Om vi snakker om 2-3000 større enn i dag, så vil vel det fortsatt være en så liten del av prisdifferansen at folk fortsatt kjøper modellen med større motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":3v5esxgc]

Den andre tråden var vel egentlig Viper tråden, som sporet imelig bra av, men jeg la faktisk ikke merke til at du linket til samme artikkelen der.

Spørsmålet her er hvor mye større blir prisdifferansen opp til modellen med et hakk motorstørrelse i forhold til det den er i dag.

Om vi snakker om 2-3000 større enn i dag, så vil vel det fortsatt være en så liten del av prisdifferansen at folk fortsatt kjøper modellen med større motor?

Vipertråden sporet rimelig av og det ble ikke bedre av at trådforfatteren slettet sine innlegg og trådens overskrift. Jeg vurderte og stenge tråden, men fant hurtig ut at store deler av tråden ellers var OK. Jeg tror forøvrig også at folk må få større insentiver enn å spare kun 2-3000 kroner hvis de for alvor skal tenke miljøriktig... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljø-vennligt?

Ta f.eks corsa`en. 60hk på ca 1200(?) kg. For at det skal bevege seg fremover i heile tatt, må ein ha jernet i bånn heile veien. En motor som blir konstant overbelastet, forurenser mye. En annen ting er at den blir mye fortere utslitt, og forurenser enda meir.

Og enda mer, er trafikkfarlig. Ut på motorveiene vil den ikkje klare å akselere fort nok til å gli inn i trafikken på motorveiene, og kan skape farlige situasjoner.

Erfaring: Kjørte en stund en peugot 406 med 75hk. Da den runde 5-6 år, var heile bilen,inkl motor, helt utslitt...forbikjøring?...glem det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring: Kjørte en stund en peugot 406 med 75hk. Da den runde 5-6 år, var heile bilen,inkl motor, helt utslitt...forbikjøring?...glem det!

Peugeot 406 ble aldri levert med kun 75 HK... den minste utgaven var en 1,6 liter bensinmotor på 90 HK. Kanskje du tenker på Peugeot 405 1,9 Diesel ?... den hadde 70 HK og var alt annet enn hurtig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljø-vennligt?

Ta f.eks corsa`en. 60hk på ca 1200(?) kg. For at det skal bevege seg fremover i heile tatt, må ein ha jernet i bånn heile veien. En motor som blir konstant overbelastet, forurenser mye. En annen ting er at den blir mye fortere utslitt, og forurenser enda meir.

Og enda mer, er trafikkfarlig. Ut på motorveiene vil den ikkje klare å akselere fort nok til å gli inn i trafikken på motorveiene, og kan skape farlige situasjoner.

Erfaring: Kjørte en stund en peugot 406 med 75hk. Da den runde 5-6 år, var heile bilen,inkl motor, helt utslitt...forbikjøring?...glem det!

Helt enig det innlegget her.

Staten ser seg totalt blind på hk/volum.

De virkelig trafikk farlige modellene er de motor svake som man girer ned for å holde turtallet oppe, for i det hele tatt komme opp bakken, forurenser det tro?

:?

Mht traffik farlig, få de j***** mopedene opp i 60 km/t hvertfall, de fucker opp trafikken overalt med sine 45km/t nå. :roll:

De har virkelig ikke god nok opplæring heller, kan overhodet ikke forholde seg til trafikken.

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal love dere at de små strikkmotordrittbilene blir noen få tusenlapper billigere, mens biler som slipper ut mye CO², noe om de fleste BMW gjør (med sekser eller mer), kommer til å bli mange titalls tusen dyrere!! Er så typisk Norge....

Pottittland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...