[space] Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Her er listen over de spreke bilene som muligens blir billigere etter nyttår: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=128240 Ikke EN brukbar motor på denne lista... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Ikke en brukbar bil på den lista der Ok kunne kanskje kjørt rundt i den golfen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 det er selvsagt svake motorer som blir premiert med lavere priser fordi miljøet er viktig. virker fornuftig. mens det er sagt så er det generelle prisnivået (les: avgiftsnivået) på biler her i landet altfor høyt - hvorfor de er slik er forståelig selv om det for den enkelte nordmann betyr ruin. (1686,- per kW etter de første 130 kW er virkelig en fantistisk skyhøy pris!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Vi har hatt denne listen fremme tidligere i forumet, men det er egentlig OK at vi nå diskuterer avgiftsendringene i en egen tråd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Hvis de bare hadde fjernet den derre førstegangsregistrerings avgiften på ny biler hadde jo det hjulpet noe enormt. Ligger vel i gjennomsnitt i overkant av 100.000,- pr. bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 31, 2006 Forfatter Share Skrevet August 31, 2006 Vi har hatt denne listen fremme tidligere i forumet, men det er egentlig OK at vi nå diskuterer avgiftsendringene i en egen tråd... Den andre tråden var vel egentlig Viper tråden, som sporet imelig bra av, men jeg la faktisk ikke merke til at du linket til samme artikkelen der. Spørsmålet her er hvor mye større blir prisdifferansen opp til modellen med et hakk motorstørrelse i forhold til det den er i dag. Om vi snakker om 2-3000 større enn i dag, så vil vel det fortsatt være en så liten del av prisdifferansen at folk fortsatt kjøper modellen med større motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 ":3v5esxgc]Den andre tråden var vel egentlig Viper tråden, som sporet imelig bra av, men jeg la faktisk ikke merke til at du linket til samme artikkelen der. Spørsmålet her er hvor mye større blir prisdifferansen opp til modellen med et hakk motorstørrelse i forhold til det den er i dag. Om vi snakker om 2-3000 større enn i dag, så vil vel det fortsatt være en så liten del av prisdifferansen at folk fortsatt kjøper modellen med større motor? Vipertråden sporet rimelig av og det ble ikke bedre av at trådforfatteren slettet sine innlegg og trådens overskrift. Jeg vurderte og stenge tråden, men fant hurtig ut at store deler av tråden ellers var OK. Jeg tror forøvrig også at folk må få større insentiver enn å spare kun 2-3000 kroner hvis de for alvor skal tenke miljøriktig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Mye å spare må jeg si!..1-2%.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Miljø-vennligt? Ta f.eks corsa`en. 60hk på ca 1200(?) kg. For at det skal bevege seg fremover i heile tatt, må ein ha jernet i bånn heile veien. En motor som blir konstant overbelastet, forurenser mye. En annen ting er at den blir mye fortere utslitt, og forurenser enda meir. Og enda mer, er trafikkfarlig. Ut på motorveiene vil den ikkje klare å akselere fort nok til å gli inn i trafikken på motorveiene, og kan skape farlige situasjoner. Erfaring: Kjørte en stund en peugot 406 med 75hk. Da den runde 5-6 år, var heile bilen,inkl motor, helt utslitt...forbikjøring?...glem det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Erfaring: Kjørte en stund en peugot 406 med 75hk. Da den runde 5-6 år, var heile bilen,inkl motor, helt utslitt...forbikjøring?...glem det! Peugeot 406 ble aldri levert med kun 75 HK... den minste utgaven var en 1,6 liter bensinmotor på 90 HK. Kanskje du tenker på Peugeot 405 1,9 Diesel ?... den hadde 70 HK og var alt annet enn hurtig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Miljø-vennligt?Ta f.eks corsa`en. 60hk på ca 1200(?) kg. For at det skal bevege seg fremover i heile tatt, må ein ha jernet i bånn heile veien. En motor som blir konstant overbelastet, forurenser mye. En annen ting er at den blir mye fortere utslitt, og forurenser enda meir. Og enda mer, er trafikkfarlig. Ut på motorveiene vil den ikkje klare å akselere fort nok til å gli inn i trafikken på motorveiene, og kan skape farlige situasjoner. Erfaring: Kjørte en stund en peugot 406 med 75hk. Da den runde 5-6 år, var heile bilen,inkl motor, helt utslitt...forbikjøring?...glem det! Helt enig det innlegget her. Staten ser seg totalt blind på hk/volum. De virkelig trafikk farlige modellene er de motor svake som man girer ned for å holde turtallet oppe, for i det hele tatt komme opp bakken, forurenser det tro? Mht traffik farlig, få de j***** mopedene opp i 60 km/t hvertfall, de fucker opp trafikken overalt med sine 45km/t nå. De har virkelig ikke god nok opplæring heller, kan overhodet ikke forholde seg til trafikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 31, 2006 Forfatter Share Skrevet August 31, 2006 Her i byen tror jeg ikke det finnes en moped som går under 60... Ble frakjørt av en moped på rolvsøyveien (60 sone) når jeg lå i 65-70 her om dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Frisørbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet September 1, 2006 Share Skrevet September 1, 2006 Skal love dere at de små strikkmotordrittbilene blir noen få tusenlapper billigere, mens biler som slipper ut mye CO², noe om de fleste BMW gjør (med sekser eller mer), kommer til å bli mange titalls tusen dyrere!! Er så typisk Norge.... Pottittland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå