Gå til innhold

Min bil, E36 316 coupe'96 M-tech, Borte vekk...

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Da var deadlinen for vårpussen kommet og jeg tror at jeg er i mål :)

Har endret noen planer og poleringen er utsatt litt til

Fikk valset hjulbuene og montert de nye felgene for et par uker siden.

Bakgrunn-1.jpg

Bakgrunn2.jpg

Bakfra.jpg

Ble bra det :) MEN! Kjøreegenskapene forsvant helt og det subbet også med mer enn meg i bilen.

Jeg har da valgt å selge dem, og er gått tilbake til de gamle orginale m3 hjulene, som har fått nye 245/40-17 bakdekk. Disse er helt overlegen å kjøre med iforhold. Minuset er at de ser ut som reservehjul i forhold. 245 ser utrolig smalt ut nå :lol:

Tror gjerne jeg må ha 1cm spacer for å få dem litt mer ut i hjulbuen bak..

Har også bestilt nye Inpro lykter med Angeleyes. Som skal komme på døren imorgen en gang. Neste nå blir gjerne splittere foran og gjerne noen speil. Og *host* en M50b25 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det samme ifjor høst da jeg hadde 8.5*18 med 225/40-18 foran og bak. Aldri mer 18", men så fikk jeg et innfall her i desember og kjøpte disse i 8.5 og 10*18. For det ser jo bedre ut med store/brede felger. Og planen for sommeren var cruising, low and slow, men det var ikke så kult...hehe

Dekkene sporer mye mer enn med 17" selv om jeg på 17" har 235/40-17. Gjerne det har med at det er 1" forskjell i bredden.

Dekkene tok borti skjermene foran ved sving i f.eks en bratt bakke(opp til huset mitt) og bakdekkene subbet i humper med mindre jeg omtrent stoppet opp før farthumpen og iallefall hvis jeg hadde passasjerer, samt hvis jeg kjørte litt fort i en sving f.eks.

Felgene veide også mye mer enn m3 felgene. Men 17" m3 cab og gt felgene er veldig lette da de er smidde. Vekten hadde litt å si på akselerasjonen og responsen på bilen. Og jeg syntes generellt at bilen føles bedre på veien med 17" felgene. Har kjørt 2 ganger over fanafjellet, en gang med hvert sett felger. (til Frodo som er kjent) Jeg har en slik ting for å ta farten fra der hvor 80 sonen begynner ved kirken og til 50sonen begynner i Nordvik.... Kan iallefall si at bilen holdt seg bedre i sporet og på veien med m3 felgene enn med 18" felgene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har og pene mods. Jeg er helt enig med deg ang hjulvalg. Jeg også hadde 8,5x18 med 225/40 og gikk over til m3 cab felger, mye bedre å kjøre med, men ser ikke like bra ut med tanke på størrelsen dessverre. Får se om det hjelper når jeg får på KW Variant2. Har vurdert OZ Ultraleggera i 8 & 9x18 da, de skal være lette, men jeg vet ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Oz Ultraleggera og superturismo er ganske kule felger :)

Er nok pent med 9*18...Teoretisk burde jo dette gå bra uten å subbe borti..Men det er i teorien. De jeg har på bildet er forøvrig 10*18 et25.

Jeg skjønner egentlig ikke alle her på forumet som har så brede felger og påstår at det ikke subber eller tar borti noen steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...