steffen_sandnes Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 http://www.esstuning.com/default.asp?c= ... t2=179&id= Sitter å tenker litt frem i tid her... dette kittet fra ESS, hvor mye økning vil det ha på motoren min, er det 0,5 bar som er anbefalt for orginale motorer? hvor mye hk ekstra vil dette gi? Er kompressor skadelig på noen som helst måte for motoren? Hva ville ett verksted ta for å montere dette kittet i bilen? Og vil bensinforbruket gå kraftig opp, i så fall hvor mye? En del spørsmål men håper noen av dere kan svare
VillKapping Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 Jeg har vel samme motoren som deg og sendte en mail til ESS for omtrent 1 år siden der jeg spurte om noen av de tingene du lurer på. Fikk til svar at ny effekt ville bli 270 hk, prisen på settet ferdig montert er 55000 kr Inkl mva og montering. Settet har 2 års ubegrenset km garanti.
M6 Bjørn Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 Står jo svar på en del av dine spørsmål i artikkelen til ESS... Kompressor er ikke skadelig,bensinforbruket øker ikke noe særlig.Kommer jo an på kjørestil uansett. Hvorfor ikke la ESS montere settet?
steffen_sandnes Skrevet September 4, 2006 Forfatter Skrevet September 4, 2006 Jeg har vel samme motoren som deg og sendte en mail til ESS for omtrent 1 år siden der jeg spurte om noen av de tingene du lurer på. Fikk til svar at ny effekt ville bli 270 hk, prisen på settet ferdig montert er 55000 kr Inkl mva og montering.Settet har 2 års ubegrenset km garanti. Har du planer om å montere i kompressor? I så fall har du tenkt å godkjenne det eller la være?
R Andersen Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 ESS bruker som regel ca 0.3-0.4 i trykk på sine kit. Jeg vet de har bremset 285hk på den motoren du har, men regn med 270-280hk. Montering lar du ESS gjøre, så sant du ikke gjør det selv. Bensinforbruket vil ikke gå noe særlig opp ved vanlig kjøring, men ved aktiv kjøring.. 2 års garanti er på kompressorsatsen, ikke motor.
VillKapping Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 Planen var å gjøre det i vår, men måtte bygge bad istedet.. Bittert.. Har begynt å spare igjen så forhåpentligvis så blir det kompressor til våren. Hadde ikke noen store planer om å godkjenne det med det første, men må vurdere det litt senere.
Ellingsen B. Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 De kjører vel mer enn 0.3-0.4 i ladetrykk. I min er det ca. 0.6 i ladetrykk. 0.3 i ladetrykk på en 170hk 320i vil jo gi en 220hk. 280hk får du med en 0.65 i ladetrykk. Ellers skal det ikke gi noe slitasje på motor. Det kommer jo litt ann på kjørestilen din
StigJ Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 Jeg var og i kontakt med ESS for noen år tilbake. Men presse ble skrinlagt til fordel for leilighet. Dataene jeg fikk til min 318i var en økning til 170-180 hk og 45% økning på dreiemomentet. Tror prisen jeg fikk var ca. 45 000 ferdig montert. Men det var i 2001.
Norman Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 Testet en som har montert kitt som du tenker på. Det var riktignok en 97mod 2,5l (170hk) og ikke en 2,2 (170hk) som vi har. Tenkte på å gjøre akkurat det samme, hadde jeg hatt 50'lapper liggende Sparket veldig godt og relativt billige hk etter min vurdering.
|Andreas| Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 Jeg var og i kontakt med ESS for noen år tilbake. Men presse ble skrinlagt til fordel for leilighet. Dataene jeg fikk til min 318i var en økning til 170-180 hk og 45% økning på dreiemomentet. Tror prisen jeg fikk var ca. 45 000 ferdig montert. Men det var i 2001. Er det 118hk du har i 318i din, Mr.Stream Er det nødvendig med oppgradering av gir
Muren Motorsport Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 jonas på forumet her har 328 med Ess komp. optimaliserte å monterte cooler hos ESS forrige uke. enda vel opp med 275hk på bakhjula.
Muren Motorsport Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 vil ikke buse ut med navn å nummer her pga div avgifter. men send PM til han du. 99 mod. ESS byggde vel komp på den når den var nesten ny. 1 år gammel viss jeg ikke husker feil..
Saltkjelen Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 Hvordan er det med ESS-kompressor på en Automatdrevet bil? f.eks 320iA/520iA
Hakon Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 Hvordan er det med ESS-kompressor på en Automatdrevet bil? f.eks 320iA/520iA Det fungerer fint det, men 0-100 tid blir på ingen måte det samme med manuell. Uansett hva man velger, må man ikke typegodkjenne bilen med det nye antall Hestekrefter, og vil ikke det komme på toppen av de 55.000 noen her hadde hørt at det kostet ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå