Gå til innhold

Spm e60

Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor velge en kjip utstyrt 530dA med masse km på telleren når man kan få en 520iA som leverer minst like mye glede, har et bra utstyrsnivå, har en pen km. stand og koster en brøkdel av det en 530dA koster? ;)

For min del holder 520iA for det Norske forhold. Husk at det ikke er mere enn 100 km/t som fartsgrense og en 520iA har ingen problemer med å komme opp i denne farten.. Bare jeg som ikke skjønte den siste setningen din Håkon? :?

synes ikke automatkassen er stresset på min e39, har samme motor og girkasse som du T.A.S 2.2 170 hk. virker kjempefint og går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon, du snakker om bil på en hel annen måte, Du tenker på den måten at du kan kjøpe en dyr og bra bil og enda sitte igjen med masse penger på konto. de fleste her, eks TAS eller han andre fra danmark er eldre folk som fakitks tenker en del på økonomien og hva de faktisk trenger. Jeg mener ja man kan kjøpe en 530d men hvis man ikke har penger til det så kan man kjøpe en 520ia som er like fin, men litt tregere.. er ikke alle som har den luxusen at de kan gå å kjøpe hva som helst og snakke på den måten som du gjør.. du er 20 år og vil ha en bil som du ikke merker en dump i eller et vei hull, du blir dårlig i ryggen av å sitte i et vanlig bmw sete og du klager over automat girkasser.. tror du ikke bmw har testet bmw for å gi best mulig nytte av girkassen osv.. hva om du sender en mail inn til bmw med alle dine klager, hadde vært morro å se hva du får som svar der. Jeg skjønner ikke engang hvorfor bmw er bilen for deg, er ikke den for billig? du snakker om biler i bently klassen osv.

Jeg blir absolutt ikke dårlig i ryggen av BMW-seter. Faktisk så syns jeg setene i E32'en er svært komfortable. Nå vet jeg ikke hva slags seter det er, men jeg tror det er standard-setene. Jeg respekterer, og har selvsagt full forståelse for at ikke alle kan gå hen og kjøpe en 530d. Berettiget kritikk det du kommer med ( for det meste) og jeg legger meg flat for det.

Jeg tror det er flere her som kunne kjøpt en råere bil enn det de har, men det hele handler om prioriteringer, og hva man føler at er viktig når man handler bil. Om det ikke er drepende viktig med en relativt rask bil ( f.eks en 530 ) så er jo valget lett. Jeg ville bare bringe det på det rene, og det var selvsagt ikke meninge å fornærme deg.

Og tro meg når jeg sier dette, jeg tenker på økonomien jeg også. det er en grunn til at jeg kjører en (utrolig fin) E32 som ikke engang er min :wink:

Du har rett at jeg liker Bentley! Six And three Quarters (6,75) liters turboladet V8 med 450 hp ved 4000 rpm.. må være veldig herlig og ikke minst komfortabelt å kjøre rundt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir snakket om kjøreglede her...

La meg se på min egne BMW historie, jeg har hatt 7 BMW'er, de to første 325i,(E30 og E36) dernest 3 stk 320i, en med automat (E36), så en E39 520ia, så min nåværende 318 E90.

Jeg vurderer faktisk å selge E90'n.

Hvorfor, jo pga lite kjøreglede!

Den er dau, trist motorlyd, rett og slett, så er den motorisert slik en BMW ikke er ment å skulle være.

For meg så teller motor veldig mye, hvis man påstår at det er samme kjøreglede i en 318D, evt en 520ia, som en 525Da, eller er 530Da, da har dere enten ikke prøvd de mer motor sterke modellene, eller dere velger å være blinde!?

Jeg klarer ikke forstå argumentet, mht motor og kjøreglede..

:roll:

Jeg ser de fornufige aspektene her, mht forbruk og annet, det handler vel om å inngå kompromisser i fht seg selv og sine egne ønsker.

Så min neste BMW, kommer til å ha større motor, og ha dertil mer kjøreglede!

Om det blir dyrere, selvsagt.

Men en BMW med liten motor igjen, er et kompromiss jeg ikke ønsker å gjøre igjen.

En BMW fortjener en motor som kan utfylle kjøreegenskapene dens!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwE9: ikke for å forstyrre deres interessante diskusjon, men siden du nevnte din egen bil og kjørelengde, alder osv:

min 2000 e46 316i runda 200k på telleren nå i sommer! vi kjøpte den i oktober 2004 da hadde den gått 117k hehe. i forsikring så har vi nå årlig kjørelengde på 30k!

back to topic:

Slik dere ser angående min bilbruk så stiller jeg meg på lag med de som velger bil etter økonomi, hva de trenger osv, kontra de som velger bil+noko attåt :D

har ikke råd til noe dyre greier :( jeg grøsser ved tanken på så mye kjøring med en bil med mye større motor (les: bensinforbruk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwE9: ikke for å forstyrre deres interessante diskusjon, men siden du nevnte din egen bil og kjørelengde, alder osv:

min 2000 e46 316i runda 200k på telleren nå i sommer! vi kjøpte den i oktober 2004 da hadde den gått 117k hehe. i forsikring så har vi nå årlig kjørelengde på 30k!

back to topic:

Slik dere ser angående min bilbruk så stiller jeg meg på lag med de som velger bil etter økonomi, hva de trenger osv, kontra de som velger bil+noko attåt :D

har ikke råd til noe dyre greier :( jeg grøsser ved tanken på så mye kjøring med en bil med mye større motor (les: bensinforbruk)

Du som har kjørt over 80.000 på to år og er opptatt av drivstofføkonomi burde vel strengt tatt skaffet deg en diesel istedetfor en 316i? Det er jo større forskjell i forbruket mellom en 318d og 316i kontra 320i og 316i. Så jeg skjønner ikke helt tankegangen din... slik jeg ser det gir en 316i hverken god drivstoff økonomi eller kjøreglede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

back to topic:

Du som har kjørt over 80.000 på to år og er opptatt av drivstofføkonomi burde vel strengt tatt skaffet deg en diesel istedetfor en 316i? Det er jo større forskjell i forbruket mellom en 318d og 316i kontra 320i og 316i. Så jeg skjønner ikke helt tankegangen din... slik jeg ser det gir en 316i hverken god drivstoff økonomi eller kjøreglede...

hehe..skjønner godt hva du mener, men jeg syns hvertfall at drivstofføkonomien på en 316 ikke er så ille, hvertfall med tanke på kraft og ytelser og forbruk, det er jo den minste bmw 3-serie motoren! når man kjører så mye som meg, og med de bensinprisene vi har nå, så blir det jo mange kroner uansett type bil/motor etc, ja jeg kjører kanskje litt aktivt også ;)

kjøreglede? hmm..bare det å kjøre en bmw er kjøreglede i seg selv, men jeg skjønner jo at man kanskje får mer igjen ved f.eks å kjøre en 320 eller større ;)

Går jo med vage tanker om bilbytte snart, og tenker vel mest på e46 318dT, e46 320d eller bensin-6'er, så får se hva det blir til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir snakket om kjøreglede her...

La meg se på min egne BMW historie, jeg har hatt 7 BMW'er, de to første 325i,(E30 og E36) dernest 3 stk 320i, en med automat (E36), så en E39 520ia, så min nåværende 318 E90.

Jeg vurderer faktisk å selge E90'n.

Hvorfor, jo pga lite kjøreglede!

Den er dau, trist motorlyd, rett og slett, så er den motorisert slik en BMW ikke er ment å skulle være.

For meg så teller motor veldig mye, hvis man påstår at det er samme kjøreglede i en 318D, evt en 520ia, som en 525Da, eller er 530Da, da har dere enten ikke prøvd de mer motor sterke modellene, eller dere velger å være blinde!?

Jeg klarer ikke forstå argumentet, mht motor og kjøreglede..

Jeg ser de fornufige aspektene her, mht forbruk og annet, det handler vel om å inngå kompromisser i fht seg selv og sine egne ønsker.

Så min neste BMW, kommer til å ha større motor, og ha dertil mer kjøreglede!

Om det blir dyrere, selvsagt.

Men en BMW med liten motor igjen, er et kompromiss jeg ikke ønsker å gjøre igjen.

En BMW fortjener en motor som kan utfylle kjøreegenskapene dens!

:P

Vedr... hva jeg mener om BMW i relasjon til både sportslighet og kjøreglede... så kan du evt. lese denne tråden fom. markeringen i ordet "misforståelse" i mitt innlegg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

misforståelse å tro at en BMW er synonymt med en sportslig bil. De fleste BMW modellene er ikke spesielt mye mer sportslige enn en hvilken som helst annen bilmodell. Noe helt annet er hva BMW vil ha oss til å tro...

Det er vanskelig å være mer uenig med deg.

En ting er marketing, men en annen ting er å oppleve noe selv.

Alle tester bemerker sportslighet og kjøreglede som de sterkeste kortene til BMW f.eks.

5 serie er ikke like sportslig som en 3 serie, men sportslighet er det som ligger i bunn ved en BMW, ja alle BMW'er.

Hvis du så ikke kjøper BMW for sportslighet og kjøreglede, hva kjøper du BMW for, status, kvalitet eller luksus?

Hvis det er slikt du er ute etter, kjøp deg Lexus, Benz, eller Auda.

Ingen av de kjører like bra som en BMW, men interiør kvalitet og status er høyere ved disse merkene riktignok.

:?

-forvirret og noe nær sjokkert...-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du så ikke kjøper BMW for sportslighet og kjøreglede, hva kjøper du BMW for, status, kvalitet eller luksus?

Hvis det er slikt du er ute etter, kjøp deg Lexus, Benz, eller Auda.

Ingen av de kjører like bra som en BMW, men interiør kvalitet og status er høyere ved disse merkene riktignok.

-forvirret og noe nær sjokkert...-

Hehehe... du leser åpenbart mitt innlegg som fanden leser bibelen... :lol: ... Vi er selvfølgelig ikke uenig i at en BMW er den av prestisje-premiumbilene som kjører best... noe mine innlegg også understreker. Ergo kjøper jeg og mange andre en BMW, men den er ikke nødvendigvis spesielt mye mer sportslig enn f.eks en Mercedes-Benz. La meg ta et eksempel... inntroduksjonsmodellen til Mercedes-Benz C-Klasse (som er relevant i forhold til 3-Serien) er 180 Kompressor. Den har 143 HK ved 5300 rpm, 220 Nm ved 2500 rpm, gjør 0-100 Km/t på 9,7 sekunder og har en toppfart på 223 Km/t. I relasjon til f.eks E90 318i (som ikke er den svakeste konfigurasjonen på det norske markedet) er BMW´s alternativ ikke imponerende... 129 HK ved 5750 rpm, 180 Nm ved 3250 rpm, gjør 0-100 Km/t på 10 sekunder og den har en topphastighet på 208 Km/t. Dermed bør vi være enige i at fahrfreude og sportslighet (i relativ forstand) nettopp ikke handler om hestekrefter og ytelser. Det handler om et godt chassis, balanse, agilitet og sjåførens kontroll... enten vi snakker om 115 HK eller 507 HK... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi er ikke såå uenige bmwE9, jeg bare kryddrer det litt her...

8)

Hehehe... vi har jo hatt våre innlegg med hverandre i månedenes løp... så jeg tror heller ikke at vi er så veldig uenige når alt kommer til alt. Det er imidlertid artig å finne nye innfalsvinkler på gamle synspunkter... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...