Hakon Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Var ute og testet en BMW X5 4,4 V8 i dag. Mest for moro-skyld, men den var overraskende morsom å kjøre. Veldig punchy motor selv om den ikke har så mange hester. Var bruktbil, men føltes overraskende tight og fin. laget en herlig lyd, og for det må man bare elske den Lydklipp - idle + rev Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Dressen er byttet ut med Burberry-bukse ser jeg? Neida.. Hvilken årsmod var dette? km-stand? hvor prøvekjørte du den? bykjøring, landevei, motorvei, litt av hvert? Er det 286hk i denne? eller 268? husker ikke i farta.. Det er ihvertfall et pent og i mine øyne sporty valg hvis du en gang i fremtiden skal bytte ut 7'ern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 9, 2006 Forfatter Share Skrevet September 9, 2006 ja, denne hadde sportspakke ( men var ikke veldig sporty) 286 hester i denne, men den virket raskere enn hva 286 gir konnotasjoner til når man husker på at det er en tung bil. Det var en 2001 modell som hadde kjørt i overkant av 100.000 kilometer. Atlså ingen ny bil, men fremdeles moro moro. Testet den egentlig bare fordi det er gøy, men ble overrasket over hvor god den egentlig var. Bensinforbruket var heller ikke ille. Kjørte bort mye, men det var overlevbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 9, 2006 Forfatter Share Skrevet September 9, 2006 Legger til ett nytt lydklipp. Herlig lyd i den motoren. Håper dere er enig med meg. 0-100*og-noe* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 X5 er en fin og hurtig traktor... unnskyld BMW... ... neida... den er temmelig kompetent og som en godt vedlikholdt bruktbil er den til og med et godt kjøp... Artig sted for fotografering... ved Fram/Kon-Tiki/Sjøfartsmuseet på Bygdøy i Oslo. X5´en er parkert tre-fire parkeringsplasser til høyre for der min gamle Porsche 944 var parkert for 18 år siden... eller omtrent ved bussen på bilde nr. 2... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 9, 2006 Forfatter Share Skrevet September 9, 2006 Stemmer det, E9... er der ganske mye ( på bygdøy) og det er et hyggelig sted å være + at det er fint å ta bilder der. Lekker 944! hvilken farge er det ? mørk grå eller sort ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Høres morsomt ut. Det er 286hk i 4,4 og er etter min mening ikke "ikke mange hestekrefter".. 286hk er MYE hk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 9, 2006 Forfatter Share Skrevet September 9, 2006 Høres morsomt ut. Det er 286hk i 4,4 og er etter min mening ikke "ikke mange hestekrefter".. 286hk er MYE hk.. ja, ok det er i alle fall adekvat. Men i en så stor bil er det ikke "ufattelig" Men slik jeg ser det holder det i massevis for X5. Den var rask som fy. Måtte faktisk passe på så ikke bilen bykset frem når man satte den i bevegelse. Stor endring for meg som til vanlig hersker over en heller lite responsiv m30B35. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Stemmer det, E9... er der ganske mye ( på bygdøy) og det er et hyggelig sted å være + at det er fint å ta bilder der. Lekker 944! hvilken farge er det ? mørk grå eller sort ? Porschen var mørk grå. Bygdøy er forøvrig absolut et deilig sted i dag nå som hovedflyplassen på Fornebu er nedlagt. Bygdøy har de siste årene utviklet seg til å bli selve indrefilet´en i Oslo i relasjon til huspriser. Husene to- tre hus til venstre for bussen koster over 25 millioner kroner stykket... med utsikt til Dronningen og Akershus Festning, men ingen aftensol... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 9, 2006 Forfatter Share Skrevet September 9, 2006 Glemte å nevne at bilen ikke hadde noen CD-spiller. Lette rundt, men fant ingen. Noen som vet om det kom standard ? Hadde stort sett alt annet av utstyr.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Glemte å nevne at bilen ikke hadde noen CD-spiller. Lette rundt, men fant ingen. Noen som vet om det kom standard ? Hadde stort sett alt annet av utstyr.... Mon ikke bilen hadde en CD-veksler og at den evt. var montert under et forsete eller i en av sidene bak. Vedr. E46 er det iallefall klargjort for en CD-veksler i venstre side bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Smykke av en bil, men liker faktisk 3.0d bedre. God del bedre drivstoff økonomi og bunndrag ute av en annen verden. Og ja, som E9 sier så mener jeg cdveksleren er i venstre side bak i bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 9, 2006 Forfatter Share Skrevet September 9, 2006 Smykke av en bil, men liker faktisk 3.0d bedre. God del bedre drivstoff økonomi og bunndrag ute av en annen verden. Og ja, som E9 sier så mener jeg cdveksleren er i venstre side bak i bagasjerommet. der må jeg si meg kraftig uenig med deg. Jeg er overbevist om at 4,4 modellen er mye raskere enn både den gammle og nye Diesel-versjonen. Jeg har testet begge to, og selv om den nye er relativt frisk kan jeg med sikkerhet si at den ikke er like rask. Bunndraget i den 8'ern er ikke det samme som en diesel, men så er den til gjenneld sterkere over hele registeret. At du liker 3.0d bedre ( regner med at du refererer til den nye) er selvsagt helt greit, men jeg føler at den må arbeide litt hardere for å komme opp i fart, mens det på samme tid gikk mye lettere for V8 modellen. Mht Drivstoff har du helt rett i at en BMW 8'er sluker, men jeg som kom fra en E32 735 var imponert ohvr hvor lite tørst den var. E9 : Vi kikket på alle de logiske stedene bortsett fra under setene, så det er mulig den er der. jeg finner det meget lite sansynelig at man skulle bestille en bil til godt over en million med mye ekstrautstyr, for så å velge kassettspiller og ikke CD. En annen praktisk ting den hadde var en uttrekkbar plate som kan laste opp mot 150 kg. Denne er veldig fin om man skal skifte om eller laste om i bilen/ ha tak i ting langt bak i bagasjeromet. F.eks bytte fra jakt/fjellstøvler til mer behagelige kjøre-sko. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 E9 : Vi kikket på alle de logiske stedene bortsett fra under setene, så det er mulig den er der. jeg finner det meget lite sansynelig at man skulle bestille en bil til godt over en million med mye ekstrautstyr, for så å velge kassettspiller og ikke CD. Det jeg syns er rart er at i det hele tatt sitter kassettspiller i såpass nye biler som X5 og forøvrig også E46,E39,E38 osv. dvs biler fra slutten av nittitallet. CD formatet hadde jo vært dominerende i mange år da.. Å se en integrert kassettspiller i dashbordet er jo bare trist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Håkon: Ja, er helt enig med deg at V8'en går bedre, og kommer opp i fart kjappere. Men jeg fra min side føler ikke den er verdt de ekstra kronene i innkjøp, forsikring(har ikke sjekket dette men regner med V8'en er noe dyrere?) og ikke minst bensinforbruk kontra diesel når 3.0 dieselen er såpass kjapp og effektiv. En nydelig diesel motor i mine øyne! Gjerne ikke bedre enn 4.4 V8, men mer fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå