Hakon Skrevet September 9, 2006 Forfatter Share Skrevet September 9, 2006 En annen praktisk ting den hadde var en uttrekkbar plate som kan laste opp mot 150 kg. Denne er veldig fin om man skal skifte om eller laste om i bilen/ ha tak i ting langt bak i bagasjeromet. F.eks bytte fra jakt/fjellstøvler til mer behagelige kjøre-sko. Beklager å stille meg kritisk til dine flotte reportasjer som til tider er ganske fornøyelig lesestoff, men jeg bare må få komme med en kommentar til denne platen du lovpriser... Kommentaren er under et lite forbehold i at det ikke er skjedd noe revolusjonerende i skinnesystemet i overgangen fra 5 serien til X5en; Den bagasjeromsplaten noe skikkelig dritt som aldri burde vært lansert før den faktisk tålte det den lover. Det kan hende den er bedre i X5 siden den er kortere, men min erfaring er at den tåler IKKE 150kg, og den tåler enda mindre å bli trukket ut med vekt på selv om det er laaaaangt under 100kg. Problemet (iallefall ifra E39) er at hjulene i skinnen knekker av tyngden man lhar liggende på platen når den trekkes ut og med tanke på bruksområdet den blir lansert for og prisen er det slik jeg ser det bortkastede penger (med mindre man er veldig oppmerksom på svakhetene og ikke bruker den da det trengs...). - Og ikke nok med det, men etterhvert knirker og skrangler den og det er relativt dyrt å kjøpe ny dekkplate til gulvet istedet for å ha denne ondskapen liggende... Setter som sagt pris på reportasjene og håper supplerende kritikk danner et enda større bilde av helhetsvurderingen. . Da vet du mer om det enn det jeg gjør. Jeg bare registrerte at den var der, og at den er meget praktisk. Kjørte en X5 3,0 Diesel da jeg var på min siste jakttur for 2005, og den bilen hadde, i likhet med den jeg testet i dag, det systemet du beskriver. jeg syns det fungerte kjempeflott da, og la ikke merke til noen særskilte svakhter. Satte meg på det utrullet tilstand, og det holdt min kjekke vekt (89kg) glimrende så det kan hende de har forsterket konstruksjonen siden E39. Konseptet er i alle fall godt, Også bagasje-luken er meget praktisk i og med at den er delbar. Nok et lurt påfunn. Bagasje-plassen er imidlertid ikke fantastisk, og det er vel derfor de riktig så fornuftige kjøper en E61 som da laster litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 Lasteplassen i en X5 er helt lik den i en X3 faktisk, selv om X5 er 11 cm lenger, 8 cm bredere, og 4 cm høyere... X5 er jo bygget ut fra en E39, som vi alle vet ikke laster veldig mye. Mht lasterampen, er det ikke max 75 kg denne skal tåle da? Ser og høres fornuftig ut i mine ører, men hvordan den er om x antall år vites ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 Men en X5 4.8is hadde ikke vært å forakte ettersom da snakker vi virkelig punch med 360hk/500Nm, og 0-100 på under 6sek. Hvis man virkelig skal ha en SUV med skikkelig punch er det kun Porsche Cayenne Turbo S som gjelder... 521 HK ved 5500 rpm, 720 Nm ved 2750 rpm, 0-100 Km/t på 5,2 sekunder og en topphastighet på 270 Km/t er brutalt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 10, 2006 Forfatter Share Skrevet September 10, 2006 Men en X5 4.8is hadde ikke vært å forakte ettersom da snakker vi virkelig punch med 360hk/500Nm, og 0-100 på under 6sek. Hvis man virkelig skal ha en SUV med skikkelig punch er det kun Porsche Cayenne Turbo S som gjelder... 521 HK ved 5500 rpm, 720 Nm ved 2750 rpm, 0-100 Km/t på 5,2 sekunder og en topphastighet på 270 Km/t er brutalt... ja topphastigheten er veldig vill. For de som har testet de andre Cayennene så vet man at de er ganske raske de også. Jeg ble i alle fall positivt overrasket over v6'ern som hadde en helt fantastisk lyd, og helt grei effekt. Var innom mercedes forhandleren Ullevold, egentlig for å kikke på en R-klasse, men der stod det en ML 63 AMG, og den så helt vill ut med de største brabus-felgene jeg noengang har sett. Nesten for store. Veldig voldsome. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Hehe gutta på tur igjen ja!!! Det jeg ikke helt skjønner er at vi snakker om en 3.0d og en 4.4 V8`er. Hva en velger er jo veldig opp til lommeboken da. prisen for den 3.0d er fra 831800 kr og for en 4.4ia 1192000 så er jo det en utrolig stor forskjell. Håkon du sier at den bilen du prøvde kostet 1.4 millinoner ny, så skjønner jeg ikke helt hvorfor han ikke bare kjøpte en 4.8is da den koster fra 1422700. Hva mere du får i en 4.8is kontra en 4.4i kan ikke beskrives. Jeg har prøvd både 4.4 og 4.8 og 3.0d. Økonomisk hadde jeg kjøpt en 3.0d da den har en grei 0-100km/t, lavt diesel forbruk og veldig praktisk å kjøre til og fra jobb med uten at du trenger å stlite i stykker shell kortet. Som jeg har sagt før Håkon, du tenker aldri aldri økonomisk.. du ser på saken fra en gutteunges vinkel. du kommer sikkert til å si. jammen med ekstra utstyr så blir 4.8is svin dyr, men nei, eneste jeg hadde tillegg montert i den er navigasjon bla bla bla... utenom det så har den faktisk det meste av utstyr. inkl nivoregulering på alle aksler og du kan senke den 1.5 cm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 en bil til 1.4mill bør ha det meste utstyr spør du meg. da bør man slippe å måtte betale ekstra for å slippe å sveive opp vinduene eller bla i kartboka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 en bil til 1.4mill bør ha det meste utstyr spør du meg. da bør man slippe å måtte betale ekstra for å slippe å sveive opp vinduene eller bla i kartboka.. Jeg mener at det er direkte latterlig av BMW å kreve 799900,- for en ny E91 335i... og så er ikke aut. klima til kroner 6590,- standard. Greit nok at det ikke er standard i en E90 316i til 299900,-... dog blir det nesten surrealistisk når vi snakker om en bil til nesten en million kroner. Det blir imidlertid komisk når man i tillegg vet at en E61 520d til kroner 502000,- har aut. klima som standard. Disse bilene selges til forskjellige kundegrupper, men allikevel har jeg problemer med å ta denne prispolitikken alvorlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 regner med at folk som kjøper disse bilene driter i hva de koster så da skjønner jeg ikke poenget med å ha ekstrautstyr. de folka skal selvfølgelig ha alt så da er det vel bare å fullutstyre kjerra med alt fra klima til hårføner og sette prisen deretter... solgt blir de uansett apropo motor så synes jeg bmw bør vurdere å slanke bilen hvis en 4.4 liter av moderne type bare gir adekvate fartsressurser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 11, 2006 Forfatter Share Skrevet September 11, 2006 Hehe gutta på tur igjen ja!!!Det jeg ikke helt skjønner er at vi snakker om en 3.0d og en 4.4 V8`er. Hva en velger er jo veldig opp til lommeboken da. prisen for den 3.0d er fra 831800 kr og for en 4.4ia 1192000 så er jo det en utrolig stor forskjell. Håkon du sier at den bilen du prøvde kostet 1.4 millinoner ny, så skjønner jeg ikke helt hvorfor han ikke bare kjøpte en 4.8is da den koster fra 1422700. Hva mere du får i en 4.8is kontra en 4.4i kan ikke beskrives. Jeg har prøvd både 4.4 og 4.8 og 3.0d. Økonomisk hadde jeg kjøpt en 3.0d da den har en grei 0-100km/t, lavt diesel forbruk og veldig praktisk å kjøre til og fra jobb med uten at du trenger å stlite i stykker shell kortet. Som jeg har sagt før Håkon, du tenker aldri aldri økonomisk.. du ser på saken fra en gutteunges vinkel. du kommer sikkert til å si. jammen med ekstra utstyr så blir 4.8is svin dyr, men nei, eneste jeg hadde tillegg montert i den er navigasjon bla bla bla... utenom det så har den faktisk det meste av utstyr. inkl nivoregulering på alle aksler og du kan senke den 1.5 cm. det var det jeg ble fortalt av selgeren på stenshagen. Da var det han som tok feil i utgangspunktet. 4.8is har jeg ikke testet, men den er sikkert fin nok den. I likhet med de andre v8'erne har den veldig ok lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå