Gå til innhold

Subframe disaster på tidlige motorsterke E46 modeller

Anbefalte innlegg

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da var jeg og kikka litt under bilen min i dag. Fant ingenting å bekymre seg over. Men litt overflaterust hist og her var det. Så jeg må nok ta en techtylbehandling før vinteren tenker jeg. Må da selvsagt fjerne det som er av rust først.

• 3 weeks later...
Skrevet

Fy faen, ble skikkelig skremt da jeg så videon, men det virker ikke som det har vært noen problemer med 320ci noen gang, da jeg søkte inne på området.

Vet nesten ikke om jeg tør å kjøpe bilen engang, men det virker ikke som jeg har noe å bekymre meg over.

Skal jo tross alt kjøpe en bmw320ci 2000mod som er førstegangsreg 12.20.99.

Da går vel alt bra eller hva?

Ska nu sjekke grundig iallefall da jeg drar får å prøvekjøre/besikte og sannsyneligvis kjøpe den :D

Skrevet

har en 323cab E46 2000mod jeg og den var det ikke noe syn til metall trøtthet eller noen form for brudd. men skal på bukken med den i uka her så jeg kan ta en skikklig titt under bilen...jeg synes det er for jævlig å betal over 300 tusen og ikke få ei bil som greier å hold rammen på plass.

har jo 2000 kr biler som hamler opp bedre enn dette..synes jo synd på de som kommer over noe sånt å ikke har garanti..alt for dårlig til å vær et kvalitets merke!

Mvh Stian S

Skrevet

Dette er jo et kjent problem på Z3'er med store motorer, men at de hadde dratt det med seg i konstruksjonen av E46 også var nytt for meg!

Hadde ikke en gang tenkt tanken hvis jeg var å så på en E46...

Skrevet
Fy faen, ble skikkelig skremt da jeg så videon, men det virker ikke som det har vært noen problemer med 320ci noen gang, da jeg søkte inne på området.

Vet nesten ikke om jeg tør å kjøpe bilen engang, men det virker ikke som jeg har noe å bekymre meg over.

Skal jo tross alt kjøpe en bmw320ci 2000mod som er førstegangsreg 12.20.99.

Da går vel alt bra eller hva?

Ska nu sjekke grundig iallefall da jeg drar får å prøvekjøre/besikte og sannsyneligvis kjøpe den :D

Den har samme dårlige blekket i bakstillinga, men den er ikke like ofte rammet pga at motoren er svakere (mindre belastning på drivverket). Sjekk ut nøye, og ha med deg et skikkelig kraftig lys (maglite med friske batterier etc).

Skrevet
Dette er jo et kjent problem på Z3'er med store motorer, men at de hadde dratt det med seg i konstruksjonen av E46 også var nytt for meg!

Hadde ikke en gang tenkt tanken hvis jeg var å så på en E46...

Grunnkonstruksjonen er helt annerledes på Z3 enn på E36/E46/Z4. Z3-bakstillinga stammer fra E30. Årsaken til svakheten på Z3 er jeg ikke helt sikker på, men jeg tipper at slitne foringer kombinert med litt for tynt blekk er årsaken også her.

• 2 weeks later...
Skrevet
Da har jeg fått bilen igjen! :D

Vil takke Jæger Sentrum for rask og problemfri behandling av saken! :)

Vil det si at de har hatt ute alt interiøret og byttet hele gulvet eller? Har du noen bilder av hvordan det så ut på bilen din forresten?

• 3 weeks later...
Skrevet

Har en merkelig lyd bak på passasjersiden på bilen min. Er det bare på førersiden dette problemet er, eller kan det være begge sider? Hadde faktisk bilen på verksted i dag for at noen som har peiling skulle få se på det. Det eneste de fant var et stag framme som måtte byttes :roll: ellers var alt fast og fint sa han.. Har prøvd å se under bilen selv, men er usikker på hvor jeg skal se..

Jeg er rimelig sikker på at det ER noe feil bak.. kan ikke være meningen det skal være så skranglete.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...