Gå til innhold

Subframe disaster på tidlige motorsterke E46 modeller

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det virker ikke som det påvirkes av om bilen har senkesett eller store felger. Det er akselerasjon og retardasjon ved hjelp av motorkrefter som gir sideveis bevegelse av traversforingene. Utifra denne listen, er det ingen åpenbar sammenheng mellom fjæring og felger kontra skaden i platemetallet: http://forum.E46Fanatics.com/showthread ... to=newpost

Så det går mer på bruk fra eier og km stand da antagelig :S Noen som vet hvor langt den bilen på filmen har gått?

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Men hva er egentlig symptomene på dette, rent bortsett fra at hele greiene rives ut av gulvet?

Klunking i bakstillinga. Folk sier at de har merket at noe er litt løst, men det er nok mest psykisk. De fleste har ingen aning før de titter under eller bli fortalt det av andre (verksted el.l.).

Skrevet
Hev bilen opp på bukker idag, og hva såg jeg? Festet på venstre side var sprukket opp.

Hørte noen lyder tidligere i uka, så jeg fryktet at det kunne være dette som hadde skjedd etter at jeg leste denne tråden.

Jævlig surt! :(

Noen som vet om noen som kan fikse dette for en rimelig penge, med turner motorsport kit?

Du må ikke bruke Turner Motorsport kittet som reperasjonskit! Det er kun en forsterkning, og er avhengig av at resten av rammeverket sitter som det skal. Ta heller bilen til en BMW-forhandler og søk om garanti-reperasjon. Det koster ikke noe å prøve.

Skrevet

shv: Ikke kom til BMW med 18"/19". De kan bruke det mot deg for å slippe unna erstatning. Vet folk har hatt problem med det ved bærearmsutbedringer.

Skrevet
shv: Ikke kom til BMW med 18"/19". De kan bruke det mot deg for å slippe unna erstatning. Vet folk har hatt problem med det ved bærearmsutbedringer.

Det er vel bare i statene? Bilen min er levert originalt med 18" i 225/40-18 og 255/35-18 fra BMW.

Skrevet

Nei, jeg vet om folk som har hatt problemer med det her også, men det har da vært på 19". 18" skal de vel som sagt ikke kunne klage på da det (som du nevner) blir levert orginalt til E46.

Skrevet
Men hva er egentlig symptomene på dette, rent bortsett fra at hele greiene rives ut av gulvet?

Klunking i bakstillinga. Folk sier at de har merket at noe er litt løst, men det er nok mest psykisk. De fleste har ingen aning før de titter under eller bli fortalt det av andre (verksted el.l.).

Jeg har klunke lyd i bakstillingen på min, men lå under bilen igår uten å se noe sprekker el. rundt innfestningen til bakakselen... Burde jeg bytte foringer fort som f? Blir jo nervevrak av det her, hehe..

Skrevet
lars: pen avatar.. Jeg har en slik i Rød.

Jeg også.. Rød matt. :P

Og for å fullføre det hele har jeg en i lyseblå.. Gode biler.. :lol:

Hehe, jah. Min er småstyla :lol:

http://s7.photobucket.com/albums/y277/M ... lde011.jpg

back to topic: du må legge inn svar fra Bmw norge når du får det :) Vil verksteder varsle om slikt hvis de finner noe ved service? Er interessert i en 320 som kommer rett fra service så føler meg trygg på at denne ikke har dette problemet med mindre det står noe om det i service papirene. :roll:

Skrevet

Hehe, jah. Min er småstyla :lol:

http://s7.photobucket.com/albums/y277/M ... ction=view¤t=mini-Bilde011.jpg

back to topic: du må legge inn svar fra Bmw norge når du får det :) Vil verksteder varsle om slikt hvis de finner noe ved service? Er interessert i en 320 som kommer rett fra service så føler meg trygg på at denne ikke har dette problemet med mindre det står noe om det i service papirene. :roll:

Det er bare å krype under å sjekke. Jeg vet om biler som har vært inne på service hvor gutta ikke har sett det eller ikke giddet å si noe.

Skrevet

Da blir bilen min levert inn til Jæger, de skal ta bilder og dokumentere litt og prøve saken overfor BMW Norge.

Jæger hadde vært borti samme saken et par ganger før, og da fått det dekket av BMW Norge.

Kommer tilbake med mer info senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...