Gå til innhold

Mitt e34 520ia prosjekt

ingard
 Share

Anbefalte innlegg

skjer det noe her eller?

hadde håpet på nye oppdateringer og bilder.

liker virkelig denne bilen.

La ikke merke til nye poster her. Merkelig :)

Takk begge to. Kommentarer er jo halve morroa..

Jeg har en del updates som kommer. Ting som skal til lakk denne uka, men mangler egentlig m5 bakfanger. Så dumt å ikke få det tatt i samme slengen, da lakkeringa ble veldig dyr.

Så hvis noen har en M5 bakfanger i salten distriktet til meg, kjøper jeg den snarest ;) Har ikke tid til å vente på Koed på nytt. Skola starter jo nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde satt pris om du hadde giddet å sende en PM med pris og lokasjon på lakkering. :D driver og undersøker litt selv med kompiser rundtomkring som lakkerer. så får jeg vel sponse ei opplakkering til våren. så hærmer jeg litt etter deg med mtech side og hekk. (om jeg får tak i) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde satt pris om du hadde giddet å sende en PM med pris og lokasjon på lakkering. :D driver og undersøker litt selv med kompiser rundtomkring som lakkerer. så får jeg vel sponse ei opplakkering til våren. så hærmer jeg litt etter deg med mtech side og hekk. (om jeg får tak i) ;)

Jeg har levert litt deler til lakk nå i dag hos et enkeltmannsforetak her i bygda. Heter "bilens karosseri".

Det skal være ferdig i løpet av uka. Så da kan jeg jo vise om det ble bra eller ikke. Fikk også pris på lakkering av skade på bakskjerm og lakk av m5bakfanger. Men det blir sikkert ikke før neste sommer.. Billigere enn i Bodø, der en skulle ha 9000 bare for lakk og oppretting av skjermen.

Har kjøpt meg vogtland 40mm bakfjærer som skal på, samt nye bremser framme. Men skulle hatt godkjent det første senkesettet, da det er litt kjipt å måtte bytte fjærer hvis jeg blir sendt inn til kontroll..

Noen som vet hvor lenge en firhjulskontroll "varer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selve 4-hjulskontrollen tar ikke så lang tid, men av erfaring tar de ikke akkurat bilen inn med en gang. sist jeg var, satte jeg bilen inn kl. 8 på mårran, og kl. 13.30 hadde de enda ikke tatt inn bilen. var ferdig rundt 15-1600.

du må vel godkjenne det med "ett" senkesett ja, altså frem og bak fjærer fra samme sett.

du har Tüv papirer på settene ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selve 4-hjulskontrollen tar ikke så lang tid, men av erfaring tar de ikke akkurat bilen inn med en gang. sist jeg var, satte jeg bilen inn kl. 8 på mårran, og kl. 13.30 hadde de enda ikke tatt inn bilen. var ferdig rundt 15-1600.

du må vel godkjenne det med "ett" senkesett ja, altså frem og bak fjærer fra samme sett.

du har Tüv papirer på settene ja?

Ja, derfor jeg skal vente med montering av nye fjærer.

Tok jo 4hjulskontrollen like etter montering.. Lurte på hvor lenge man kan bruke de papirene før de går ut på dato hos biltilsynet. ;) Har alle papirer i orden.. Må vel kanskje komme meg til biltilsynet. Men jobber på dagtid, så passer veldig dårlig..

Edit: Da var det kommet nye skiver og bremser. Deilig å bare være litt borti bremsen for å bremse.. Men glemte såklart ny slitasjevarsler, så det må etterbestilles.

Kan man spleise samme de ledningene som går inn til slitasjevarsleren for å fjerne varsellampa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det du mente. :oops:

tror nok du kan bruke de du allerede har, ikke nødvendig med ny.

2 ganger har jeg vært og fått godkjent senkesett, og de har aldri studert 4-hjulskontroll papirene. første gangen spurte dem ikke etter papirene en gang.

originale skiver du monterte eller? ang de slitasjevarslerne, er det vel bare å prøve, men vil tro at om du spleiser de vil lampa lyse hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det nei. tenkte kanskje du hadde kjøpt no uoriginale skiver. en kompis av meg kjøpte noen sånne til bare noen få lapper, og ble faktisk ganske fornøyd. men han kjørte Honda vel og merke. de er vel ikke vant til skikkelige bremser. ;)

mye slitt de gamle skivene da? fikk du trøbbel på EU med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det nei. tenkte kanskje du hadde kjøpt no uoriginale skiver. en kompis av meg kjøpte noen sånne til bare noen få lapper, og ble faktisk ganske fornøyd. men han kjørte Honda vel og merke. de er vel ikke vant til skikkelige bremser. ;)

mye slitt de gamle skivene da? fikk du trøbbel på EU med dem?

Nei, skivene var vel ikke ferdige. Men jeg fikk varsel på dashbordet om at klossene var dårlig, så da bytta jeg like gjerne alt. Så er det gjort. Har ikke gjort noe med bremsene framme før nå. Liker å bytte mest mulig når jeg først er i gang. Og å skifte skiva tar jo to sek. Resten derimot tar litt tid.

Nå har jeg bytta en del greier :D Får fiksa lakk og resten av stylinga neste sommer. Så får vi se om det blir oppsparing til manuell og mer guffe.. ;)

Hva har du av planer for bilen nå da? Fått kassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njeeii.. dårlig med kasse her. snakka med han for ei god uke siden, og da sa han at han skulle sende den forrige mandag. har ikke hørt noe etter det..

på en måte håper jeg ikke at jeg får den montert denne frituren, da jeg gjerne skulle vært innom statene og henta en kraftigere clutch/trykkplate hos clutchmasters, så kassen duger når kompressoren kommer til våren.

vel, jeg skal ihvertfall sjekke/bytte alle bærekuler og foringer rundtom. samt alle ledd på styringa. jeg har og en del slakke jeg skulle blitt kvitt.

utvendig skal jeg ikke gjøre så mye. blir mtech side og hekk, sorte DE lykter, soting av alle ruter og full opplakkering når jeg får det nye panseret, koffertlokket, og skjørter.

hva var det slags styling du fikk nå?

og forresten, når du strammet den store muttra under dashen, var denne ganse tung å skru på? det var min så jeg turte ikke ta så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først var den egentlig ganske lett, men du må ta i litt ja. Jeg var også redd at jeg tok i for mye, så prøvekjørte litt mellom tildragningene. TIl slutt ble det så tungt at jeg ikke klarte å dra til mer med en normal skiftnøkkel..

Ang. styling så får du vente litt ;) Har klart å rydde bort faceliftspeilene mine. Har sendt dekslene til lakk, men finner ikke resten :(

Får lete litt i dag. Liker de nye speilene bedre enn gammeltypen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bygge om til manuell sier du? Faen jeg er litt rar.. har plutselig fått litt lyst på automat jeg.. Dumt du ikke bor nærme da så vi kunne tatt en skruhelg og bytta likt:)

Det kunne vi gjort. Automat er deilig, spesielt på småkjøring. Og sammen med cruisecontrol er det fantastisk. Men hvis jeg skal ha 2.5 vil jeg ha manuell. Det drar på en annen måte med automat. Du kan feks akselerere fra 20 til 40 med samme turtall, og da er det ikke så sportsli at det gjør noe..

Dette er facelift

DSCF2421.jpg

Skulle jo gå bra til mitt nye lave utseende..

Ble kvitt en del. Men det er fortsatt ikke slik som min gamle e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...