Bmwgutt Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Regner med at bilen som ble testet var en E46, noe som vil si at slagvolumet er 1.8L, riktig med 115HK da men går ikke ann til å sammenligne de to bilene.. dårlig test! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Regner med at bilen som ble testet var en E46, noe som vil si at slagvolumet er 1.8L, riktig med 115HK da men går ikke ann til å sammenligne de to bilene.. dårlig test! Mon ikke årsaken til at de testet nettopp disse to modellene var at de hadde en mer eller mindre identisk pris (trolig i Tyskland). Det er sikkert den samme gamle historien om at man betaler for mye for en BMW i forhold til hva f.eks VW kan tilby. Ta f.eks dagens E90 320i... 1995 cm3, 150 HK og 200 Nm... til kr. 366300,- uten ekstrautstyr. Eller du kan kjøpe en VW Golf GT til 294420,- ... som har en motor på 1390 cm3 med turbo/kompressor, 170 HK og 240 Nm. Jeg ville ha kjøpt Golf´en... det er en fin konstruksjon og gir deg mye mer for pengene... dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Jeg går snart i innkjøp av en golf eller passat stasjonsvogn, rett og slett pga touringene til bmw er for dyre i min prisklasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Jeg går snart i innkjøp av en golf eller passat stasjonsvogn, rett og slett pga touringene til bmw er for dyre i min prisklasse Men en "riktig" passat stasjonsvogn koster vel ikke under 400.000.-? Ryktet til passat er vel heller ikke av de bedre? (tenker på verditap bl.a) Jeg er enig at BMW ikke er ufeilbare, men å påstå av BMW, Benz og Spesielt Audi ikke har noe bedre kvalitet enn Ford, da blir jeg litt matt. Men det er jo interresant å høre hva folk legger i ordet kvalitet da... Btw, En nyere undersøkelse fra AMS kåret de nyere BMW'er til å ha lagt færre feil enn tidligre faktisk, så det er jo lovende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Btw, En nyere undersøkelse fra AMS kåret de nyere BMW'er til å ha lagt færre feil enn tidligre faktisk, så det er jo lovende. Det var vel den kåringen som nye 3-serien vant/minst feil av nye biler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet September 18, 2006 Forfatter Share Skrevet September 18, 2006 Regner med at bilen som ble testet var en E46, noe som vil si at slagvolumet er 1.8L, riktig med 115HK da men går ikke ann til å sammenligne de to bilene.. dårlig test! nix,det var en E90 med rekke 4`er 1.6L og 115 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Btw, En nyere undersøkelse fra AMS kåret de nyere BMW'er til å ha lagt færre feil enn tidligre faktisk, så det er jo lovende. Det var vel den kåringen som nye 3-serien vant/minst feil av nye biler? Korrekt, jeg prøvde fortvilet å finne den linken, uten å lykkes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Jeg er enig at BMW ikke er ufeilbare, men å påstå av BMW, Benz og Spesielt Audi ikke har noe bedre kvalitet enn Ford, da blir jeg litt matt. Men det er jo interresant å høre hva folk legger i ordet kvalitet da... Et godt poeng... i all den tid begrepet "kvalitet" kan bety mange forskjellige ting. Jeg burde nok ha vært mer presis i mitt innlegg og presisert at jeg med begrepet kvalitet i denne sammenhengen mente holdbarhet i betydningen av få feil og lite driftstans pga. feil ved div. komponenter etc.. Ford bygger alt fra Ka til Mondeo... og nettopp Mondeo er i dag en meget god bil selvom den naturligvis begynner å bli gammel som modell. Det BMW forøvrig er dårligst på er det britene kaller "packaging"... eller plassutnyttelse på godt norsk. Hverken 1-serien eller eller E46 står seg på dette området mot f.eks Golf V... og et rasjonelt valg av en ny by/bruksbil (pendling, butikken, barnehagen etc.) for en familie på 3 eller 4 går objektivt ikke i BMW´s favør når det gjelder den brukervennligheten som følger med en god plassutnyttelse. Det nye er at en Golf nå også har relativt brukbare kjøreegenskaper og dermed burde være interessant for folk som liker å kjøre bil. Misforstå meg rett... jeg er ikke i tvil om at BMW bygger meget gode og solide biler, men jeg har heller ingen problemer med å se hva som f.eks er bra med en Golf... eller en Ford... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Ryktet til passat er vel heller ikke av de bedre? (tenker på verditap bl.a) Tror nok verditapet på Passat er av de bedre (altså lavt verditap). Samenligner man Passat og A4/A6 med samme motor, ser man at Passat har minst prisnedgang av desse, fordi folk tenker at den er billigere, og da blir etterspørselen høyere ==> Høy etterspørsel holder prisene oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Jeg er enig at BMW ikke er ufeilbare, men å påstå av BMW, Benz og Spesielt Audi ikke har noe bedre kvalitet enn Ford, da blir jeg litt matt. Men det er jo interresant å høre hva folk legger i ordet kvalitet da... Et godt poeng... i all den tid begrepet "kvalitet" kan bety mange forskjellige ting. Jeg burde nok ha vært mer presis i mitt innlegg og presisert at jeg med begrepet kvalitet i denne sammenhengen mente holdbarhet i betydningen av få feil og lite driftstans pga. feil ved div. komponenter etc.. Ford bygger alt fra Ka til Mondeo... og nettopp Mondeo er i dag en meget god bil selvom den naturligvis begynner å bli gammel som modell. Det BMW forøvrig er dårligst på er det britene kaller "packaging"... eller plassutnyttelse på godt norsk. Hverken 1-serien eller eller E46 står seg på dette området mot f.eks Golf V... og et rasjonelt valg av en ny by/bruksbil (pendling, butikken, barnehagen etc.) for en familie på 3 eller 4 går objektivt ikke i BMW´s favør når det gjelder den brukervennligheten som følger med en god plassutnyttelse. Det nye er at en Golf nå også har relativt brukbare kjøreegenskaper og dermed burde være interessant for folk som liker å kjøre bil. Misforstå meg rett... jeg er ikke i tvil om at BMW bygger meget gode og solide biler, men jeg har heller ingen problemer med å se hva som f.eks er bra med en Golf... eller en Ford... Bra svart, og jeg er tildels enig med deg. Et par kommentarer dog. Jeg er enig at plass utnettelse er noe BMW ikke har prioritert mye tidligre. Har selv hatt E39, den og E46, E34, E53 og E87 er ikke biler som er veldig praktiske sett utifra størrelse. Men tidene forandrer seg, E60 har faktisk et større baksete (mht plass) enn Audi, S80 og Benz sin E klasse (ifl AMS) Så både E60, E90 og kommende E70 er betydelig bedre på det området.Så føler det er noe BMW har kommer med de siste årene, unntatt E87 selvsagt som er trang. Så brukervennlighet og "smartnes" er kvaliteter BMW nå tydeligvis legger mer vekt på. Mht holdbarhet, så var vel gamle Benz'er i en klasse for seg. Ser forsåvidt mange eldre pene BMW'er, enn forsåvidt Ford'er, men det er kanskje pga pris og status, at folk steller mer med en dyr gjenstand enn en som er "kun" en bruks gjenstand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Mht holdbarhet, så var vel gamle Benz'er i en klasse for seg. Ser forsåvidt mange eldre pene BMW'er, enn forsåvidt Ford'er, men det er kanskje pga pris og status, at folk steller mer med en dyr gjenstand enn en som er "kun" en bruks gjenstand? Ja... mange mener jo at toppen vedr. konstruksjonsintegritet (altså når ingeniørene og ikke økonomene bestemmer hvordan en bilmodell skal være) var i siste halvdel av 80-tallet og første halvdel av 90-tallet. Dette fenomenet illustreres ofte ved å vise til Mercedes-Benz W124, W126 og W201 samt BMW E34 og tildels E30. Jeg er også enig i at årsaken til at man nesten daglig kan se pene gamle BMW´er og MB´er mest av alt skyldes at de stadig har en verdi og/eller at merprisen for en nyere modell er relativt høy. Ergo beholder mange disse modellene til de mer eller mindre faller fra hverandre. Trolig holder f.eks en Ford like lenge/godt hvis den får en tilsvarende pleie. Et helt annet poeng er at en gammel alminnelig Ford (f.eks Ford Granada 2,8i) er kronisk råtten og dermed alt annet enn cool på samme måten som f.eks en E28 535i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå