Frode H. Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Er i Tyskland... Er du langt fra Essen? Jeg vet om noe som er mye artigere enn shopping, og det er åpent hele uken. http://www.essen-motorshow.de/ems2006/wmv/ems2006clip.wmv
rolfi Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Sidene var oppe for 10 min siden, men ikke nå lengre.. Herregud, dette er for dårlig! EDIT: Tok vekk litt, hehhe. Trodde medlemsbladet skulle komme hver måned, men jeg tok feil Så jeg klager bare på nettsidene nå
Dr_S Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Sidene var oppe for 10 min siden, men ikke nå lengre..Herregud, dette er for dårlig! Ikke får vi medlemsbladet hver måned, ikke har vi heller en stabil internettside som er oppe hele året... Det mener jeg er det minste vi kan forvente når vi faktisk betaler for å være medlemmer! Når gratistjenester overgår betalingstjenester så har det skjedd noe, og det har skjedd nå! Faktisk så kan ikke jeg huske å ha fått noe medlemsblad siden i sommer! Seriøst Hvid du tror medlemsbladet skal komme hver måned , er du blitt lurt. Er vel 4-5 nr i året.
Kjetil Sømme Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Er i Tyskland.. var lei shopping etter en del timer og vandra tilbake til hotellet mens madammen fortsatte, så det var bare en tilfeldighet at jeg kom på nett nå. Det var også en tilfeldighet at jeg fikk med meg at noe var galt, siden mAZE nevnte det på MSN.Var heldigvis bare noen tastetrykk å rette. Dere må ha glemt bank i bordet da dere diskuterte dette.. Men uansett, Kjetil, jeg tror neppe BMWCCN sin løsning er billigere enn den bimmers står på. Vet ikke hva BMWCCN betaler, men kan nesten sette penger på at det er like mye eller mer. Utgiftene til drift av Bimmers-servern er høyere enn utgiftene til drift av BMWCCN-servern. Det som hjelper bimmers-servern er at denne også betjener andre kommersielle tjenester, noe som muliggjør at servern kan stå plassert hos en ISP med garantier om høy oppetid og som også har personell som raskt kan håndtere problemer på servern som ikke kan takles via fjernstyring av Gunnar. Hvis man forhører seg om prisen på hosting av en server i dag, kontra prisen av en vanlig SHDSL-linje hos f.eks NextGenTel, så begynner man å se en viss forskjell. Ellers har jeg ingenting med servern til BMWCCN å gjøre, men det har hendt tidligere at jeg har hjulpet til med å restarte denne siden jeg bor ganske nærme klubblokalet. Nå har jeg ikke noen nøkler til lokalet, så da er de lite jeg får gjort. Hva hovedstyret velger å gjøre med servern på kort sikt aner jeg ikke. På lang sikt (vinter/vår) skal hele løsningen rekonstrueres med ny forumløsning og nytt design på resten av sidene.
Saltkjelen Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Høres bra ut Kjetil. Vet du forresten om det er fastslått noen dato for vårmønstring på Tryvann 2007...?
rolfi Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Sidene var oppe for 10 min siden, men ikke nå lengre..Herregud, dette er for dårlig! Ikke får vi medlemsbladet hver måned, ikke har vi heller en stabil internettside som er oppe hele året... Det mener jeg er det minste vi kan forvente når vi faktisk betaler for å være medlemmer! Når gratistjenester overgår betalingstjenester så har det skjedd noe, og det har skjedd nå! Faktisk så kan ikke jeg huske å ha fått noe medlemsblad siden i sommer! Seriøst Hvid du tror medlemsbladet skal komme hver måned , er du blitt lurt. Er vel 4-5 nr i året. Oisann hehhe, da har jeg tatt feil Mener det i begynnelsen kom med en måneds mellomrom. Men det var kanskje de to første, jeg fikk muligens tilsendt bladet fra før jeg meldte meg inn og en måned etterpå kom det neste. Da var det jeg som tok feil, hehhe. Sorry Da skal jeg bare klage på nettsidene
Gunnar Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Utgiftene til drift av Bimmers-servern er høyere enn utgiftene til drift av BMWCCN-servern. Det som hjelper bimmers-servern er at denne også betjener andre kommersielle tjenester, noe som muliggjør at servern kan stå plassert hos en ISP med garantier om høy oppetid og som også har personell som raskt kan håndtere problemer på servern som ikke kan takles via fjernstyring av Gunnar. At du sier slike ting så bastant uten å vite hva jeg betaler blir rart, for jeg gjentar, jeg kan nesten sette penger på at BMWCCN-serveren koster mer enn bimmers-løsningen, ekskludert inntektene på de andre kundene! Personell og personell fru blom, jeg har neppe noe mer oppetidsgaranti enn linja til BMWCCN, og trenger jeg noen til å trykke på svenskeknappen (reboote boksen) må jeg ut med 3000,- eks. mva, noe jeg selvfølgelig aldri benytter meg av. Ergo må jeg 24 mil avgårde når noe skjer (hver vei). Og bare for å gå litt tilbake igjen, hvis du ikke har funnet housing til lavere pris enn SHDSL, så har du ikke researcha godt nok. De billigste standardløsningene i Norge ligger fra rundt 500,- og opp for tilgang på 10Mbit med begrensning på x antall titalls GB i måneden. I Sverige får man dette for et par hundrelapper mindre.
Kjetil Sømme Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Gunnar, du har allerede fortalt meg hva du betaler for hosting... EOD
Gunnar Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Månedsprisen kan umulig skille mange kronene, så jeg tviler fortsatt på totalen med server og hele pakka. De burde gått for et skikkelig webhotell et sted, og hatt kostnader på en brøkdel.
Arimanni Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Poenget til folk her er vel at Bimmers som er eit gratis nettsted og med mindre "penger til drift" er meir oppe enn BMWCCN forumet. Med tanke på at folk betaler for å vere medlemm av BMWCCN, er det minste dei kan forlange ein løsning som gjere at dei får levert det dei betaler for. Men vist det er gratis, har dei ingen grunn til å klage. Eg og synest det er irriterende dei gongene Bimmers er nede, men eg betaler ikkje for det, eg berre bruker det. Ergo, eg kan ikkje klage på at ei vare som eg har betalt for ikkje blir levert
Gunnar Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Er du langt fra Essen? Jeg vet om noe som er mye artigere enn shopping, og det er åpent hele uken. http://www.essen-motorshow.de/ems2006/wmv/ems2006clip.wmv Glemte å svare på denne! Vi var i Wiesbaden. Jeg er ikke den sterkeste på tysk geografi, men vil tro det er et stykke unna Essen. Det ligger vel ved Düsseldorf? Wiesbaden er et stykke lenger sør(øst). Kom faktisk ikke en gang på at Essen Motorshow var nå. Med eksamen både i dag og i morgen hadde det nok uansett ikke blitt noe tema. I tillegg var det julebordweekend med jobben, så ruta var rimelig snekra, med fly rett til Frankfurt-Hahn og buss videre. Måtte leid bil og tatt meg litt fri om vi skulle fått til Essen, men det hadde vært moro! Velvel, hadde det schteike moro allikevel. Ansatte med ledsager utgjorde 105 mann på tur fra fredag til søndag med alt ordnet og betalt på 5-stjerners hotell fra 1486. Det var da Radisson SAS Schwarzer Bock, Tysklands, og muligens Europas, eldste hotell. Inkludert knallflott 3-retters med flytende tilbehør i hotellets storsal og en tusenlapp i lommepenger. Madammen og jeg hadde rommet med den øverste verandaen rett over hovedinngangen. Svært rom med meget bra standard, og vi følte oss nesten litt kongelige utpå verandaen der. Noe helt annet enn en tur-retur Sandefjord-Strömstad på fredagen slik madammen fikk tilbud om fra jobben hennes. Valget var ikke akkurat vanskelig.. PS: Den grønne touringen på bildet var en 2001 525d med strøkent skinnint, navi, klima, osv. gått rundt 150kkm. Stod til knappe 100 lapper.
Frode H. Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Må si det hørtes ut som å være et flott julebordweekend dere har vært på. Her i gården blir det et standard julebord i Haugesund. Det er riktig at Essen ligger nær Düsseldorf. Mener det er flere byer ganske tett samlet i det området. Kanskje vi engang kan samle en gjeng fra bimmers og reise sammen til Essen? Jeg har vært med på flere turer i regi av VW-Audi klubben og det har vært ganske så trivelig.
Gunnar Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 De har som filosofi at julebordet skal stå i stil med hva som har blitt prestert året gjennom. Det ser ikke noe dårligere ut for neste år.. Fellestur hadde vært knallmoro, men det krever at noen er villige til å ta litt ansvar. Vi trenger ikke ha en tur med alt ordna, men at vi i det minste får koordinert transporten (kjøre sammen eller fly sammen) og få ordna samme hotell. Derfra går egentlig ting for det meste av seg selv.. Noen må altså ta på seg å sjekke datoer og ca.-priser, få annonsert det her inne og få samlet en liste over interesserte, ta inn depositum på x antall prosent, og bestille hotell.
R Andersen Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 2007 ser ut til å bli ett fint Bimmersår med banetreff og tur til Tyskland..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå