bimmerdude Skrevet September 24, 2006 Share Skrevet September 24, 2006 Godt gjort å flytte 1600 KG på 7,9 sekunder fra 0-100 med 180 HK. Edit: Dinside opplyser at den bruker 8,6 sekunder med manuell kasse. Høres litt mer riktig ut selv om også det er litt vel optimistisk. http://www.dinside.no/php/art.php?id=28019 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 24, 2006 Share Skrevet September 24, 2006 En oljebrenner med fryktelig dårlig vektfordeling og trekk på 3 hjul...! Nei takk.. arti å se kunnskap på høgt nivå Viste den kommentaren kom til å gjøre deg grinete!! HAHA Men hva er vektfordelingen på Audaen din da? Audi har motorene sine hengene forann forhjulene og dermed blir bilene automatisk fortunge, men er ikke mange Auda eiere som liker å snakke om vektfordeling og balanse i bilen. De liker å snakke om quatro for det er så bra.. Si ifra når du har fått den til å spinne sammtidig på alle 4 hulene da!! Og diesel er olje, derfor er det en oljebrenner.. Ettersom det er en stasjonsvogn er nok vektfordelingen ganske bra. Ikke langt unna 50/50 vil jeg tro. BMW stasjonsvogner er jo baktunge så det holder (kan du sjekke det i vognkortet Peoplez? pleier stå vekt på fram/bak aksel). Audi sitt 4 hjulsdrift system med torsion midt differensial er noe av det beste innen 4-hjulsdrift systemer. Bensin kommer også fra olje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Martin Skrevet September 24, 2006 Share Skrevet September 24, 2006 Gratulerer med jævla flott kjerre og ikke minst felger(helvete dem var NAJS)!..En stolt og solid tysker det der!.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet September 24, 2006 Share Skrevet September 24, 2006 Viste den kommentaren kom til å gjøre deg grinete!! HAHA Men hva er vektfordelingen på Audaen din da? Audi har motorene sine hengene forann forhjulene og dermed blir bilene automatisk fortunge, men er ikke mange Auda eiere som liker å snakke om vektfordeling og balanse i bilen. De liker å snakke om quatro for det er så bra.. Si ifra når du har fått den til å spinne sammtidig på alle 4 hulene da!! Og diesel er olje, derfor er det en oljebrenner.. Aner jeg et snev av misunnelse fra Øyvind L. her? Gratulerer med feit bil Peoplez! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 En oljebrenner med fryktelig dårlig vektfordeling og trekk på 3 hjul...! Nei takk.. arti å se kunnskap på høgt nivå Viste den kommentaren kom til å gjøre deg grinete!! HAHA Men hva er vektfordelingen på Audaen din da? Audi har motorene sine hengene forann forhjulene og dermed blir bilene automatisk fortunge, men er ikke mange Auda eiere som liker å snakke om vektfordeling og balanse i bilen. De liker å snakke om quatro for det er så bra.. Si ifra når du har fått den til å spinne sammtidig på alle 4 hulene da!! Og diesel er olje, derfor er det en oljebrenner.. Ettersom det er en stasjonsvogn er nok vektfordelingen ganske bra. Ikke langt unna 50/50 vil jeg tro. BMW stasjonsvogner er jo baktunge så det holder (kan du sjekke det i vognkortet Peoplez? pleier stå vekt på fram/bak aksel). Audi sitt 4 hjulsdrift system med torsion midt differensial er noe av det beste innen 4-hjulsdrift systemer. Bensin kommer også fra olje! BMW sine nye stasjonsvogner har vektfordeling 50/50 desverre. Bensin kommer ifra olje ja, men bensin ER ikke olje. Diesel bråker en hel masse.. Sier ikke at Audi sitt quatro system er dårlig eller best, spør bare om han klarer å få den til i spinne på alle 4 hulene.! BMW sitt nye X system kan overføre kraften 0-100% og 100-0% mellom for og bakaksel!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 Viste den kommentaren kom til å gjøre deg grinete!! HAHA Men hva er vektfordelingen på Audaen din da? Audi har motorene sine hengene forann forhjulene og dermed blir bilene automatisk fortunge, men er ikke mange Auda eiere som liker å snakke om vektfordeling og balanse i bilen. De liker å snakke om quatro for det er så bra.. Si ifra når du har fått den til å spinne sammtidig på alle 4 hulene da!! Og diesel er olje, derfor er det en oljebrenner.. Aner jeg et snev av misunnelse fra Øyvind L. her? Gratulerer med feit bil Peoplez! Jeg synes Audi og MB har finere design på bilene enn det BMW har for tiden. E46 er den siste "pene" bilen BMW har leget synes jeg. Den Audien er faktisk veldig pen å se på. Hadde den hatt vektfordeling som BMW, motor ifra BMW motorsport og bakhjulsdrift med diffbrems så kunne jeg faktisk hatt en Audi. Missunelig?.... desverre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 En oljebrenner med fryktelig dårlig vektfordeling og trekk på 3 hjul...! Nei takk.. arti å se kunnskap på høgt nivå Viste den kommentaren kom til å gjøre deg grinete!! HAHA Men hva er vektfordelingen på Audaen din da? Audi har motorene sine hengene forann forhjulene og dermed blir bilene automatisk fortunge, men er ikke mange Auda eiere som liker å snakke om vektfordeling og balanse i bilen. De liker å snakke om quatro for det er så bra.. Si ifra når du har fått den til å spinne sammtidig på alle 4 hulene da!! Og diesel er olje, derfor er det en oljebrenner.. Ettersom det er en stasjonsvogn er nok vektfordelingen ganske bra. Ikke langt unna 50/50 vil jeg tro. BMW stasjonsvogner er jo baktunge så det holder (kan du sjekke det i vognkortet Peoplez? pleier stå vekt på fram/bak aksel). Audi sitt 4 hjulsdrift system med torsion midt differensial er noe av det beste innen 4-hjulsdrift systemer. Bensin kommer også fra olje! Øhh, bra vektfordeling på en auda stasjonsvogn med en diger oljebrenner hengende foran framhjula?? Du må da være helt på jordet!! Men: Det er meget pene biler det der, det er det ikke noe tvil om! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 fin a4! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 BMW stasjonsvogner er jo baktunge så det holder Så det er derfor BMW bl.a monterer batteriet bak på de fleste modellene og etterstreber at motorens senterpunkt er bak forakselen... du skriver mye rart du bimmerdude... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 En oljebrenner med fryktelig dårlig vektfordeling og trekk på 3 hjul...! Nei takk.. arti å se kunnskap på høgt nivå Viste den kommentaren kom til å gjøre deg grinete!! HAHA Men hva er vektfordelingen på Audaen din da? Audi har motorene sine hengene forann forhjulene og dermed blir bilene automatisk fortunge, men er ikke mange Auda eiere som liker å snakke om vektfordeling og balanse i bilen. De liker å snakke om quatro for det er så bra.. Si ifra når du har fått den til å spinne sammtidig på alle 4 hulene da!! Og diesel er olje, derfor er det en oljebrenner.. Ettersom det er en stasjonsvogn er nok vektfordelingen ganske bra. Ikke langt unna 50/50 vil jeg tro. BMW stasjonsvogner er jo baktunge så det holder (kan du sjekke det i vognkortet Peoplez? pleier stå vekt på fram/bak aksel). Audi sitt 4 hjulsdrift system med torsion midt differensial er noe av det beste innen 4-hjulsdrift systemer. Bensin kommer også fra olje! Øhh, bra vektfordeling på en auda stasjonsvogn med en diger oljebrenner hengende foran framhjula?? Du må da være helt på jordet!! Men: Det er meget pene biler det der, det er det ikke noe tvil om! Endelig en som kan litt om Auda. På tide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 Som andre skriver - Audi er megent pene biler, men de skulle hatt mer fokus på vektfordeling og gått bort fra forhjulstrekk... Jeg tipper vektfordelinga på den A4en er nærmere 60/40. Men uansett er jo denne A4en en nydelig bil og det er skjeldent at en ser A4 2.5TDi blant alle 1.6ene her i Norge Gratulerer med flott bil!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 BMW stasjonsvogner er jo baktunge så det holder Så det er derfor BMW bl.a monterer batteriet bak på de fleste modellene og etterstreber at motorens senterpunkt er bak forakselen... du skriver mye rart du bimmerdude... jeg skriver mye rart hahaha.. er vel heller det at jeg er medfødt med IQ over skostørrelsen det er nok desverre fakta! ta og tenk litt selv da folkens.. en stasjonsvogn er tyngre enn en sedan og coupe.. sedan og coupe har 50/50 vektfordeling.. det har ikke st. vogn av BMW 3 og 5 serien.. er ikke noe jeg ikke har godt grunnlag for å si heller.. vet om folk som har hatt disse bilene på vekta hos biltilsynet og de er baktunge som jeg sier.. står til og med i tester på dinside.no dette her ... og jeg sier mye rart? sjekk selv i vognkortet dere som har BMW 3 og 5 serie st vogn. er ikke vanskelig å finne ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 Som tidligere sagt så er ikke vektfordeling ideel på audi. De har jo hele motoren forran forakselen..og når du da bråbremser..Så danser rompa! Dette har de også faktisk klart å fått til i Gran Turismo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 Som andre skriver - Audi er megent pene biler, men de skulle hatt mer fokus på vektfordeling og gått bort fra forhjulstrekk... Jeg tipper vektfordelinga på den A4en er nærmere 60/40.Men uansett er jo denne A4en en nydelig bil og det er skjeldent at en ser A4 2.5TDi blant alle 1.6ene her i Norge Gratulerer med flott bil!! Hadde det vært sedan kunne vektfordelingen vært nærmere 60/40. Men det er st vogn + 4*4. Men uansett om vektfordelingen er 50/50 gir ikke det automatisk bra kjøreegenskaper. Motoren er for langt fremme og det gir vekt for langt utenfor senter av bilen. Vekten mest mulig sentrert i midten av bilen gir bra kjøreegenskaper + 50/50 vektfordeling ikke 50/50 vektfordeling i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 [jeg skriver mye rart hahaha.. er vel heller det at jeg er medfødt med IQ over skostørrelsen Så du har IQ på rundt 50 eller? står til og med i tester på dinside.no dette her ... og jeg sier mye rart? Og dinside skriver ikke mye rart...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå