Gå til innhold

Hvilken dimensjon på dekk og felg E46 323Ci???

GtiGtr
 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg nye 18" felger til min 2000 mod 323 Ci.. Lurer da på hvor brede felger og dekk en kan ha uten at det blir noen problem..

Har tenkt på 60/40 senk på bilen.. Ser at mange bruker bredere felger bak en framme, er det noe å satse på?

Noen som kjører med 18" på Coupe som kan anbefale dimm? Står 8x17 225/45x 17 på nå, men synst ikke dem fyller ut hjulbuene nokk.

Har tenkt endel på BBS CH felger på bilen, tror det kan bli fint, men kom gjerne med bilder av andre felger i 18 som er fint på en svart Coupe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E46 M3 har jo originalt:

Foran: 8x18 225/45/18

Bak: 9x18 255/40/18

Samme dimmer bare i 19" er ekstrautstyr ;)

Når/hvis man skal godkjenne er det enklest hvis man har felg/dekk-dim som leveres originalt, slik som f.eks dim fra M3 :D

Men bare vent på svar fra noen andre, er mange her på forumet som kjører bredere bak ;)

Du nevner BBS CH, personlig syns jeg disse er for "vanlige", det er veldig mange e46 med disse felgene ute på veiene. men ja, pene felger ;) Nå vet jeg jo ikke hvilken prisklasse du kunne tenkt deg ang felger/dekk osv, men hvis du er av typen som ikke har problemer med å kjøpe replika (slik som meg), eller du har penger til originaler, så fins det jo veldig mye sprekt fra Hartge, ACS, Breyton og ALPINA m.fl!

Personlig liker jeg Hartge Classic, noen som kan slenge ut et bilde? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 235/35/19 foran og 265/30/19 bak. Innpresset er 45 bak og 40 foran.

Når jeg har folk baki, og har litt fart over dumper, subber jeg ørlite grann. Så skal du være helt fri for subbing uten å valse, tror jeg 255 bak er maks. Innpresset er 45 bak og 40 foran.

Hvor mye er din senket da? Hvor brede er felgene?

så 8x18 framme og 9x 18 bak burde gå uten problem?

Takker for alle svar! kom gjerne med flere erfariger/forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coupeen er senket noe fra fabrikk, 15 mm foran og bak tror jeg. 60/40 er veldig mye på den bilen....

Synes det ble akkurat passe, men jeg ville ha moderat senking jeg da. Kunne nok vært 10mm lavere bak...bildet lyver litt, den er littegrann høyere bak enn det ser ut som.

Her er et som du ser det litt bedre på...er ikke noe mesterfotograf, så lysforholdene er dårlige, hehe.

Bilde168.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte disse felgene idag i 18" med 9.5" bredde bak, dette er på en sedan. Har ikke planer om å senke mer enn rundt 20mm bak så håper det går bra uten subbing.

Forresten noen som har bilder av E46 med disse felgene i 18"? Veldig spent på hvordan det blir.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert 18" selv på min E46. Disse faktisk, syns disse ser kule ut på E46.

6032.jpg

Men hvordan er det med sporing, har i dag Bridgestone Potenza S03 dekk, i 225/45-17". Syns det sporer utrolig mye. Hadde samme dekk på en Passat og det spora ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...