Gå til innhold

Prob med bytte av cd-spiller i e46


 Share

Anbefalte innlegg

Har i dag mannet meg opp og prøvd å bytte ut orginalspilleren i Ci'en til en Sony GT300S spiller (fordi den har aux inn). Møtte selvfølgelig på et par problemer. Typisk meg! :)

1. Pluggen på radioantennen likner ikke litt en gang på de normale antennepluggene. Dette har jeg lest om her på forumet før, så det var ikke så overraskende. MEN det var med en overgang i esken til Sony-spilleren. Den så ikke ut til å kunnet brukes til noe. Må jeg ha en annen overgang, eller skal noe på antenneledningen demonteres før det passer?

2. Når jeg skrur av tenningen på bilen kommer det ni pipelyder fra cd-spilleren over høyttalerene i tre serier på tre signaler. Slik var det ikke i bilen jeg hadde den spilleren i før. Wtf?? Noen som har hørt om det?

Ellers fungerer spilleren helt utmerket, med unntak av at den tar selvfølgelig ikke inn radio uten antennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar. Antenneledningen i bilen er sånn vinklet sak. Har fått tips om at jeg kanskje kan skru av endestykket der. Så ut som den siste biten der muligens kunne skrus av. Også stapper man det inn i overgangen som var med til spilleren. Må testes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det går ikke å bare dytte den på den løse som følger med i alle fall. De har helt forskjellige kontaktpunkter. Men skal ut etterpå å prøve å skru av vinkelen på ledningen fra antennen. Mulig den passer inni da.

Ellers fant jeg dette i brukermanualen til spilleren:

Caution alarm

If you turn the ignition switch to the OFF position without detaching the front panel, the caution alarm will sound for a few seconds. The alarm will only sound if the built-in amplifier is used.

...regner med det er svaret på spm 2. Endres derfor til.. hvordan blir man kvitt det der?? Plagsomt i lengden. Den hørtes nok ikke i Alfaen fordi den kutter ikke strømen til cd-spilleren når tenningen skrues av. Der har man strøm hele tiden uansett. Kan dette kobles om, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm det ble litt uklart, desverre. Jeg har ingen peil på dette her. Men var ute og kikket og tok samtidig et par bilder.

isokabel.jpg

På bildet over ser man to kabelsko. Den gule kabelskoen er dobbel og har et ledig spor. Skoen sitter i den enden som kommer fra bilen. Både den røde og den gule hann-pluggen er fra CD-spilleren. Antar det er disse som skal kobles anderledes?

antennekabel.jpg

Her er antennepluggen. Så ikke ut som om den kan demonteres på noe vis egentlig. Ikke uten fare for å ødelegge noe i alle fall. Og det vil jeg helst unngå med mindre jeg vet at jeg i alle fall prøver på noe som er rett. ;) Den overgangen som følger med spilleren passer altså ikke inn i dette stykket. Enten må jeg ha en annen overgang (mest sansynlig), eller skal denne på bildet demonteres på et vis...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Kan likegjerne spørre her om de svarer her, så kan kanskje andre også dra nytte av svarene.

pkt 2 er nå løst. Med litt hjelp fra "M3 CSL" mannet jeg meg opp til å prøve å kutte den røde koblingen og så koble ledningen fra spilleren inn i den doble skoen på den gule ledningen. Virket jo logisk, men i dagens elektronikkverden er man jo redd for å ødelegge noe. Funket som bare det. To fordeler: slipper pipingen jeg skrev om innledningsvis + at cd-spilleren funker når tenningen er av.

pkt 1 er fortsatt uløst. Fikk av plastikhetten på antenneledningen på bilen, men så ingen lur metode for å feste den på adapterpluggen som fulgte med til cd-spilleren. Adapterpluggen har bare et enkelt hull på baksiden. Håper noen har et godt forslag her. Jeg antar at det er adapterpluggen som fulgte med til spilleren som ikke er av rett type. Selv om det i følge Mr Stream skal følge med til Sony spillere i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal IKKE ta av noen ting på antennepluggen. Du har en ny type plugg (fra 2002?). Så du må stikke til en bilstereobutikk å få en antenneovergang til nyere BMW. Eller så kan det være at BMW forhandlere har disse.

Klipper du den blir det bare rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...