Gå til innhold

chiptrimming


Anni85
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg for min del hadde ikke gidda å chiptrimma en besninbil uten turbo.

Men det er jo bare mitt syn på saken da.

Synes det er for lite effekt å hente i forhold til pris, men dersom du greier å spore opp en chip til et par lapper, så må det jo gå an å vurdere det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venta på det: dette er typisk når det gjelder spørsmål om chip,sportsluftfilter og effektanlegg,da slår janteloven inn:"du skal ikke tro du får mer hk enn det du har uten turbo"! uansett hva en spør om,så påstår folk at har du ikke turbo,så hjelper ingenting! jeg har hatt både e36 320 og e46 320,men e36 `en var chippa,og det var merkbar forsjell at den var sprekere enn e46`en,så hvist han vil chiptrimme,så er det bare å kjøre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg finner ingen chip til bilen min.. merkelig :? er jo ikke akkurat noen uvanlig motor. fant en til gamle bilen min som ga 18 hester mer(audi a3 1,8 -20 ventiler) burde jo være merkbart det.. men den bilen har jeg jo ikke lenger :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed fra en tidligere BMWmekaniker at å chippe min 318i var å kaste bort de tusen en chip koster. Ville ikke merke noe særlig.

Chipen jeg hadde i tankene økte effekten fra 118 til 129 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortkasta penger hvis du er ute etter mere HK. Er du derimot ute etter høyere turtallsperre, fjerning av Vmax og en litt sterkere motor i mellomregisteret og du synes det er vert 4-5000kr så er det bare løpe å kjøpe hvis du finner til din motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er Vmax?? :P

Sperren ligger på 6 tusen nå (6500 i sportsgiren) så er vel ikke noe mere og hente på topp der uannsett.. !?!?

Vmax står for maksimal fart (engelsk Velocity) eller kort og godt topphastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...