Gå til innhold

Enda mer bmw i avisa...

Scirre
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat! Like sterk motor i en Toyota Avensis eller Ford Mondeo, typiske familiebiler. Men ser ikke noe direkte galt i å nevne biltype.

Men på spørsmål om jeg er rusa eller fordi jeg sier "forbikjøring i 60 sone??", hmm, jaja, før en midtrabatt i tillegg.

Tettbygd strøk er ikke det lureste å frese forbi i, og her du et prakteksempel både ¨på min mening om akkurat forbikjøring og på folk som antakelig aldri skulle hatt lappen...

Men jeg lar det ligge med dette :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går utfra at det er ein E30 318 ettersom det er ein 18-åring og sikkert ikkje har så mykje peng til bil eller forsikring.

Korti i H**** vart ein 4-syl på 102 HK ein motorsterk bil? Er jo den SIMPLESTE versjonen av BMW!

Hadde det vert ein M3 eller ein M5 hadde eg skjønt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er litt halvinteressant at modell/type bil blir nevnt når reporteren først har denne informasjonen tilgjengelig. Det er for meg med å skaper et bilde av bil og hendelse.

At flere i forumet her henger seg opp i hvorvidt en 318 har stor eller liten motor synes jeg på den annen side blir litt sært. Reporteren forsøkte trolig å beskrive hendelsen og tok med disse detaljene i beste mening, og at hun mener 318 er en motorsterk bil burde jo være kompliment for de som har det. For meg oppleves det som bra og detaljert journalistikk, og at journalisten selv er over gjennomsnittet interessert i biler (selv om hun bommet på denne). Det hun i mine øyne bommet på var egentlig ikke reportasjen, men at hun svarte det hun svarte i mailen dersom denne er gjengitt korrekt.

Jeg synes det hadde vært like interessant å vite om det hadde vært en M3, AMG, RX8 eller noe annet spesielt som dro av veien og det synes trolig flere andre her også, så hvor skal da grensen for journalistens detaljer gå?

På 100hk? 150? 200? 250?

Eller bør ikke journalister oppgi biltype i det hele tatt... :?:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva det er så mye å bry seg for. For min del driter jeg i om de skriver BMW, Mercedes, Toyota, Lada osv. Jeg er også sikker på at dere legger merke til BMW fordi dere kun leser sakene om BMW, hvor dette merket er involvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nok av ekempler der det er kollisjoner mellom BMW og "en annen bil", og jeg tror det kan være med på å gi bmw et litt ufortjent image.

Litt OT, men Lilla Coupe nevnte over her med forsikringsselskaper. If ringte meg her om dagen og skulle ha meg til å bytte.

Jeg svarte med at jeg hadde hørt med If før og at de var 10.000 dyrere i året på bilforsikringen min. Når jeg sa jeg hadde en bmw 320 svarte han: "Ah! BMW ja, vi har dårlige statistikker på dem..."

Altså, jeg kjører en e46 320!! Ikke akkurat den typiske ungdomsbilen... I tillegg runder jeg snart 30. Jeg forstår meg bare ikke på de statistikkene dems... Har et lakkeringsverksted nede i gata, og har ALDRI sett en 3-serie stå der. småbiler derimot fyller opp plassen utenfor hver dag... Et eller annet sted er det noe muffens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...