Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke si en 535 m30 bruker så mye mer enn en 528 m30. det er jo samme motoren.. min klarer seg på en tank i uka med kjøring til og fra jobb og noen turer til verkstedet...det er da ikke så gale? :? uansett så bruker bmw mer suppe enn de fleste andre biler, det er bare noe vi må leve med da bilen byr på masse andre ting som andre bilmerker ikke er i nærheten av :P det handler bare om prioriteringer..

men når det gjelder de to typene vi snakker om her så er de begge to flotte biler fra bmw, vil ikke gå så langt som å si de er klassikere eller drømmebiler da, men til den normale mann i gata funker de utmerket! Det kommer bare av på hva du vil ha selv.. har du familie, kan kanskje plassen i 535 være en fordel, men hvis du er så ivrig på lyskryssdueller er helt klart 325 best.. men hvorfor ikke snuse på en e34 525i 24V da? de går bedre enn 535 og bruker mindre drivstoff og har- etter min mening- en mye kulere lyd enn de gamle 12 ventilerne.. :wink:

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jo, har forsåvidt bruk for litt plass da, jeg har en liten krabat som kunne ha trengt litt plass, derfor vurderer jeg bytte i e34 535 :wink: men må da gi fra meg e30 caben med tungt hjerte... har litt forkjærlighet for e30, blir litt slik når enn har hatt 10-15 stykker av dem+ att det er utrolige gode biler(ihvertfall de jeg har hatt) 8):wink:

Skrevet

Blir nok koselig, familie på tur i norges land, med barnevogn, bleier og en del annen bagasje, rundt på trange og hullete veier for å se på norsk kultur...i en e30 cab!! :shock::lol: hehe, neida du vet hva som er best for deg :wink:

Skrevet
Blir nok koselig, familie på tur i norges land, med barnevogn, bleier og en del annen bagasje, rundt på trange og hullete veier for å se på norsk kultur...i en e30 cab!! :shock::lol: hehe, neida du vet hva som er best for deg :wink:

for å si det slik, så blir det nokk ikke på tale med noen bilferie i en trang e30 cab!!hehe :D

skal jeg beholde e30 caben , blir det til å gå til innkjøp av en xtra bil, for slik bruk :wink:

skal å se på 535en i helga, så da får jeg c, kanskje blir det ny bil på meg, hvem vet!! :wink:

Skrevet

ein venn av meg hadde ein E30 cab, og han fekk prøve bilen min... Ein MYKJE bedre bil... Kva er fordelen med E30 cab contra E34 da, bortsett frå at ein kan ta ned taket om sommeren når det er fint vær!

Skrevet
ein venn av meg hadde ein E30 cab, og han fekk prøve bilen min... Ein MYKJE bedre bil... Kva er fordelen med E30 cab contra E34 da, bortsett frå at ein kan ta ned taket om sommeren når det er fint vær

ja, det er jo det da!! 8) jeg skal å prøve 535en jeg vurderer i helga, gleder meg til å prøve bilen, håper på att bilen er god å kjøre pen utvendig & innvendig osv, da skal du ikke c bort ifra att det blir handel :wink:

Skrevet

Du kan se på svakheter og div på www.autopower.se om disse modellene.

5serien er vel den beste på landeveien, stor,tung og stabil. Mer luxsus cruiser.

3serien er vel den mer sportslige og mer artige kjøremaskinen, og syns 3 serien ser finnere ut ihvertfall på de modellan du tenker på her.

Spørs hva du ser etter i en bil. Er jo rekkesekker i begge ihvertfall, noen sier jo at man ikke har kjørt ordentlig bmw før man har kjørt en rekke6"er :headbang:

Skrevet
Jeg ville tippet at en 325i e30 går bedre en 535i men har aldri fått sjansen til å prøve en desverre.

Har testet. 325i E30 dro fra. Men har ikke testet i høyere hastigheter..

Hah, du får prøve mot 535n min du, så kan vi se om den ombygde jallavogna di klarer å holde følge :)

Skrevet
Vil ikke si en 535 m30 bruker så mye mer enn en 528 m30. det er jo samme motoren.. min klarer seg på en tank i uka med kjøring til og fra jobb og noen turer til verkstedet...det er da ikke så gale? :? uansett så bruker bmw mer suppe enn de fleste andre biler, det er bare noe vi må leve med da bilen byr på masse andre ting som andre bilmerker ikke er i nærheten av :P det handler bare om prioriteringer..

men når det gjelder de to typene vi snakker om her så er de begge to flotte biler fra bmw, vil ikke gå så langt som å si de er klassikere eller drømmebiler da, men til den normale mann i gata funker de utmerket! Det kommer bare av på hva du vil ha selv.. har du familie, kan kanskje plassen i 535 være en fordel, men hvis du er så ivrig på lyskryssdueller er helt klart 325 best.. men hvorfor ikke snuse på en e34 525i 24V da? de går bedre enn 535 og bruker mindre drivstoff og har- etter min mening- en mye kulere lyd enn de gamle 12 ventilerne.. :wink:

Hvordan får du det til at 525n går bedre en 535n? Når 535n går bedre en 325n som veier endel mindre en 525n med samme effekt? :) Har hatt e36 325, så har testet. Forskjellen er ikke særlig stor opp til 100, men over der er 535n merkbart sterkere.

Skrevet
men hvorfor ikke snuse på en e34 525i 24V da? de går bedre enn 535 og bruker mindre drivstoff og har- etter min mening- en mye kulere lyd enn de gamle 12 ventilerne.. :wink:

Selvfølgelig går ikke en 525i bedre enn 535i. Det skiller over et sekund til 100 på disse på fabrikksdataene, og forskjellen er helt sikkert enda større i høyere fart. At det finnes 535er i dårlig stand som ikke går som de skal og derfor kan gå dårligere er helt sikkert, men finn to biler i god stand så har ikke 525en sjanse.

Jeg tror aldri jeg har kjørt noe jeg har blitt så skuffa over som en 525i 24V med manuell gir (hadde visse forventninger..). Den gikk helt ok, men på langt nær som jeg hadde ventet, og det på tross av at jeg kjørte 520i 12V på den tiden (lett å bli imponert over mye motor når man kjører svak bil selv). 525en hadde ikke hatt nubbesjanse i havet mot 535en min. Om den var i "originalstand" er vanskelig å si.

24-ventilerne har helt klart grei motorlyd, men lyden er mye mer raffinert og egentlig mindre tøff enn i 12-ventilerne. 24-ventilerne er litt mer Volvo-femmer, mens 12-erne har litt mer uren og røff gange. Vil påstå det er ganske grei lyd i 535en min..

Skrevet

Ja er en mye "kvassere" lyd i 12v'en :) Gleder meg til jeg får montert åpent filter, har komplett supersprint eksos nå, så blir spennende å høre lyden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...