hagenisse Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 Saxo er ok de, men det er vel sånn rent teknisk sett en Peugeot 106? Så da kan man jo like godt kjøpe en 106 og unngå alle Citröens særheter Mest sære med citroen forhold til peugeot nå om dagen er vel hva det står på bilen. Citroen er ikke mye sært lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 Toyota Corolla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 citroen c3 diesel eller opel corsa. den franske er billig i drift,opelen ser bra ut og er billig i innkjøp og drift... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2006 Ja, for C3 diesel får man for 30 lapper.. er vel 150k+ for en slik. Skulle jeg brukt 150k+ på en bil, hadde C3 vært nærmere sistevalget enn førstevalget.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 Vi trenger en liten drittbil å "pendle" til jobb med - altså da hovedsaklig madammen. Hun vil ha en ikke for gammel (rundt 10 år?) liten driftssikker sak som drikker minimalt med bensin, til en 20-30 lapper. Vi har tenkt i baner Ford Fiesta, Ford Ka, Fiat Punto, Seat Ibiza, Opel Corsa, VW Polo, m.fl.. Det er mange av disse som ser pene ut, og ser ut for å være mye bil for pengene, men jeg har bortimot null erfaring med slike biler. Hva er driftssikkert? Hva er ikke?Hvor langt går disse småbilene? Den vil nok gå 15k+ i året.. Det skader ikke at bilen ser litt ålright ut, og har litt passiv sikkerhet i behold (airbager). Har også tittet litt på Toyota, men de er dyre. Spesielt Corolla ligger høyt i pris. Yaris er fortsatt såpass nye at de sikkert kan forsvare prisen.. vil anbefale vw polo, fra 95,96. utrolig driftsikre biler. og gode å kjøre. 1.4 liter`n på 75 hester holder i masse hvis. 1,4 liter`n med 100 hester er en liten GTI løp og kjøp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 jeg har en toyota carina 2 fra 1988 som vinterbil. er ikke en eneste rust flekk, ingen lekasjefra girkasse motor osv. ser ny ut i motor rommet. kjøpte den for 5 tusen hahaha just EU. mulig jeg selger. men blir vel litt for gamme bil ? kjører på 0.5 på mila ca Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Ja, for C3 diesel får man for 30 lapper.. er vel 150k+ for en slik. Skulle jeg brukt 150k+ på en bil, hadde C3 vært nærmere sistevalget enn førstevalget.. oj såpass ja. nei det var litt dyrt... ble tittende så mye fram og tilbake på finn at jeg nok glemte prisklassen du var ute etter... da blir det vel kanskje noe sånnt da: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... dTypeId=20 rimelig problemfrie,fine på vinterføre og relativt billige i drift. men ikke noen skjønnhet og ubehagelig over 110km/t med orginal dekk og dempere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Gunnar, hva med kjøpe en anstendig bil til henne, en perfekt jente bil må være Mini cab, boble cab, evt 1 serie cab. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Fiat Punto eller Ford Ka?? Du er vel mer glad i dama di enn det? Krasjer hun med den, er det jo som å sitte i en blikkboks... Kjøp en tryggere bil, f.eks E46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Da blir det vel kanskje noe sånnt da: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... dTypeId=20 rimelig problemfrie,fine på vinterføre og relativt billige i drift. men ikke noen skjønnhet og ubehagelig over 110km/t med orginal dekk og dempere... Hyundai Accident... Huttetu sier nå jeg... Gå for en Poloboble el.l. sier nå jeg iallefall... Mutter'n hadde en Spysjå 306, som hun var rimelig fornøyd med. Så kansje det hadde vært noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 vet de ikke er julaften nei,men trenger man kun et framkomstmiddel for med airbægg så er jo dette greit nok.og teknisk er det mulig å gjøre alt selv. er vel en slags driftsikker lada? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Tja, jeg har min egen Beerbag jeg Driftsikker LADA? Hmm. Fatter'n har en Hyundai Sonata -97 med 130000 på telleren, og den er det noe med HELE tiden. Siste alvorlige feil er girkassa.... 10 000 i rep på en Hylday! Det er lite morsomt det Han og samboeren hans har alltid rakket ned på mine Bimmere, og sagt det er bare tull med BMW osv... Fikk meg en god latter når ting begynte å rase sammen på deres 11 år nyere bil De hadde da hatt bilen i nøyaktig 3 uker... Siden har de ikke hatt ett ord å si om driftsikkerheten på min BMW. Den er påkostet endel i de siste mnd, men kun grunnet oppgradering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 okay da gir jeg meg.. er jo sugen på å bli kvitt vår også det smarteste er vel å la kvinnfolket få velge sin egen bil. kan være bra for husfreden det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MERN Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Hadde VW Polo 97 mod. som førstebil, vil si før den bilen jeg har nå. Den rundet 200k mens jeg hadde den, men hadde absoludt INGEN problemer med den (til tross for lang km stand). Eneste som var å si noe på var et par små rustflekker, noe som antakelig kom av at den hadde gått på saltete veier hele tiden. Hadde 1.4l motoren på 60hk, som faktisk gikk bedre enn det høres ut til med 60hk, +at den er veldig billig i drift. Disse bilene er billige å gå i anskaffelse av og forsikre også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 jeg selger en mazda for søstera mi, hun skal ha 2k for den stygg som juling men startet lett og går bra, rundet snart 350k trur jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå