E46Hazey Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Ligger du i venstre fil og en bil kommer opp bak skal du jo i teorien slippe han forbi da venstre felt er et forbikjørings felt, uansett hastighet.Unntaket er kø kjøring. Hvor står det at venstre felt er et forbikjøringsfelt forresten? Fartsgrensa gjelder vel der også vil jeg tro? Det er akkurat slik tankegang som dette som gjør at det koker over for enkelte i trafikken (jeg har loven på min side så jeg gir f), mennesker som ligger i venstrefelt i fartsgrensen som ikke gidder legge seg over i høyrefelt burde bli fratatt førerkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Ligger du i venstre fil og en bil kommer opp bak skal du jo i teorien slippe han forbi da venstre felt er et forbikjørings felt, uansett hastighet.Unntaket er kø kjøring. Hvor står det at venstre felt er et forbikjøringsfelt forresten? Fartsgrensa gjelder vel der også vil jeg tro? Stemmer 100% men det er vel ikke vår oppgave å sørge for at folk holder fartsgrensen? det er vel politiets jobb. Anbefaler denne artikkelen her Dinside Artikkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Intressang lesing dette, likavel det er en gamel tråd. Men alle bør kjøre skikkelig på offentlig vei og ikke provosere medtraffikanter eller noe med non slags bremsing osv. Syns det er greit å flashe med lysan,legge seg litt nærmere og blinke ut da man skal forbi, fordi da blir personen foran deg oppmerksom på at du faktisk skal forbi. Det er ren IDIOTI å bremse hardt når du har noen bak deg, enda verre er det når det vinter/snø/glatt. For gudsskyld, tenk dere om før dere finner på noe dumt, senk heller farten såpass at personen bak kan kjøre forbi uten å måtte trø bilen oppi 150km/t. Og til de som liker det med å ligge opp i "ræva" på den andre, bør heller gjøre dette på banekjøring under kontrollerte former. Dra på rudskogen da vel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Som Arimanni sier, bremsen funker veldig bra. Den bruker jeg rett som det er. Forbanna irriterende når folk må ligge helt oppi bakfangeren.Hender jo det er for å liksom yppe opp til litt racerkjøring. Men, sjelden jeg gidder det ihvertfall.. Vet jo jeg tar de.. Hehe Hadde ikke yppet med en 2,8 liters sekser med kompressor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Blinke med fjernlys når man blir forbikjørt er også veldig pop virker det som... Akkurat dette har eg også merka, men det er nok mykje for å gjere bilen framme klar over at han vil forbi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trulsen Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 Om du bremer for ingen trafikal grunn er det din skyld, eller i beste fall delt skyld.... bruk hodet så skjønner du det Som Håkon skriver... bråbremser du uten grunn er det din skyld/delt skyld hvis bilene bak ikke når å bremse... du har under alle omstendigheter et alvorlig forklaringsproblem... Woooops, det sprang et ekorn over vegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 Woooops, det sprang et ekorn over vegen Som jeg skrev til bmw345tic i et tidligere innlegg: "Det er korrekt, men ikke hvis du bråbremser uten en grunn. Det er minst tre problemer med din måte å tenke på: For det første ønsker du ikke å få ødelagt din bil og/eller deg selv/andre fordi du bråbremser uten en grunn. Husk at du egentlig har skylden selvom du forsøker å overbevise andre om at du bremset for å unngå en katt. For det andre har du et forklaringsproblem i all den tid det kan påvises at du neppe har reaksjonevner som er hurtige nok i relasjon til å bremse i tide for og unngå en katt i bevegelse. Jeg klarte f.eks ikke å unngå og kjøre på en rev i bevegelse selvom bilens hastighet ikke var mer enn ca. 60 Km/t. For det tredje... og dette er viktig... ønsker du ganske sikkert ikke å være den egentlige ansvarlige for en annen persons tragedie. Mange unge mennesker har problemer med å se dybden av dette aspektet, men jeg kan forsikre deg at alvoret en dag går opp for deg.". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastbmw Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 Er no berre å gje faen i dei jævla bilane bak seg, enten lar du dei ligge, og dei får sandblåst framfanger og panser pga steinsprut, eller så slipper du dei forbi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvin Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 Vi med elektrisk solgardin bak kan jo bare skrive en liten hilsen i den, og kjøre den opp hvis noen legger seg tett oppi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 la de kjøre forbi,og etter det legger DU deg opp i ræva demmes! gjorde det en gang jeg kjørte X3`en.en liten golf 4 1,6 tvinga seg forbi i en farlig forbikjøring,og da blei jeg så forbanna at jeg la meg helt i rava HANS!så det eneste han så i sladrespeilet var en stor bmw grill da gikk det ikke lenge før han blinka seg ut og slapp meg forbi, til de som vil bruke Bremse-trikset : Bruk håndbrekken,da tenner ikke bremselyset seg,og de vil tro at det var deres feil som kjørte i deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 et alternativ er jo å bare tenne bremselyset uten å bremse. For så og gi gass samtidig. Funker helt fint uten å skape farlige situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pocket Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 til de som vil bruke Bremse-trikset : Bruk håndbrekken,da tenner ikke bremselyset seg,og de vil tro at det var deres feil som kjørte i deg Nå bremser kanskje ikke brekket så veldig hardt, men er dere ikke redd for nakke skadene man kan pådra seg selv? Kjipt å bli plaget med det resten av livet bare fordi en lå litt nærme deg og du egentlig ikke måtte bremse. Bare min mening. Når det er sagt så er jeg vel ingen engel selv, men jeg brå bremser aldri. Kun litt blinking med bremse lysene EDIT: Helt enig med deg eriklepe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 jeg legger meg ofte 1 meter bak med fjern lyset på vis folk kjører som idioter, dvs under fartsgrensen... jeg slipper også folk forbi vis de har dårlig tid, det mener jeg er vanlig folke skikk. skal du kjøre som en kjerring, ta heller bussen. vis du har så jævla god tid. ikke tro jeg bremser ned vis noen bråbremser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 jeg legger meg ofte 1 meter bak med fjern lyset på vis folk kjører som idioter, dvs under fartsgrensen... jeg slipper også folk forbi vis de har dårlig tid, det mener jeg er vanlig folke skikk. skal du kjøre som en kjerring, ta heller bussen. vis du har så jævla god tid. ikke tro jeg bremser ned vis noen bråbremser Det er skremmende holdninger noen gir uttrykk for her inne... ... Vi andre får bare håpe at det dreier seg om smågutter som blåser seg opp på nettet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 er nok desverre ikke det... er nok mange som er drit lei av at noen alltid skal ligge først i køen! hvordan ellers skal søndagsturistene lære?! noen andre forslag? noen som absolut skal ligge i venstre feltet uten å se bak i speilet, hva er det med sånne folk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå