Gå til innhold

Den nye 7-serie?

Share

Anbefalte innlegg

Ville helst hatt en S-klasse. De ser rett og slett mest luxuriøse ut.

Enig... W221 S 63 AMG er grom... eller hva med en V12 motor på 5980 cm3 som yter 612 HK ved 4750 rpm og 1000 Nm ved 2000 rpm... :shock: ... 0-100 Km/t går løs på 4,4 sekunder og topphastigheten er selvfølgelig elektronisk begrenset ved 250 Km/t. BMW´s alternativ... E66 760Li er liksom ikke helt det samme med små 445 HKved 6000 rpm og 600 Nm ved 3950 rpm. 760Li er alt annet enn en langsom bil når den klarer 0-100 Km/t på 5,6 sekunder, men det er en hel verden til forskjell fra S-klassens absolut helt brutale akselerasjon... selv E60 M5 klarer ikke å holde følge med denne kampvognen... helt utrolig... 8)

221-15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fin den, Fredrik... jeg har altid likt Mercedeser med store motorer, rett og slett fordi de ikke følger spillereglene. VELDIG stor motor, og kjøreegenskaper som ikke matcher. Journalistene hater dem, men jeg elsker de store raske Mercedesene. Herlig å ha en så rask bil som kan kjøre fra alt og fremdeles være behagelig og komfortabel.

Nye mercedes S-klasse er en herlig bil, men den kunne fremdeles hatt enda mer kvalitetsfølelse inni. Jeg tror den nye CL blir enda råere da den skal ta opp kampen med Bentley Continental GT og dens råe interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fin den, Fredrik... jeg har altid likt Mercedeser med store motorer, rett og slett fordi de ikke følger spillereglene. VELDIG stor motor, og kjøreegenskaper som ikke matcher. Journalistene hater dem, men jeg elsker de store raske Mercedesene. Herlig å ha en så rask bil som kan kjøre fra alt og fremdeles være behagelig og komfortabel.

Nye mercedes S-klasse er en herlig bil, men den kunne fremdeles hatt enda mer kvalitetsfølelse inni. Jeg tror den nye CL blir enda råere da den skal ta opp kampen med Bentley Continental GT og dens råe interiør.

De fleste seriøse biljournalistene er vel ganske samstemte når det gjelder nettopp W221. Med mindre man ikke er klar for en Maybach er W221 i dag state of the art når det gjelder de største premiumbilene... og det ser man da også på salgsstatistikkene... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helst hatt en S-klasse. De ser rett og slett mest luxuriøse ut.

Enig... W221 S 63 AMG er grom... eller hva med en V12 motor på 5980 cm3 som yter 612 HK ved 4750 rpm og 1000 Nm ved 2000 rpm... :shock: ... 0-100 Km/t går løs på 4,4 sekunder og topphastigheten er selvfølgelig elektronisk begrenset ved 250 Km/t. BMW´s alternativ... E66 760Li er liksom ikke helt det samme med små 445 HKved 6000 rpm og 600 Nm ved 3950 rpm. 760Li er alt annet enn en langsom bil når den klarer 0-100 Km/t på 5,6 sekunder, men det er en hel verden til forskjell fra S-klassens absolut helt brutale akselerasjon... selv E60 M5 klarer ikke å holde følge med denne kampvognen... helt utrolig... 8)

For min del spiller det ingen rolle at Mercedesen er over 1 sekund raskere fra 0-100 km/t. De som har en bil i den klassen er vel ikke akkuratt opptatt av å være like rask som raserbil. Og uansett skulle det jo bare mangle at Mercedesen er raskere enn M5en (forsåvidt 760 også)(Jeg hadde rett og slett blitt skuffet på Mercedes sine vegner om M5 hadde vært raskere) da den tross alt har 612 hk og 1000Nm mor M5 med 507 hk og 520 Nm.. Forøvrig hadde jeg ikke hatt noe imot å se en M7 med en M5 motor som er utviklet... 8)

Forøvrig skal det sies at jeg ikke fatter og begriper hvorfor Mercedes liker disse hjulbuene sine.. De er jo ufattelig stygge.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubbe-Racer der har du merce... ;)

Du henger fast i 80 og 90-tallet... Mercedes-Benz/AMG av dag slår det meste fra BMW. Det de mangler er et ungdommelig image og litt mer positiv feedback fra understelet, men på den annen side... hvor mange unge har i dag råd til å kjøpe en E90/91/92 med en skikkelig motor ?... dessverre ikke mange... så BMW´s image blir langsomt mindre og mindre ungdommelig det også... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en M7 vil jo gå mot m-konseptet så det tror jeg aldri vi kommer til å se. Raske 7-serier kommer BMW altid til å ha, men noen M7 har jeg ikke troen på. 7-serien er for stor og for tung til å kunne bli en M-bil. at de tenkte på en E32 M7 blir ikke helt det samme, for E32 er jo knapt større enn en E60 5-serie, så det blir galt å sammenlikne en E32 mot en E65 M7.

Ønsker man en rask 7-serie må jo Alpina B7 være det ultimate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...