gnurre Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Må bare slippe ut litt frustrasjon!!! På vei til jobb i dag traff jeg et hull i en av Oslos traffikerte gater. Dette førte til at siden på dekket ble ødelagt og felgen fikk noen stygge sår. Og jeg kjøpte nytt 18" felgsett med "dyre" dekk i vår Jeg kjører alltid veldig forsiktig i de mange gatene her i byn som har dårlig standard. Og det er mange! Det gjorde jeg i dag også men det var mørkt så jeg såg ikke slaggropen. Ironisk nok tok jeg bilen i dag for å kjøpe nye vinterdekk. Bruker ikke bilen på jobb vanligvis Her betaler vi hinsides med avgifter for å bruke bilen, så er ikke engang gatene i hovedstaden i bedre stand enn man får ødelagt bil og utstyr! Er VELDIG fristende å sende regning til de som har ansvar for denne veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 ta bilde av hullet og mål det med noe, og bilde av felg. snakk med vegvesenet, dem skal betale. om ikke det er annleggs arbeid. da skal dem som har "laget" hullet betale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Det sammme skjedde meg for 2 år siden. Sendte brev til Mesta med krav om erstatning, mye styr og frem og tilbake... Kom ikke noen som helst vei med dette, måtte bare krype til kors og betale selv. Kosta meg ca 3000,- for 2 nye dekk. Ett godt alternativ er å kjøre på høyere profil på dekk/felger, det hjelper mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnurre Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Klart det hjelper med høyere profil, men det er ikke pent Men det burde heller ikke være noe issue at man har lite gummi. Veistandaren i dette landet er en vits. Kanskje alle burde kjøre SUV X5 med ballongdekk blir min neste bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Veiene føles forbausende mye bedre ut her i landet når man kjører med masse bakkeklaring og 195/65/15 som jeg gjør innimellom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Helt enig i att høy profil ikke er fint, det er nok de fleste enig i... Derimot er god kjørecomfort en bra ting og Kjører selv 17", det er iallfall en mellomting som ser ok ut og er greitt å kjøre på. En ting er comfort, en annen ting er at bilen (forstilling, dempere, etc)slitest mye mer med lavprofil dekk.... At Norge`s politikk på veistandard er på tryne er noe som ikke endrer seg med det første. Velger å kjøre mykt i mellomtiden jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Veiene føles forbausende mye bedre ut her i landet når man kjører med masse bakkeklaring og 195/65/15 som jeg gjør innimellom.. Hehehe... så du er kommet til fornuft du også... ... 205/55-16 er forøvrig et utmerket kompromis... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Kjørte i et hull her i distriktet her om dagen. Ikke med min bil heldigvis, jobb-bil. Kjørte rundt på veier jeg ikke var så kjent på. (Hvertfall ikke med tanke på hull! Det hadde regnet, og det var jo en passe stor dam (som så grunn ut) akkurat i avkjøringa til en sidevei. Jeg kom jo i normal fart for å ta av, og kjørte forhjulet ned i det som da var et dypt prater midt i den dammen... Smalt rimelig bra! Er jo umulig å vite hva slike dammer skjuler når det har regnet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Hehehe... så du er kommet til fornuft du også... Neida, men kjører flere biler Merkelig nok er en XM med nevnte dimensjon noe mer behagelig enn en senket E36 med 17"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Hehehe... så du er kommet til fornuft du også... Neida, men kjører flere biler Merkelig nok er en XM med nevnte dimensjon noe mer behagelig enn en senket E36 med 17"... XM er vel herleg å køyre på svingete landevegar og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Komfortmessig ja. Men det er ingen morobil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Hehehe... så du er kommet til fornuft du også... ... 205/55-16 er forøvrig et utmerket kompromis... kjørte også på 205/55-16, passer helt fint det. Er ikke så pent å se på men det veier opp for dårlig veifølese Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Oslo er meget hullete ja. Dette skyldes delvis at de har prestert å legge asfalt over eksisterende brostein mange steder, og når de nye trikkene ( som er radikalt mye tyngre enn de gamle) kjører over og synker skinnene ned i bakken blir det ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Prøv 18" 225 med 35 profil...og 80/60 senking......Aldri mer!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Oslo er ikke morro nei. Kan skrive under på det. Gjør vondt om en ikke passer seg noe voldsomt. Plasterlapp asfaltering, trikkeskinner på kryss og tvers med store hull siden det siiiiger nedover og hele gata er som et lite jordskjelvsområde. Ballongdekk og X5 høres ut som en bra ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå