Anni85 Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 E92 har vel ikke akkurat vært på markedet et par år? E-92 Ble solgt som første årsmodell 05, eller var det sent 04? Vi er jo straks eller allerede på 07 mod, så helt fersk er den jo ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 E92 har vel ikke akkurat vært på markedet et par år? E-92 Ble solgt som første årsmodell 05, eller var det sent 04? Vi er jo straks eller allerede på 07 mod, så helt fersk er den jo ikke det er nok E90 du tenker på.. E92 kom i høst den.. og minste er 325Ci. E90 er sedan.. E91 Touring.. og E92 coupe.. Og tror Cab er E93.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 tror heller jeg hadde titta litt mer da gitt... ligger en e46 328 Ci i åmot... annonsa ligger på autodb! den stod til 225 000,-Men dette var med automat da:( Dog, så finnes det mange e46 med litt mer trøkk enn 150hk til den prisen, selvfølgelig med litt annen km og sikkert noe mindre utstyr! Nå vet jo ikke jeg om du er bestemt på å kjøpe 320 eller en heller mindre motor for å ha bedre utstyr! Skal du ha deg 320 har jeg en å anbefale... Med M3 karosseri! Klass lik en e46 M3, men litt stivere pris enn på den du fant! En av svært få i landet... jeg vet kun om en til! Og de to er bygd av samme karen! Harry med M3 styling og null motor, all show and no go Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 Angående verdinedgang, glem ikke det nye avgiftssystemet, som gjør endel biler, spesielt med stor bensinmotor, en del dyrere. F.eks. E46 M3 vil bli en god del dyrere å ta inn til Norge, som også kan påvirke bruktprisene på norske biler til å stige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 Uansett hva du handler når du handler i den prisklassen der, så vil du oppleve tap etter et par år. Alle vet at det jevnlig kommer nye modeller og facelifter, ergo er dette en evigvarende sirkel, med mindre du kjøper helt nytt - og taper like mye på de metrene du ruller ut av butikken. Jeg _tror_ at det lureste du kan gjøre er å gå litt høyere opp på årsmod slik at du får en E46 med facelift, siden du allerede er i grenseland. Den vil bli mer attraktiv enn den gamle. Tenk bare E30 facelift, E34 facelift ("V8-fronten"), E36 facelift ("97-nyrene") og E39 facelift. Alle disse er mer pop enn sine eldre søsken. Og på E46 er forskjellen enda større, siden man tross alt må bytte hele skjermene, lyktene og fronten. På E36 og E39 har det vært greiere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 Uansett hva du handler når du handler i den prisklassen der, så vil du oppleve tap etter et par år. Alle vet at det jevnlig kommer nye modeller og facelifter, ergo er dette en evigvarende sirkel, med mindre du kjøper helt nytt - og taper like mye på de metrene du ruller ut av butikken. Jeg _tror_ at det lureste du kan gjøre er å gå litt høyere opp på årsmod slik at du får en E46 med facelift, siden du allerede er i grenseland. Den vil bli mer attraktiv enn den gamle. Tenk bare E30 facelift, E34 facelift ("V8-fronten"), E36 facelift ("97-nyrene") og E39 facelift. Alle disse er mer pop enn sine eldre søsken. Og på E46 er forskjellen enda større, siden man tross alt må bytte hele skjermene, lyktene og fronten. På E36 og E39 har det vært greiere. I tillegg til de delene Gunnar nevner må man også bytte panseret hvis man ønsker facelift-look. Modellen har også en anelse hurtigere styring og et litt stivere understel enn den tidleigere utgaven, men det er vel mest pirk i denne sammenhengen. Min erfaring med E46 og verditap er at modellene med M47D20 motoren fom. 09/2001 (facelift) holder seg best i pris. Det hjelper også mot verditapet at det er en Touring og at den har klima. Resten er mest kjekt å ha utstyr. E90/91 er dyre biler og det gjør at prisen på nyere E46 modeller holder seg forbausende godt. Min modell har f.eks hatt et generelt verditap på rundt 30% over 4 år her i Danmark og det er eksepsjonelt bra. Årsaken er en fornuftig konfigurasjon på bilen, men statlige avgifter og BMW´s prispolitikk må også ta noe av æren for at jeg i dag stadig har en dyr bil. Jeg tror ikke at det hadde vært like fordelaktig å eie en 2003 E46 318dT i Norge, men det er liten tvil om at nettopp E46 modellene med M47D20 motoren fom. 09/2001 som holder seg best i pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 Min E46 er til salgs..... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=32832 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-Lfc Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Når kom e46 med facelift? Prisen på e46 går nok sikkert drastisk ned når det begynner å kommer brukte e92 på markedet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 Når kom e46 med facelift? Faceliften kom i slutten av 2001, da som 2002 mod. I 2001 fikk bl.a. 320 ny motor: 2.2 literen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 Når kom e46 med facelift?Prisen på e46 går nok sikkert drastisk ned når det begynner å kommer brukte e92 på markedet! Jeg tror ikke at spesielt E92 vil påvirke prisene på E46. Husk at coupemarkedet er temmelig begrenset i forhold til sedan og Touringmarkedet. Prisene på E46 vil naturligvis gå ned med tiden, men ikke særskilt pga. E92 og E93. Tiden arbeider naturligvis i mot E46, men som alltid vil godt vedlikeholdte og mest mulig originale utgaver holde seg best i pris. E46 facelift kom i september måned 2001 (09/2001)... som 2002 modell... se i mitt tidligere innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 Et par poeng. Bil er dyrt og dumt, jeg har tapt hundre tusener på dette, så det er noe man må være klar over, fikser du ikke dette, kjøp deg er bilig dass! BMW holder seg imidlertid bra i pris ifh Audi f.eks. Og 3 serien holder seg best i pris. E46 som alle andre detter i pris. Og ved introduksjonen av en ny model, vil E46 gå ned en del, for så å gå litt opp og stablisere seg. (men selvsagt synker den fortløpende) Prisene er minst stabile før og ved introduksjon av en ny model (E90) De mest populære modellene er touring og av 320D som Fredrik skriver. Når det gjelder facelift, er det vel touringen som fikk facelift i 02, sedan fikk det som 03 model, mens coupe og cabrio fikk dette først som 04 model. (rett meg om jeg tar feil) Som regel er det gjerne facelift to år før en ny model blir introdusert. Utvilsomt er det nettopp facelift modellen av E46 som er den bilen som er mest "riktig" om man skal ha seg E46. Men det er snakk om kr her også vil jeg tro? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-Lfc Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Takk for alle svar. Sitter med litt mer inntrykk nå en tidligere. Handler også om penger ja. Hadde egentlig tenkt og bruke 40 000 på bil. Men så fikk jeg en melding fra en person som jeg kjøpte min forrige bil av at han skulle selge sin e46. Har siklet etter den lenge så nå blir det kanskje 200 000 mer en planlagt! hehe Men har også sett på denne bilen : http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 18&tot=147 Mye bil for pengene. Men så er det bryet med og reise helt ned dit. Og det å få en kompis til og kjøre bilen for meg, siden jeg har fått beslaglagt førerkortet mitt frem til den 16 februar 2007. Selgerens navn gjør også at jeg tviler litt på den bilen Er nok desverre ikke interessert i touring kalle. kun coupe som er aktuelt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Oktober 31, 2006 Share Skrevet Oktober 31, 2006 Den coupeen der har jeg også sett på Annonsen altså, ikke fysisk. Synes også det er mye for pengene men jeg er ikke helt glad i treverket innvendig og er litt skeptisk til fargen. Ikke minst med tanke på videre salg. Nå er det jo slik at man skal kjøpe en bil man selv synes er fin og alt det der men, det er likevel en liten hake spør du meg. Er forøvrig også ute etter en coupe. Men problemet mitt er at jeg vil ha alt av utstyr og til en mindre penge Må vel snart innse at jeg egentlig ikke har råd til den bilen jeg helst vil ha. Eller kanskje jeg bare skal sitte på gjerdet litt og det dukker opp en jeg kunne tenke meg. Nei det var mye OT. Sorry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-Lfc Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Hehe, fargen var spesiell ja. Og interøret var vell heller ikke den vakreste fargen. Men alikavell en pen bil. Men man får som oftest det man betaler for. Så jeg blir bestandig usikre på " underprisete " biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-Lfc Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Hehe, fargen var spesiell ja. Og interøret var vell heller ikke den vakreste fargen. Men alikavell en pen bil. Men man får som oftest det man betaler for. Så jeg blir bestandig usikre på " underprisete " biler. Og denne var kanskje litt vell billig spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå