Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei folkens

er ny på forumet, jeg skal kjøpe meg bmw 3 serie touring 2001-2003 modell skal legge i maks 250000.

Blir enten en 320 diesel eller en 320i bensin, er det noe spesielle svakheter med noen av disse modellene, og hva ville dere valgt bensin eller diesel bilen.

ser og at det finnes en 318 Ti med 145 hk, det var nytt for meg trodde 318 kom med 115 hester, er dette en bil og satse på

mvh

petter

Skrevet

Prøv å få en bedre overskrift neste gang...

hei sier liksom ikke så mye om tråden - hehe.

Når det er sagt, 318 motoren ble oppgradert i 02 var det vel, til nettopp 143 hk.

Hvordan den er vet jeg ikke, men den ligger under i pris ifh 320D og 320i.

:wink:

Skrevet

Hadde valget stått mellom 320i og 320d, ville jeg gått for dieselen. Har egentlig ikke sansen for diesel, men sammenlignet med 320i, er dieselen imponerende sterk.

Skrevet

Ny dieselmotor i 02, 150 hk mot tidligere 136 hk. Vesentlig bedre moment og effektkarakterisitikk. Jeg vil gå så langt som å si at den nye er direkte sprek! Men den savner helt klart karakteren og "følelsen" som bensinsekseren gir.

Min vurdering:

Følelse = bensin

Fornuft, økonomi = diesel

Edit: kom vel ny bensiner på 2,2 liter og 170 hk i 02. Den har jeg ikke prøvekjørt, men skal man tro testene som var på trykk den gang var det en vesentlig forbedring fra den gamle 2,0

Skrevet

Noen svakheter på disse er at det f.eks har vært noe rusttrøbbel. Kan f.eks være panser og dører. Dette dekkes som oftest av garantien (6 år på rust) så lenge det er noe igjen av den. Jeg fikk nytt panser på min for ca. 1 mnd siden. Bilen min er forøvrig til salgs.

Skrevet

En fugl hvisket meg i øret om at hun nå skulle selge sin 2001 320D touring (136Hk)

Det er en "lifestyle Edition"

- Svart med svart skinn

- Sportsinteriør

- Sportsratt (usikker på navnet)

- Multifunksjonsratt

- Radio/cd business

- Varmeseter

- Grøftelys

- Takrails

- Hvite blink rundt om

- Soltak i glass

- Avtagbart hengerfeste (ubrukt såvidt jeg vet)

- Sportsunderstell (originalt fra fabrikk)

- 17" sommerhjul, 16 vinterhjul

- Kjørecomputer.

Det var alt jeg kom på i farten. Bilen har nå gått rett under 100Tkm, og absolutt alle servicer er fulgt hos bmw (siste hos gs)

Meget pen bil.

Noen dårlige bilder tatt da jeg var i Tyskland og kjøpte bilen

cnv0099wm4.th.jpg

cnv0100xq5.th.jpg

cnv0101wr9.th.jpg

Prisantydning er jeg faktisk litt usikker på, men det kan jeg fort finne ut om noen er interesert.

Skrevet
En fugl hvisket meg i øret om at hun nå skulle selge sin 2001 320D touring (136Hk)

.......

Prisantydning er jeg faktisk litt usikker på, men det kan jeg fort finne ut om noen er interesert.

Skulle denne kanskje ligge i en egen tråd.... ? under kjøp og salg?

Skrevet

Edit: kom vel ny bensiner på 2,2 liter og 170 hk i 02. Den har jeg ikke prøvekjørt, men skal man tro testene som var på trykk den gang var det en vesentlig forbedring fra den gamle 2,0

M54B22 motoren kom 12/1999... ergo kan man få denne motoren også i pre-facelift utgaven av E46 320i.

Skrevet

Jeg må nesten si som en kar sa på Tryvann i våres: "Liver er for kort til å kjøre diesel". Må si jeg er litt enig. Jeg ser etter ny bil jeg og, men jeg vil liksom ikke ha diesel. Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å savne lyden av sekseren etter alt for kort tid. Ja, det er fornuftig og alt det der, men..........

Skrevet
Jeg må nesten si som en kar sa på Tryvann i våres: "Liver er for kort til å kjøre diesel". Må si jeg er litt enig. Jeg ser etter ny bil jeg og, men jeg vil liksom ikke ha diesel. Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å savne lyden av sekseren etter alt for kort tid. Ja, det er fornuftig og alt det der, men..........

Hmmm... Du vet du får diesel med sekser også? Helt annen lyd i den enn en firer.

Skrevet

Hmmm... Du vet du får diesel med sekser også? Helt annen lyd i den enn en firer.

Joa, men da snakker vi jo en prisklasse opp også. I alle fall hvis man skal ha samme årsmodell.... Prøvde en 330XdT som visstnok skulle være chippet litt og det gikk jo unna det men det er fortsatt et stykke unna lyden til bensinsekseren.

Skrevet

.......

Delvis enig, men det er ingen konkret salgsannonse, så jeg tok meg den frihet.... 8)

Skrevet

.......

Delvis enig, men det er ingen konkret salgsannonse, så jeg tok meg den frihet.... 8)

Ok, godkjent, under tvil.... :wink: Men hvem er vel jeg til å dømme... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...