Bimmerhansen Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Hei driver å har tenkt til å kjøpe meg Audi TT 1,8 turbo quattro.. noen som har prøvd eller hatt det?? ps.selger ikke e30`n min selv om det blir en bil til:D Adminedit (Fredrik): Jeg flyttet tråden fra Tekniskforumet til Annet bil & motorpratforumet iom. at tråden nå mest handler om Audi TT generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 TT i turbo og quattro faktisk høres spennandes ut, nei ikke testa men fikk lyst hehe- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Kjøp for all del ikke TT uten Quattro. Men det beste er vel å styre unna hele TT. TT er et ikon, vel og merke for homofile, det er min mening hvertfall - no offense. Større frisørbil faktor skal du lete lenge etter, spesielt som cab. Utover det, er det den bilen i Sverige som stopper mest langs veiene, og generelt den Audien som det er mest trøbbel med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest oea_69 Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 M3cab : nå må du huske på at det er en god del homoer som også skriver på forumer, vi bør vel ta litt hensyn til dem syns jeg!! så når e30hansen vil ut av skapet, så kjøper han jo seff en frisørbil av "rette" merket (sorry om jeg støter noen, men jeg hater audi..).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Curtis Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Jeg har kjørt en TT med 225HK, uten quattro, hadde nok gjort seg med trekk på alle hjulene, men det gikk unna, sykt bra drag i bilen. Virkelig artig å kjøre, var som å kjøre gokart...men hadde ikke byttet BMW`en mot TT`en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Jeg liker Audi og jeg liker spesielt TT. Jeg er ikke homofil (som om det skulle ha noe med saken å gjøre) og jeg er heller ikke frisør. Audi TT er et veldig godt eksempel på industrielt design som fungerer etter oppskriften og spesielt bak rattet er det få moderne alminnelige biler som gir deg større horn i pannen. Interiøret er fantastisk gjennomført og generelt oser hele bilen etter min mening av en banal sportslig atmosfære som jeg har savnet siden Porsche 924/944. Selv 1,8 Turbo 180 HK (uten Quattro) gir deg stor kjøreglede for pengene... større enn f.eks E36 323i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortena Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Har kjørt både 180 hestern uten quattro og 225 hestern med quattro. Meget morsom bil å kjøre, 225 hestern spesielt. Designet er jo en smakssak, og kanskje en smule på tur ut. Tenker da selvsagt på den gamle modellen. Hva driftssikkerhet angår har bekjente av meg som har hatt disse bilene, ikke hatt spesielt mye trøbbel. Men om du spør om Audi på dette forumet må du regne med å få svar på tiltale.... Prøv å gå inn på deres forum å spør om du bør vurdere en BMW! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortena Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Jeg liker Audi og jeg liker spesielt TT. Jeg er ikke homofil (som om det skulle ha noe med saken å gjøre) og jeg er heller ikke frisør. Audi TT er et veldig godt eksempel på industrielt design som fungerer etter oppskriften og spesielt bak rattet er det få moderne alminnelige biler som gir deg større horn i pannen. Interiøret er fantastisk gjennomført og generelt oser hele bilen etter min mening av en banal sportslig atmosfære som jeg har savnet siden Porsche 924/944. Selv 1,8 Turbo 180 HK (uten Quattro) gir deg stor kjøreglede for pengene... større enn f.eks E36 323i... Ikke for å være pirkete, men den minste TT motoren yter 180 Hk. Forøvrig enig med det du skriver. Man kan ikke bli så navlebeskuende at man ikke ser at Audi lager meget fine biler både hva teknikk, ytelser og design angår. Man kan jo avogtil få inntrykk av at Audi er noe herk på linje med grombilene fra den Koreanske halvøya. Slik er det jo selvsagt ikke. Anbefaler de som tviler å ta seg en tur i den siste A8 modellen. Ikke mye slinger i valsen der.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Ikke for å være pirkete, men den minste TT motoren yter 180 Hk. Forøvrig enig med det du skriver. Man kan ikke bli så navlebeskuende at man ikke ser at Audi lager meget fine biler både hva teknikk, ytelser og design angår. Man kan jo avogtil få inntrykk av at Audi er noe herk på linje med grombilene fra den Koreanske halvøya. Slik er det jo selvsagt ikke. Anbefaler de som tviler å ta seg en tur i den siste A8 modellen. Ikke mye slinger i valsen der.... Jeg kom deg i forkjøpet og rettet mitt innlegg. Jeg skrev først 150 HK, men mente 180 HK fordi det er den modellen uten Quattro jeg har kjørt. Audi TT med 150 HK finnes imidlertid, men kanskje ikke på det norske markedet ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Min forrige bil, var en TT 1.8 turbo 99'. Var ganske fornøyd med den bilen! Men fikk ikke hatt den så lenge, 5mnd. Så røyk lappen. Men bilen har jeg ingenting negtivt å si om så lenge den er vedlikeholdt. Min hadde justerbart KW og 19" felger. Utseendemessig perfekt og ikke minst kjøreegenskapene, for å være en "feilhjulstrekk". Interiøret låg 5-6år frem i tid med tanke på stil på den tiden, og den har et spesielt utseende som jeg bestandig har likt. Eneste problemet jeg hadde med den var kaldstart-temperaturføleren. Men når du først skal kjøpe så legg på 20-30tusen i en Quattro.. Har to "realistiske" drømmebiler: BMW M3 E46 og Audi TT 3.2V6 DSG Et par bilder av x'bilen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Jeg kan ikke forstå hvordan noe menneske kan mislike interiøret i en TT. Utseende er en smule underlig, men innvendig er det en av de tøffeste bilene som finnes. Skikkelig tøff bil som sikkert også er ok å kjøre for de som ønsker ett slikt stempel i pannen. A8 er en fin bil, men det er synd den ser så anonym ut. har vært så heldig å få kjøre en A8 W12 L ( tror det var det den het) og den så nøyaktig like sedat ut som alle andre A8'er. Fin bil på mange måter men ikke veldig aggressiv. Minner i så måte litt på E38 som heller ikke ser spesielt sint ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Jeg liker Audi og jeg liker spesielt TT. Jeg er ikke homofil (som om det skulle ha noe med saken å gjøre) og jeg er heller ikke frisør. Audi TT er et veldig godt eksempel på industrielt design som fungerer etter oppskriften og spesielt bak rattet er det få moderne alminnelige biler som gir deg større horn i pannen. Interiøret er fantastisk gjennomført og generelt oser hele bilen etter min mening av en banal sportslig atmosfære som jeg har savnet siden Porsche 924/944. Selv 1,8 Turbo 180 HK (uten Quattro) gir deg stor kjøreglede for pengene... større enn f.eks E36 323i... Det var sagt med noe ironi, men jeg tenkte vi kunne dra litt til på en Mandag - hehe... Bilen er gjennomført den, designet har jeg aldri likt selv. Og forhjulstrekk og 180 hk Fredrik, det er ikke bra, gi gass i en sving, og du er fucked. Så Feilhjulstrekk er krise. Kan aldri tenke med at det er større kjøreglede i en TT med forhjuls trekk enn en 323. (Jeg har kun kjørt E46 323, og aldri TT'n) Du referer til Porsche/Audi 924/944. De to desidert styggeste Porschene etter min mening. Hvis du skal ha TT, kom deg inn på Auda sider, det er vel det eneste riktige i den sammenheng. Personlig hater jeg Audi, syns det er feminine biler uten sjel! Dette er fremdeles en BMW forum eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest oea_69 Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 alle som har fulgt med vet vel at de første TT søpla tok svært mange liv pga: Men så kom ulykkene. Så mange at det ikke kunne være noen tilfeldighet. Audi TT ble ustabil og krevende i høye hastigheter. Løsningen ble å montere en spoiler på bakluken og elektronisk stabilitetskrontroll. Mange mente dette ødela noe av TTens særpreg, og på den nye er spoileren skjult. bilen er ustabil i høye hastigheter, selv med ESP . har selv prøvd å kjøre fort med en sånn på vestlandet med blandet fryd!! har kjørt samme strekning med BMW 320i Coupeen, gikk fortere og mye mindre dramatisk.. Bilen er kanskje fin for mange, men den er bare søppel.. Om noe av dette som gjør bilen mere stabil svikter, så er du som sjåfør ute på glattisen.. mye trøbbel med elektronik har jeg selv erfaring med, driver jo med elektronikk daglig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Har kjørt akkurat så mye TT at jeg kan si at en sånn vil jeg ikke ha. Jeg synes den inneholder en ur-gammeldags formel på hvordan man skal lage en sportsbil; Liten, uoversiktlig, trang og upraktisk. Jeg gir den + For dristig design og moteriktig/sportslig interiør. Lyd i kupê. - For trang og uoversiktlig (og for at for mange setter på 225hK jukse-rør på 180hK uten å koble det til) Å sammenligne TT og A8 synes jeg blir som å sammenligne Z3 med 7-serie, - det er to biler av forskjellige verdener... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortena Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 alle som har fulgt med vet vel at de første TT søpla tok svært mange liv pga:Men så kom ulykkene. Så mange at det ikke kunne være noen tilfeldighet. Audi TT ble ustabil og krevende i høye hastigheter. Løsningen ble å montere en spoiler på bakluken og elektronisk stabilitetskrontroll. Mange mente dette ødela noe av TTens særpreg, og på den nye er spoileren skjult. bilen er ustabil i høye hastigheter, selv med ESP . har selv prøvd å kjøre fort med en sånn på vestlandet med blandet fryd!! har kjørt samme strekning med BMW 320i Coupeen, gikk fortere og mye mindre dramatisk.. Bilen er kanskje fin for mange, men den er bare søppel.. Om noe av dette som gjør bilen mere stabil svikter, så er du som sjåfør ute på glattisen.. mye trøbbel med elektronik har jeg selv erfaring med, driver jo med elektronikk daglig Velvelvel.... Nå setter du ting veeeldig på spissen her! Har selv kjørt mange Audier, deriblandt TT, BMWer, Volvo, Saab og andre merker gjennom Tyskland og inn til Norge. At det er så ille som du beskriver her kan jeg avkrefte med en eneste gang! Å tro at BMW er de eneste som kan lage "kjørende" biler er misforstått entusiasme. Selv er jeg BMW mann til jeg parkerer tøfla, betyr ikke det at jeg lar meg imponere av andre biler. Å kjøpe en derimot, nei det er ikke aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå