Gå til innhold

Noen som har prøvd E46 320i med 2.2 litern ?

325-Lfc
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, interresant debatt.

Var på bilsalongen isted (lokal BMW forhandler)

Der er det en selger med meget bra peiling, sett utfra min ståsted riktignok.

Han var ikke begeistret for M54B22, den er harmonisk ja, men ikke veldig responsiv og morsom å kjøre med, som han poengterte.

M54B25 er en helt annen klasse mht responsivitet, syns også lydbildet var helt rått i den motoren der.

Han nevnte også at E93 kom til å få N42B20 til våren, og da med 170 hk.

Er det ikke denne motoren du har ventet på Fredrik?

:wink:

Det er iallefall en motor jeg vil prøve før jeg bestemmer meg for hvilken E91 modell jeg skal kjøpe... bare BMW også tar seg sammen til å montere denne motoren i E90/91. Jeg har lyst på en E91 325i, men på mange måter er denne modellen alt for sportslig for meg. Jeg har erkjent at jeg nok er litt mer laidback i dag enn jeg var for bare noen få år siden... jeg trives ganske enkelt med å ta det litt mer rolig i trafikken. Alternativet er en E91 325d, men den er svindyr her i Danmark... DKr 629000,- ... og der går nok smertegrensen også. Ergo står slaget trolig mellom 318d, 320d eller 320i... alle som Touring. 320d vet jeg er en fin modell, men 318d er faktisk ikke mye dårligere hvis man objektivt ser på hva man har bruk for. Man kan imidlertid ikke spare mer enn ca. 40 festblanketter på å kjøpe en 318d istedenfor en 320d... så da kan man vel like gjerne gå for full skrue. Jokeren er imidlertid 320i med den evt. oppgraderte versjonen av N42B20 motoren. Det hadde vært deilig med en bløt bensinmotor igjen... *sukk*... hvorfor kan man ikke få E91 320i med M54B22 motoren ?... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke motorutvalget det er noe galt med. Det er prisene som er helt syke. Den perfekte bil er jo en E91 330. Mer motor enn det er det få som krever...

Om du er redd for en sportslig bil, Fredrik, så hold deg langt unna BMW-modellene med sports-pakke. Pakken gjør bilene skjekkelig harde og like komfortable.

Du kan jo forsøke å få tak i en deilig E39 med en god og stor motor ( M62B44 f.eks) Men da vil garantien like vel ikke være med, og det er jo litt dumt når man først skal investere i en ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke motorutvalget det er noe galt med. Det er prisene som er helt syke. Den perfekte bil er jo en E91 330. Mer motor enn det er det få som krever...

Om du er redd for en sportslig bil, Fredrik, så hold deg langt unna BMW-modellene med sports-pakke. Pakken gjør bilene skjekkelig harde og like komfortable.

Du kan jo forsøke å få tak i en deilig E39 med en god og stor motor ( M62B44 f.eks) Men da vil garantien like vel ikke være med, og det er jo litt dumt når man først skal investere i en ny bil.

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg... problemet er naturligvis ikke motorutvalget, men prisene... eller i ytterste konsekvens min økonomi/forfengelighet. Sportspakker er uinteressante etter å ha hatt en E36 323i med M-Tech... bilen var betydelig mer harmonisk med standard understelet. Tanken om en pent brukt tysk E39 530i Touring har streifet meg mange ganger. Kanskje jeg burde snakke litt med gutta på Koed ?... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M54-B22 motoren er en fin motor. Har prøvd E60 520i og E60 520iA - og de 0,9 sekundene som skylder de fra 0-100km/t er bare å blåse i. Automatbilen er mye mer komfortabel og 0,9 sekunder fra 0-100 km/t gjør ikke 520iA til noen sinke heller. Forøvrig deler jeg Fredrik sitt syn og syns det er dumt at denne motoren ikke er å få lengre - i nybil. At M54-B22 motoren har en hærlig lyd er det ingen tvil om Håkon.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...