Gå til innhold

Verdens 10 cooleste biler iht. Forbes

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Iht. det amerikanske finansmagasinet Forbes (tilsvarende norske Kapital) er dette verdens 10 cooleste biler gjennom tidene... vi er vel ikke helt enige er vi vel ?... :wink:

Cadillac Eldorado

1_1106feat.jpg

Citroën SM

2_1106feat.jpg

Dodge Challenger 1970-74

3_1106feat.jpg

Ferrari 250 GTO

4_1106feat.jpg

Ferrari Enzo

5_1106feat.jpg

Jaguar D-Type

6_1106feat.jpg

Lamborghini Countach

7_1106feat.jpg

Lincoln Continental 1961

8_1106feat.jpg

Porsche 356 Speedster 1954-57

9_1106feat.jpg

Talbot T-150

10_1106feat.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kan vel ikke si at jeg er helt enig nei. Men det var noe kult der da. Den Talbot T-150'n f.eks har jeg aldri sett før. Tøft utseende :) Hva den Citroën SM gjør på den listen er laaangt utenfor min fatteevne. Hadde vel lett ha kunnet bytte ut den med f.eks en slik:

507xd5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldorado og Challenger framfor 250 GTO? Ehh, nei... Citröen sin plass på lista er vel også litt vanskelig å fatte.

Ellers så savner jeg kanskje AC Cobra.

Men, det er vel nærmest umulig å sette opp en liste som dette som skal gjelde for mer enn en person... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på MPH 06 (en stor bilmesse som er trommet sammen av Jeremy Clarkson & Co.) i Earls Court i London forrige lørdag. Der var ALT som kunne tenkes av diverse superbiler (riktignok mest moderne biler). Det var bla. hele 6 Enzoer, 4 Carrera GT, Bugatti Veyron, 4 Koenigsegg, Lamborghinier, Noble, TVR, Invicta, Ascari osv. osv. Ingen av disse bilene er spesielt kule i mine øyne (bortsett fra TVR og Ascari), men en bil skilte seg fullstendig ut i min bok... Connaught Syracuse type-d gt.

Denne bilen har alt det vi entusiaster kan drømme om. En todørs coupè med ekte plass til 4, lett (950kg), kompakte mål, fantastiske ingeniør løsninger på nesten alle punkt. En 2 liters kompressormatet V10 som yter 300hk. Alt (også motor) er utviklet in-house hos Connaught og jegmå si jeg ble mektig imponert. Eneste utseendet som ikke er spot-on med samme. Det er en tilvenningssak, men utover dagen ble jeg faktisk forelsket også bilens uvanlige skall. I tillegg er den relativt rimelig (55000 pund).

http://www.connaughtmotorco.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iht. det amerikanske finansmagasinet Forbes (tilsvarende norske Kapital) er dette verdens 10 cooleste biler gjennom tidene... vi er vel ikke helt enige er vi vel ?... :wink:

Cadillac Eldorado

1_1106feat.jpg

Dodge Challenger 1970-74

3_1106feat.jpg

Ferrari Enzo

5_1106feat.jpg

Ja takk :wink:

Vi hadde forøvrig ein 1959 mod Cadillac Coupe de ville, kvit, med svart og kvit skinninteriør, og med absolute ALT av utstyr ein kunne få på denne bilen - Cruisecontroll.

Nydeleg bil, skjønner ikkje korfor pappa solgte den for 6 år siden :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...