Fredrik Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Iht. det amerikanske finansmagasinet Forbes (tilsvarende norske Kapital) er dette verdens 10 cooleste biler gjennom tidene... vi er vel ikke helt enige er vi vel ?... Cadillac Eldorado Citroën SM Dodge Challenger 1970-74 Ferrari 250 GTO Ferrari Enzo Jaguar D-Type Lamborghini Countach Lincoln Continental 1961 Porsche 356 Speedster 1954-57 Talbot T-150 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Vel, kan vel ikke si at jeg er helt enig nei. Men det var noe kult der da. Den Talbot T-150'n f.eks har jeg aldri sett før. Tøft utseende Hva den Citroën SM gjør på den listen er laaangt utenfor min fatteevne. Hadde vel lett ha kunnet bytte ut den med f.eks en slik: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 9, 2006 Forfatter Share Skrevet November 9, 2006 Med tanke på at listen er amerikansk og BMW 507 blir kalt for "Der Elviswagen" burde nok denne modellen ha vært med på listen ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Challenger har hvertfall noe av det skumleste utseendet noensinne, faen meg brutalt sjef. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Siste 30år teller heller ikke virker det som.. Jo det gjør det jammen. Var en ferrari der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Eldorado og Challenger framfor 250 GTO? Ehh, nei... Citröen sin plass på lista er vel også litt vanskelig å fatte. Ellers så savner jeg kanskje AC Cobra. Men, det er vel nærmest umulig å sette opp en liste som dette som skal gjelde for mer enn en person... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Det har du helt rett i. Smaken er delt som vi alle vet. Og AC Cobra hadde nok kommet langt opp på en slik liste i mine øyne også. Da de fyrte opp en AC Cobra på autofilmessen nå i oktober fikk jeg nesten ikke lyst på en heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Synes de fire første var greie jeg. Kule biler alle sammen. Citroen SM er døtøff, men siden det er en citroen så kan jo ikke folk synes det... Hva enzoen gjør der derimot... Talboten var svinekul! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Wenaas Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Må si at Dodge'n oser power!! Tøffeste amerikaneren i mine øyne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Citroen DS er jo mye tøffere enn denne SM'en... Den hadde jeg forstått bedre. DS Cabriolet kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Jeg var på MPH 06 (en stor bilmesse som er trommet sammen av Jeremy Clarkson & Co.) i Earls Court i London forrige lørdag. Der var ALT som kunne tenkes av diverse superbiler (riktignok mest moderne biler). Det var bla. hele 6 Enzoer, 4 Carrera GT, Bugatti Veyron, 4 Koenigsegg, Lamborghinier, Noble, TVR, Invicta, Ascari osv. osv. Ingen av disse bilene er spesielt kule i mine øyne (bortsett fra TVR og Ascari), men en bil skilte seg fullstendig ut i min bok... Connaught Syracuse type-d gt. Denne bilen har alt det vi entusiaster kan drømme om. En todørs coupè med ekte plass til 4, lett (950kg), kompakte mål, fantastiske ingeniør løsninger på nesten alle punkt. En 2 liters kompressormatet V10 som yter 300hk. Alt (også motor) er utviklet in-house hos Connaught og jegmå si jeg ble mektig imponert. Eneste utseendet som ikke er spot-on med samme. Det er en tilvenningssak, men utover dagen ble jeg faktisk forelsket også bilens uvanlige skall. I tillegg er den relativt rimelig (55000 pund). http://www.connaughtmotorco.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 At denne ikker er på lista blir en gåte for meg: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Iht. det amerikanske finansmagasinet Forbes (tilsvarende norske Kapital) er dette verdens 10 cooleste biler gjennom tidene... vi er vel ikke helt enige er vi vel ?... Cadillac Eldorado Dodge Challenger 1970-74 Ferrari Enzo Ja takk Vi hadde forøvrig ein 1959 mod Cadillac Coupe de ville, kvit, med svart og kvit skinninteriør, og med absolute ALT av utstyr ein kunne få på denne bilen - Cruisecontroll. Nydeleg bil, skjønner ikkje korfor pappa solgte den for 6 år siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Eneste utseendet som ikke er spot-on med samme. Synes den var skikkelig stilig jeg. Spesielt forfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 http://www.connaughtmotorco.com/ Fikk ikke den til å virke jeg, men denne virker: http://www.connaughtmotorco.com/index.html Var jo litt barsk den der ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå