Gå til innhold

M3GT i "vinterdvale"


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget imponerenes :D Startet bilen i det siste da? Klør vell i høyrefoten :D

Har startet den, å latt den svive en liten time, et par ganger i vinter, å ellers så står den med vedlikeholdslading av batteriet.

Å JA det klør noe helt vanvittig i høyrefoten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den nett blitt registrert i norge?

Ser de er TL (stord) skilt og høgt tall?

Den ble registrert i mai '06, etter at jeg hentet den i frankrike. Grunnen til TL registreringen, er at det er mine initialer 8)

Ja, kjekt med egne initialer på reg. plata 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen (rettere sagt, en tidlig morgen) kommet for en utvendig shine av bilen.

Div lister ol. ble maskert

tn_Boning.JPG

Så ble hele bilen rubbet

tn_Boning%20(1).JPG

Etter 4 timer med rubbing, så ble det gått over med skjoldekrem

tn_Boning%20(2).JPG

Å til slutt, så ble det lagt på 2 lag med hardvoks, med en polermaskin, som i tillegg til å rotere, hamrer voksen ned i lakken.

tn_Boning%20(3).JPG

Her er noen av "utstyret" som ble brukt

tn_Boning%20(4).JPG

Så en stor takk til min kamerat Joachim, som stilte opp kl 0900 :shock: en lørdags morgen, å tilbrakte ca 6 timer med bonemaskinen i garasjen.

Etterpå, så ble skinnsetene vasket, og satt inn med skinnbalsem.

tn_Skinnrens.JPG

tn_Skinnrens%20(1).JPG

Slik lar jeg bare setene stå en ukes tid, så skinnbalsamen får trekke grundig inn. Bilen står også dekket med et lag hardvoks, som skal sitte på en ukes tid, før den poleres av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært kjekt og sett et utendørs bilde av bilen når lakken er ferdig behandlet. Blank lakk sammen med snø ser som regel sykt blankt ut :D Hvis dere har snø der nede da? :wink:

Hvordan er det å polere når det er så kaldt ute? Eller har du oppvarmet garasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært kjekt og sett et utendørs bilde av bilen når lakken er ferdig behandlet. Blank lakk sammen med snø ser som regel sykt blankt ut :D Hvis dere har snø der nede da? :wink:

Hvordan er det å polere når det er så kaldt ute? Eller har du oppvarmet garasje?

Det ligger uheldigvis noen snøflekker igjen ute enda, men de forsvinner vel til uken. Jeg har en 4KW gassovn i garasjen, så det gikk greit, med ca -4 grader ute, og +15 i garasjen.

Hvis alt går etter planen, å været er bra, så vil det komme noen bilder av bilen ferdig polert, og montert til neste helg. Men det er et par småbiter som jeg fremdeles mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra! :)

Er det noe spesial greier fra Meguiar's du bruker? Selv pleier jeg å bruke Autoglym, har vurdert å gå over til Meguiar's. Er det noe forskjell egentlig (om du vet om noe).

Bruker du poleringsmaskin fordi det er tidssparende eller fordi det er mer effektivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra! :)

Er det noe spesial greier fra Meguiar's du bruker? Selv pleier jeg å bruke Autoglym, har vurdert å gå over til Meguiar's. Er det noe forskjell egentlig (om du vet om noe).

Bruker du poleringsmaskin fordi det er tidssparende eller fordi det er mer effektivt?

Det er fra proffserien til Meguiars (har tilgang på denne gjennom jobben), men de vanlige produktene er også meget bra. Ved bruk av poleringsmaskin, så får du mere varme, som gir en bedre behandling, og glans. Å skal du gjøre det nøye, så går det like lang tid med maskin, som for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du "Leather Cleaner'n" funket bra?

Prøvd den selv på mine seter, men synes ikke den gjorde jobben sin som den skulle egentlig. Nå vises vel dritt og lort litt bedre på mine seter enn dine, men...

Den fungerte helt etter mine forventninger, og gjorde jobben som den skulle. Jeg har brukt AutoGlym leather cleaner og leather care cream i flere år, med bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...