B.E.E. Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Ja, det er korrekt, etter nylig å ha ødelagt en 18" felg etter en punktering, måtte 4 nye felger bestilles. De gamle hadde gått ut av produksjon, og var ikke lenger å oppdrive. Uflaks, da felgene ikke er fullt ett år gamle. Valget falt på originale Alpina felger, og i dag kom de i posten. Etter å ha skrudd av de gamle felgene, ble de nye FORSØKT montert. Det viser deg imidlertid at mitt gode humør skulle snu, da felgene viste seg å ta kraftig borti det forholdsvis nye høydejusterbare understellet av typen KW. Uflaks. Dette var det 4. senkesettet jag har hatt på bilen, da alle de andre settene gjode bilen for lav forran i fohold til bak, passe forran og altfor høy bak og passe bak men altor stiv. Løsningen ble da det høydejusterbare understellet som gjorde at jeg fikk bilen perfekt. (Dette føyer seg inn i rekkene av alle ting som opp gjennom tidene har gått galt eller ikke passet på bilen, og jeg begynner etterhvert å bli oppgitt. Først var det felger som ikke passet, feillevering av senkesett, feile lykter, bærbroer som ble ødelagt hver eneste uke, dekk som ble oppspist etter en måned, valsing av hjulbuer som ikke gikk som det skulle, Skifte av nye calippere, bremseskiver og klosser for å få bremsene i orden, som igjen førte til at hovedbremsesylinderen takket for seg og bilen bestemte seg for å miste bremsene på en fjellovergang....så tok motoren kvelden å måtte skiftes. Så røk vanos, vannpumpe, servopumpe og dynamo på den nye motoren samtidig som sportssetet i delskinn knakk sammen, som igjen medfører skifting av interiør. Så måtte bilen på lakkering, da noen hadde spayet bremseveske over hele siden. Og i tillegg kommer dette...) men men.... Slik som jeg ser det nå, må jeg igjen gå til anskaffelse av nytt senkesett. Problemet er at jeg ikke vet hviket senkesett jeg skal gå for, da jeg har vært borti mye rart tidligere. Ønsker forslag til understells oppsett, helst med bilder. Dette hadde gjort livet utrolig mye enklere. Så til alle der ute med planer om kjøp av E-36, bilene anbefales på det varmeste. Og til dere med planer om kjøp av nytt senkesett, vet jeg om et veldig billig høydejusterbart et...
-Roger- Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 oi.... stakkars deg! Har aldri hørt om noen som har hatt så mye uflaks med en bmw
JE Motorsport Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 huff da Er vel noe som heter: "en ulykke kommer sjelden aleine" Men det posstive er at lykken må snu før eller seinere
NyborgRacing Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 ett forslag, gå til anskaffelse av en annen bmw, tydeligvis en som bringer uflaks det er
Fredrik Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 ett forslag, gå til anskaffelse av en annen bmw, tydeligvis en som bringer uflaks det er Nei... fanden heller... etter å ha punget ut så mye ville jeg i det minste krevet å få litt glede av bilen. Din uflaks må jo ta slutt en gang... får vi da håpe for din skyld...
bunny Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 huff da Er vel noe som heter: "en ulykke kommer sjelden aleine" Eller for din del, 14-15 ulykker kommer sjeldent alene Uansett får du ha lykke til, satser på at du snart finner et oppsett som funker.
Tommy Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Jeg kan anbefale et 50/30 sett fra InterAlloy Slik så det ut på min E36 Felgene er 8,5 x 18"
NyborgRacing Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 kjøpte ett 60/40 på motortechnick jævla passe å billig med livstids garanti, funker fett på cabben værtfall, har dessverre ikke bilder
lagrinn Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 har du noe og gå på imellom hjulbuen og dekket da, i så fall kan det kanskje gå med spacere, litt billigere og prøve det først i alle fall. eller?
B.E.E. Skrevet November 21, 2006 Forfatter Skrevet November 21, 2006 har du noe og gå på imellom hjulbuen og dekket da, i så fall kan det kanskje gå med spacere, litt billigere og prøve det først i alle fall.eller? Mellom hjulbuen og dekket er det liten klaring, men settet kan jo justeres opp etter ønske. Hjulbuene er også valset. Noe av grunnen til at jeg nettopp valgte Alpina felger, er at felgene kommer der de skal, med tanke på innpress osv.. i motsetning til enkelte uoriginale felger. Slett ingen dum idè, men spørsmålet er jo om denne sporvidde endringen forran vil føre til ubalanse i bilen på noen som helst måte. Noen som vet om bruk av f.eks 5mm spacer forran vil ha store utslag?
Tommy Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 har du noe og gå på imellom hjulbuen og dekket da, i så fall kan det kanskje gå med spacere, litt billigere og prøve det først i alle fall.eller? Mellom hjulbuen og dekket er det liten klaring, men settet kan jo justeres opp etter ønske. Hjulbuene er også valset. Noe av grunnen til at jeg nettopp valgte Alpina felger, er at felgene kommer der de skal, med tanke på innpress osv.. i motsetning til enkelte uoriginale felger. Slett ingen dum idè, men spørsmålet er jo om denne sporvidde endringen forran vil føre til ubalanse i bilen på noen som helst måte. Noen som vet om bruk av f.eks 5mm spacer forran vil ha store utslag? Kjøp et sett med 5mm spacere på biltema (39,90 pr sett) i første omgang, å prøv litt, å fungerer det, så kjøper du et sett med skikkelige spacere.
Anni85 Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Huff da! En skikkelig Donald Duck historie dette her Lykken snur seg nok før eller seinere skal du se
eriklepe Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Hærlig å lese at andre faktisk har det værre kanskje bilen forsøker å si den ville bli beholdt original.
suprapete Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Føler med deg, høres jo nesten ut som du har betalt bilen 2 ganger med alle uhellene og utgiftene her... Spacere bruker å være veien å gå.
Ron Jeremy Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Jeg hadde en slik problembil. Jeg kjøpte en nydelig E39, 97 mod 520ia. En eier bare, Gudrun på 72, gått 70.000km. Kjørt i Tyskland bare (jeg hentet den inn selv ja) Bilen var nydelig, Oxfordgrønn med beige skinnseter, og interiør, ekslusiv bil og riktig utstyrt. Jeg så for meg et problemfylt bilhold pga lav km stand (fikk bekreftet fra flere hold) Og en gammel eier bare... Bieln var nydelig den, men det kostet meg 50 store iløpet av de 14 mnd jeg hadde bilen... Jeg elsket den bilen, dau ja, men herlig komfort og flott utseendet (facelift lykter og E60M5 felger bl.a.) Men poenget er, endelig kommer jeg til den. Jeg klarte aldri å nyte bilen, pga faenskap hele tiden, noe ble galt hele tiden, vannpumpe, dempere, hjullager, alt som kunne gå galt, gikk galt... Så jeg valgte å bytte, kjøpte helt ny bil faktisk. Og så nydelig det er å bare kjøre, ikke tenke på noe, eller ha verksted regninger på 5-8.000.- hele tiden! Så tror kanskje det er det rette i ditt tilfelle også, bare gå vidre, se seg om etter noe nytt og bedre! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå