Ron Jeremy Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 http://www.youtube.com/watch?v=mDfINoRJeFs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Motor og prestanda fikk gode kritikker, men de(eller han?) syns den var litt vel "anonym" til den prisen. I dette tilfelle mener jeg fargen på testbilen skal ha mye av skylda for . Dette kommer til å bli en entusiastbil, og kommer ikke til å bli bestillt i kjedlige farger . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Samt, evt få på litt Hartge, AC, etc styling, og denne blir da ENDA mer knall! EDIT: Hartge eller AC har vel ikke kommet med styling til E92, bare E90 vel? Uansett, så tenker jeg på disse frontfangerne f.eks: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 22, 2006 Forfatter Share Skrevet November 22, 2006 Har hørt at lyden kan være vle anonym, men syns ikke det låt så ille jeg - tvert imot faktisk, nydelig lyd var det! Denne bilen med denne motoren må jeg bare prøve til våren en gang! Det beste BMW har gjort på lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Sammenlikne den med en søplabil som 300C er blir vel litt feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 Kjedelig med KUN prat. Skulle likt og hørt lyden skikkelig. Drar sikker noe sykt den bilen der. Er faktisk enig i at den ser litt for vanlig ut, til at det er en så rå bil!? Men, må jo ha et stort potensiale den motoren der? Må da være noen som lekere med turbotrykket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 Kjedelig med KUN prat. Skulle likt og hørt lyden skikkelig. Drar sikker noe sykt den bilen der. Er faktisk enig i at den ser litt for vanlig ut, til at det er en så rå bil!? Men, må jo ha et stort potensiale den motoren der? Må da være noen som lekere med turbotrykket? Er du ute etter lyd, så får du vel høre på en mp3 av det da Ikke se en video nødvendigvis. Og ihvertfall ikke en slik test. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 Tja. Vil høre lyden på bane.. helt opp til sperra. Regner med hårene i nakken reiser seg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 Jeg sitter med en følelse av at folk misforstår hva slags bil E92 335i egentlig er... litt på den samme måten som folk misforsto Porsche 924 og Audi TT (uten sammenligning forøvrig). Tom Ford forlanger mer av bilen enn den kan leve opp til... ikke fordi den er dårlig, men fordi den er konstruert til et helt annet marked enn vi normalt tenker på når det gjelder en 3-serie med over 300 HK. Jeg har en teori om hva slags bil E92 335i egentlig er. Hvis vi ser på forskjellen mellom E60 M5 og E39 M5 er det tydelig at BMW har strammet opp M-konseptet ganske betydelig... bare forskjellen på når den maksimale effekten hentes ut av motorene viser det... 6600 rpm vs. 7750 rpm. Jeg tror vi kan forvente den samme utviklingen når det gjelder E92 M3... den blir nok mer en skikkelig sportsbil enn en GT. Og nettopp en sofistikert GT eller en "Grand Touring" er hva E92 335i er når momentkurven praktisk talt er helt flat fra 1300 rpm til 5000 rpm... en 335d kan ikke gjøre dette bedre. Ergo er det lagt opp til kontinetkryssing der spesielt det amerikanske markedet er i fokus (de liker moment, men ikke dieselmotorer i biler). Et annet poeng er at konseptet bak N54B30 motoren er BMW´s fremtidige alternativ til store V8 motorer. Når man så tenker på hva som tradisjonelt er poenget med en V8 motor er ikke N54B30 motoren et dårlig alternativ når man i tillegg sparer noen kroner pga. et signifikant lavere drivstofforbruk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 Flere selskaper i USA har kjøpt inn en del 335 og driver å eksperimenterer med BPU og større inngrep. Første punkt blir vel å finne ut av den avanserte motorstyringen, samt hvor øvre effektgrense ligger for de forskjellige komponentene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 Jeg sitter med en følelse av at folk misforstår hva slags bil E92 335i egentlig er... Og nettopp en sofistikert GT eller en "Grand Touring" er hva E92 335i er når momentkurven praktisk talt er helt flat fra 1300 rpm til 5000 rpm... Jeg er helt enig med deg. 335'n er uten tvil laget med tanke på det amerikanske markedet; en europeisk bil med V8-ytelse er midt i blinken for dem - og dette er mer en "Highway-star" enn en 'ring-bil (selv om den er helt på linje med en E46 M3 rundt ringen). Blir jo spennende å se hva tunerne får ut av bi-turbo'n - og spesielt hva Alpina gjør.. skal vi tippe at den nye B3 får 380hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 Dinside har jo også testet 335... http://www.dinside.no/php/art.php?id=357111 synes kanskje de var en tanke "varmere" i sin omtale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 23, 2006 Forfatter Share Skrevet November 23, 2006 Det er allerede en del som har vært på 335i og justert den "noe". Og interressen er stor for det i USA. Bl.a så er det en som lager en egen enhet, som sitter foran hjernen, og juster alt av tider og sprut og alt. Fordelen med dette systemet er at det tar 15 min med demontering å få av. Hjernen har ikke lagret noe avvik, mht garanti. Og det optimerer alt som en vanlig chip vanligvis gjør. Det følger også med rustfri potter i stål til dette settet om ønskelig. Leste om en som hadde en proto av dette settet, han tippet at 0-100 var lavt på 4 tallet, altså 0-100 på 4.5 eller bedre, høres sykt ut! Estimert effekt lyder på ca 100 hk + og 100Nm + med dette systemet, kalt Xede. Så at motoren har potensial er det liten tvil om... Turbo'ene er forresten levert av Mitsubitshi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå