Gå til innhold

Xenon til BMW

750i
 Share

Anbefalte innlegg

ødelegger ettermonterte xenon reflektorene? av det sterke lyset?

Som antiloop sier så utvikler xenon mye mindre varme enn vanlige 55W halogenpærer, selv om de har mye sterkere lys, så de ødelegger på ingen måte reflektorene, slik f.eks. 100W halogenpærer gjør.

Xenon-settene trekker noe mer strøm i oppstartsøyeblikket (opp mot 10A), men stabiliserer seg så på 3.6A (de er på 23.000 Volt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ødelegger ettermonterte xenon reflektorene? av det sterke lyset?

Som antiloop sier så utvikler xenon mye mindre varme enn vanlige 55W halogenpærer, selv om de har mye sterkere lys, så de ødelegger på ingen måte reflektorene, slik f.eks. 100W halogenpærer gjør.

Xenon-settene trekker noe mer strøm i oppstartsøyeblikket (opp mot 10A), men stabiliserer seg så på 3.6A (de er på 23.000 Volt!).

okei.. da fikk jeg det klargjort:Phehe.. ja vet at xenon ikke lager store varmen.. derfor jeeg skrev lysstyrken.. jess jess.. fikk litt lyst på sånn jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysstyrken har ikke noe å si for reflektorene. Hvordan hadde det da gått når sola står på om dagen? :)

Det er varmen som er problemet når man f.eks. putter 100W-pærer i lyktene..

Jeg hadde 100 Watt pærer i en Peugeot 405 for mange år siden... da sprakk glassene på vinterføre... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i alle fall så anbefale Gunnar sine xenon-kit. Kvaliteten virket å være veldig god. og innstalasjonen gikk som en lek både på E-36en og E-34en. Ca 15-20 minutter brukte jeg per bil. For meg som ikke har kjørt bil med xenon lys tidligere, var overgangen enorm..hvilket lys!!

Ser i profilen din at du har en '97 modell E36.

Har denne linser i lyktene eller har den vanlige reflektorer? Hvis den har vanlige reflektorer uten linser hadde det vært interessant å sett bilde av hvordan lysbildet er opp mot en vegg.

Kjører nå med Hella lykter med linser. Skal forhåpentligvis montere xenon i en annen E-36 med lykter uten linser, så det blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysstyrken har ikke noe å si for reflektorene. Hvordan hadde det da gått når sola står på om dagen? :)

Det er varmen som er problemet når man f.eks. putter 100W-pærer i lyktene..

okei.. da vet jeg det.. hvordan er det i vanlige lukter kontra å bruke dem i linsene på angel eyes? lys bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei.. da vet jeg det.. hvordan er det i vanlige lukter kontra å bruke dem i linsene på angel eyes? lys bilde?

Linselykter har ikke noe med angel eyes å gjøre, selv om mange komplette angel eyes-lykter er linselykter.

E34 har f.eks. linselykter som standard i nærlysene. Dvs. "smilelyktene". E30 fikk vel også disse fra faceliften, eller kanskje det var fra et visst årstall?

Det funker ihvertfall veldig bra i originale E34-lykter.

Det store bildet på xenon i webshopen viser ganske godt hva linselykter er: xenon.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...