Gå til innhold

Noen formeninger om denne?

Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

gratulerer med post 6000.. ^^

Og start og tenk :P, hvis din bedre halvdel vil ha X3 eller X5 er jo hele forarbeidet gjort.. Nå trenger du jo bare tenke på modell, interiør etc :) hehe

Synes begge er kjempe pene biler og spessielt X5! Kunne lett hatt en fin X5 hadde jeg hatt pengene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med post 6000.. ^^

Og start og tenk :P, hvis din bedre halvdel vil ha X3 eller X5 er jo hele forarbeidet gjort.. Nå trenger du jo bare tenke på modell, interiør etc :) hehe

Synes begge er kjempe pene biler og spessielt X5! Kunne lett hatt en fin X5 hadde jeg hatt pengene :P

Takker... :D ... Saken er at jeg ikke forstår konseptet bak X3 og X5. Ikke er de skikkelig off-roadere og ikke har de like gode kjøreegenskaper som f.eks en E61... de er svindyre, bruker mye drivstoff og er heller ikke spesielt hurtige i standardutgaver. Hva er egentlig så imponerende... jeg mener... skal man virkelig ha en SUV som er imponerende er det kun Porsche Cayenne Turbo S som gjelder... 521 HK og en topphastighet på 270 Km/t... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gal, mann...! :lol:

Ja... spesielt fordi en totalrestaurert Mercedes-Benz W124 320 TE står nesten like høyt i kurs som en E39 540i Touring... :lol:

Jeg er absolutt enig i at E39 540i Touring er interessant og hvertfall når man kan få en original - noe som det ikke er så mange av.. Jeg skjønner godt din bedre halvdel som har fått sansen for både E83 X3 og E53 X5. X3 fortjente virkelig faceliften og det har blitt en pen modell. Nå har den også et poeng i.o.m at E70 X5 blir så stor som den blir..! Lytt til den bedre halvdel, så slpper du et helvette etterpå. Jeg hadde ikke tenkt til å kjøpe den jeg har nå da den var for dyr, men min bedre halvdel dro ned til bilforhandleren etter jobb og hadde allerede bestemt seg allerede før jeg hadde sett og hørt pris bilen.. Kvinnfolk...! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker... :D ... Saken er at jeg ikke forstår konseptet bak X3 og X5. Ikke er de skikkelig off-roadere og ikke har de like gode kjøreegenskaper som f.eks en E61... de er svindyre, bruker mye drivstoff og er heller ikke spesielt hurtige i standardutgaver. Hva er egentlig så imponerende... jeg mener... skal man virkelig ha en SUV som er imponerende er det kun Porsche Cayenne Turbo S som gjelder... 521 HK og en topphastighet på 270 Km/t... 8)

Hehe, skal jo igrunnen være enig i det, de er jo ikke spesielt gode offroad, jfr testen top gear foretok seg med X3. Vet ikke hvor mange ganger Range Roveren (Eller var det Land Rover?) måtte hente den ut, da den hadde satt seg fast i sporene! Så spessielt gode terreng egenskaper har de nok ikke, men jeg synes de ser veldig pene ut! (Spessielt X5) og X3 kom seg helt klart etter faceliften! Men nå er jo ikke dette nok da bilene i denne klassen også skal/bør ha en del andre essensielle egenskaper!

Så må nok si meg enig i at jeg hadde nok valgt Cayennen dersom det ikke stod på pengene da denne er vel en del dyrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt enig i at E39 540i Touring er interessant og hvertfall når man kan få en original - noe som det ikke er så mange av.. Jeg skjønner godt din bedre halvdel som har fått sansen for både E83 X3 og E53 X5. X3 fortjente virkelig faceliften og det har blitt en pen modell. Nå har den også et poeng i.o.m at E70 X5 blir så stor som den blir..! Lytt til den bedre halvdel, så slpper du et helvette etterpå. Jeg hadde ikke tenkt til å kjøpe den jeg har nå da den var for dyr, men min bedre halvdel dro ned til bilforhandleren etter jobb og hadde allerede bestemt seg allerede før jeg hadde sett og hørt pris bilen.. Kvinnfolk...! :lol:

Hehehe... jeg har jo fått med meg at man bør respektere den kvinnelige intuisjon... og det gjør jeg normalt også, men........ jeg kan bare ikke se meg selv bak rattet på en X3 eller en X5. Etter 4 Porscher, 3 MB´er, 3 BMW´er + alt for mange andre relativt kompakte biler virker disse SUV´ene enormt store. Jeg har imidlertid litt erfaring med en Land Rover 109" Serie 3 med en bensinrekkesekser på 2,6 liter... så... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for en stygg bil. Kjøp heller en Golf 4

Hehehe... du sier noe... :lol: ... Min bedre halvdel har dessverre fått sansen for X3 og X5... :roll: ... Hva er det med disse modellene og kvinner ?... :?

haha det er ett jævlig godt spørmål. Porsche Cayenne, BMW X5, XC90 og Range Rover... det er det kvinner vil ha.

Naboen min har gått til anskaffelse av nettopp en X3 3,0i som konebil.. sikkert grei å ha som konebil, men for ekte mannfolk blir det helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er på et BMW forum, hvorfor ikke BMW til fruen?

Fordi fruen ikke ønsker en annen BMW enn en X3 eller X5. Jeg har luftet tanken om at hun kunne "arve" vår nåværende 2003 E46 318d Touring når jeg evt. kjøper en E91 (eller som tidligere nevnt en E39 540i Touring), men etter å ha tenkt over saken har FTK kommet frem til at det ønsker hun ikke. En X3 2.0d med manuelt gear er imidlertid helt grei... forstå det den som kan... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi fruen ikke ønsker en annen BMW enn en X3 eller X5. Jeg har luftet tanken om at hun kunne "arve" vår nåværende 2003 E46 318d Touring når jeg evt. kjøper en E91 (eller som tidligere nevnt en E39 540i Touring), men etter å ha tenkt over saken har FTK kommet frem til at det ønsker hun ikke. En X3 2.0d med manuelt gear er imidlertid helt grei... forstå det den som kan... :?

Beklager at min post så ut som den var til deg Fredrik, noe den ikke var. Derimot til trådstarter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en X5 4,4i og se om du kan finne ett kompromiss mellom en 540 og en SUV. Jeg snakker om facelift-versjonen som hadde 320 hester. Jeg har testeet 286bhp versjonen og jeg syns faktisk den var ganske morsomt. mye akselerasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hehe.. ja si det.. Har vist henne noen, men virker som det er polo eller golf hun vil ha.. Reiser kanskje å henter den polo`n til helga..

Eller så har kompis av meg en Golf 4 1999 mod til salgs til 75000 gått 170000..

Åssen er den prisen i forhold til hva dem pleier ligger på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår heller ikke poenget med x5 x3 xc90 osv og alle de andre "klumpene"

enten får mange kjøpe seg en range rover eller en land cruiser. hvis det er 4x4 man er ute etter... er det plass og motor som er relevant og man har mye penger kan man jo kjøpe E61 550 IAT eller en E63 AMG Stasjonsvogn. disse ligger mye bedre på asfalt en x5, ML osv . og det er på veien en bil skal brukes, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...