Gå til innhold

Kollidert,jakter på ny bil..

nohr
 Share

Anbefalte innlegg

Vet dette blir å banne i kirka :lol: men kolliderte med min 518 forrige onsdag og er derfor på jakt etter ny bil..

Ser på A6 diesel manuell og stasjonsvogn 95-00 modell..noen som har tanker eller synspunkter om disse..

Vet det finnes mye fint diesel bmw men ser litt utover..

DSCN1206.jpg

Slenge med ett bilde av bilen.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ute etter både kasse og motorhavari, så kan du jo kjøpe en A6 2,5 tdi quattro tiptronic fra rundt 99-00. Disse har ett noe frynsete rykte.

Da tenker jeg på kammer, dieselpumpe, turbo, og girkasse.

Men du er jo ute etter manuellkasse, så da trenger du ikke bekymre deg for "havatronic" kassa. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som har hatt forrige generasjon A6 og forrige der igjen med hhv. 99 og 95 modell. Det venneparet som hadde 99 A6 var 2,5 TDI quattro av noe slag og hadde rundt 116 000km bak seg mener jeg. Bilen var fullspekket med utstyr og den stod mer på verksted enn den var på veien. De byttet ut bilen relativt fort med stort tap. Nå er de lykkelige Mercedes-Benz eiere og kommer nok ikke til å bytte fra det. En bekjent har som nevnt en 95 Audi A6 2,5 V6 av noe slag. Den sliter med rust og har vært problemer med denne også. Jeg husker ikke eksakt hvor mye den hadde gått, men motorgangen høres ikke helt bra ut.. Ellers vet jeg ikke om andre som har erfaringer med A6 modellene. Nevøen min har hatt både Audi 80 Cabriolet og nå en 01 Audi S3. Sistnevnte er han godt fornøyd med, tross noen reperasjoner. 80'n var han absolutt ikke fornøyd med og var heldig å byttet denne i en annen med noe tap. Ingen interesserte i bilen tross mange måneder på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for en nyere enn 98-mod hvis jeg skulle gått for a6, ettersom den får e helt annet utseende. Videre er ikke a6 noe særli og gå for uten quattro, synes jeg da. Mister mye av sjarmen om ikke. Ellers vil jeg anbefale å gå for en med sports-seter. da de tradisjonelle ikke er særlig til sidestøtte.

Greit at dette er et bmw forum, men man bør da være åpen for andre ting og.

En a6 med med quattro og med turbo-motor, er absolutt og anbefale og prøve. Kjøreegenskapene til audi quattro gjør virkeli at at jeg anbefaler folk her og teste en slik bil.

Men selvfølgeli avhenger jo dette av hvor mye en ser for seg og legge i bil og hva en prioriterer når en ser seg etter ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte dieselbiler er generelt overpriset for tiden. Hvorfor ikke kikke på en Audi A6 med bensinmotor... 2,4 liter eller 2,8 liter... spesielt V6 utgaven på 2,4 liter og 170 HK er et godt kompromis (les: Audi´s pendant til E39 523i). Det du sparer ved å kjøpe en bensinmodell i forhold til en dieselmodell gjør at du kan betale for bensinen de neste to årene. Dieselbiler kan bli for dyre også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte dieselbiler er generelt overpriset for tiden. Hvorfor ikke kikke på en Audi A6 med bensinmotor... 2,4 liter eller 2,8 liter... spesielt V6 utgaven på 2,4 liter og 170 HK er et godt kompromis (les: Audi´s pendant til E39 523i). Det du sparer ved å kjøpe en bensinmodell i forhold til en dieselmodell gjør at du kan betale for bensinen de neste to årene. Dieselbiler kan bli for dyre også... :wink:

Har du noen data på bensin forbruk på den 2,4 literen? Hørt noen rykter om at den bruker mye bensin. Har sittet på med en slik en gang og det var i hvertfall pen synging fra V6'ern :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen data på bensin forbruk på den 2,4 literen? Hørt noen rykter om at den bruker mye bensin. Har sittet på med en slik en gang og det var i hvertfall pen synging fra V6'ern :wink:

Jeg mener at motoren yter 170 HK ved 6000 rpm og 230 Nm ved 3000 rpm. Bensinforbruket er gjennomsnitlig 0,97 liter/mil ved blandet kjøring... tilsvarende for E39 523i er iht BMW også 0,97 liter/mil (begge med manuelt gear). Jeg har forøvrig personlig ingen problemer med Audi hvis det er interessant å vite... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...