Gå til innhold

V12 Diesel!

K.T
 Share

Anbefalte innlegg

franske biler må jeg nok si nei til

Hvorfor det... er det noe spesielt du ikke liker med franske biler... eller ?... det er alltid mer interessant for oss andre når folk kan begrunne en uttalelse... :wink:

Jeg er helt enig med m5e39 - Franske biler ser ikke ut i måneskinn....? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er helt enig med m5e39 - Franske biler ser ikke ut i måneskinn....? :wink:

Jeg mener at franskmennene av og til viser frem bilmodeller som virkelig er verdt litt ekstra oppmerksomhet. Citroën DS, SM og tildels CX er virkelig bilenes "Haute Couture", men også modeller som Peugeot 504 Coupe har et elegant design. Mange mente i sin tid at 504 Coupe var mer elegant enn f.eks BMW E9 og Mercedes-Benz R107 SLC. Ellers har få biler opp gjennom tidene etter min mening vært mer sexy enn Peugeot 205 GTI... :wink:

Peugeot 504 Coupe

peugeot504.jpg

Peugeot 205 GTI

peugeot205.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Franskmenn kan absolutt design, men kvalitetsfølelsen er jo helt på jordet.. Hvis du har prøvd å skru på en fransk bil noen gang, så skjønner du også hvorfor jeg aldri vil ha en.. :wink: Helt håpløse løsninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan disse heftige dieselmotorene låter

Foran låter den slik (som ALLE andre diesel) KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK. De som ikke hører at alle dieselbiler låter slik foran må ta seg en tur til ørespesialist eller i det minste vaske dem :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Z3: Nå har ikke jeg hørt alle dieselmotorer som finnes på markedet i dag og heller ikke de alle råeste, men jeg prøvekjørte en Auda A6 2,7 V6-TDI med 180HK her i fjor.. Den gikk VELDIG pent! Må nesten inrømme at det var vanskelig å høre at det var diesel når den stod der å gikk på tomgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran låter den slik (som ALLE andre diesel) KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK KLAKK. De som ikke hører at alle dieselbiler låter slik foran må ta seg en tur til ørespesialist eller i det minste vaske dem :lol::lol::lol:

Jeg hører bare KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE :lol:

Men det skal sies at firere er mye verre en de større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører bare KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE KAKLE :lol:

Det må jo i så fall være fordi f.eks en E90 320d kjører fra deg... den er hurtigere 0-100 Km/t enn din BMW (hvis den er original) og den har en like høy topphastighet... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal sies at firere er mye verre en de større.

Jepp jeg stod utenfor jobben her og tok en sigg her om dagen.. Der stod det en VW Caddy TDI på tomgang! FY FAEN for et rakleværk! Bråka mer enn en gammal 4sylindra uten eksosanlegg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAKLE KAKLE KAKLE ...ååååå...mmm.. som musikk i ørene :D

Synes foresten at diesel 6-erene til BMW kakler svært lite.... :twisted:

Tror mange ville blitt diesel frelst etter en tur med feks en E39 530d for ikke å snakke om de nye 535d og 530d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo i så fall være fordi f.eks en E90 320d kjører fra deg... den er hurtigere 0-100 Km/t enn din BMW (hvis den er original) og den har en like høy topphastighet... :lol:

oooooohhhh - der tok du meg azz :wink:

At dagens 320d greier å kjøre fra en 13 år eldre 325i er jo flott(E46en greide det jo ikke), men den sliter jo _litt_ med å ta dagens 325i... Tilogmed 325d greier jo ikke å ta den.

Men for å være litt seriøs så synes jeg diselmotorer med mer enn 4 sylindre ofte høres ganske så kultiverte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooooohhhh - der tok du meg azz :wink:

At dagens 320d greier å kjøre fra en 13 år eldre 325i er jo flott(E46en greide det jo ikke), men den sliter jo _litt_ med å ta dagens 325i... Tilogmed 325d greier jo ikke å ta den.

Men for å være litt seriøs så synes jeg diselmotorer med mer enn 4 sylindre ofte høres ganske så kultiverte ut.

No offence... det var ikke mening å være morsom på din bekostning, men en E90 320d´s akselerasjon imponerer stort når man tenker på at det stadig handler om en dieselrekkefirer på knapt to liter. Det er forøvrig ikke langt unna at en E46 320d også klarer å holde følge med en E36 325i Cabriolet... den mangler kun å være 0,3 sekund hurtigere 0-100 Km/t. Det er faktisk ganske utrolig at forskjellen er så liten med tanke på at E46 320d mangler hele 42 HK i forhold til din M50B25 motor... igjen er det nok tyngden på E36 325i Cabriolet som er avgjørende. Jeg er ellers helt enig i at en dieselrekkesekser er å foretrekke fremfor en dieselrekkefirer, men hverken innkjøpsprisen eller drivstofforbruket favoriserer dessverre en E91 330d... :roll:

Jeg vet forøvrig ikke vekten på disse motorene, men jeg kan tenke meg at en M47 motor veier i overkanten av 100 Kg og en M57 motor 30-40 Kg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...