Hakon Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 smaken er som baken, men jeg kan ikke fatte at noen ville valgt en 335 foran denne 911n Du kan ikke fatte at noen kommer til å kjøpe en 335i med andre ord...? Det jeg lurer på er hvordan du kom frem til det der utfra hva jeg skrev For å ha sagt det med det samme, det var ikke hets jeg kom med, men syntes det var litt merkelig det du skrev. Dersom en person kjøper seg en 335i, så har han valgt den fremfor en 911. Det er det samme som at du har valgt en BMW fremfor en av konkurrentene. valgt og valgt... er ikke 911 radikalt mye dyrere enn BMW'en, både i innkjøp, forsikring og vedlikehold ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Porsche er ikke bedre enn BMW.BMW 3-serie har bedre balanse og er ikke baktung som Porsche 911. M3 CSL var raskere på Nurburgring enn 911 GT3. Men av de to bilene ville jeg også valgt Porschen bare fordi den er mer sportslig. Jeg tror du blander sammen to forskjellige 911 utgaver. BMW E46 M3 CSL var 6 sekunder hurtigere rundt Nürburgring enn 996 GT3 med 360 HK. Dagens 997 GT3 med 415 HK er en helt annen bil som er betydelig mer fokusert og kompromisløs. 996 GT3 RS var forøvrig 1 sekund hurtigere rundt "Die grüne Hölle" enn E46 M3 CSL og Carrera GT var 18 sekunder hurtigere. Hvor hurtig dagens 997 GT3 RS kjører rundt Nordschleife vet jeg ikke, men den er helt sikkert hurtigere enn 996 GT3 RS som jo var hurtigere enn E46 M3 GT... Når man snakker om Porsche 911 (som i dag kun er et markedsføringsbegrep) er det viktig å vite forskjellen på de forskjellige utgavene. Selve modellen 911 gikk ut av produksjon i 1989 da den ble erstattet av modellen 964. I 1993 kom 993 og den ble erstattet av 996 i 1999. I 2004 kom dagens 997. Det er store forskjeller på disse modellene... bl.a er 993 den siste modellen med den tradisjonelle luftkjølte boxersekseren og 964 er den siste modellen med kjøreegenskaper av en slik karakter at kun folk med titanballer bør kjøre den på Nürburgring. Dagens 997... og da kanskje spesielt 997 Carrera 4S (med firehjulstrekk) har på mange måter bedre kjøreegenskaper enn f.eks E46 M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 sammenlikne en helt normal BMW med en Porsche blir helt sprøtt... Hyggelig at BMW lager gode biler, men bevares hvor lett valget blir når man stiller de bilene opp mot hverandre. BMW 650 er en grei bil å sette opp mot 911'en, men vi vet fremdeles hvilken bil som vinner. Nu er det individuelt hva folk foretrekker, men jeg tror det blir feil å sammenlikne en 3-serie med en Porsche 911.. Vel, jeg syns det er meningsløst å sammenlikne en ren sportsbil (Porsche) med en hybrid av en sportsbil/GT cruiser/luksus (335i)med innslag av komfort... Prisen er heller ikke sammenlignbar... Mitt valg er enkelt, da jeg aldri har syns Porsche har vært fin, lyden er uslåelig, men jeg vil ha design, luksus og komfort også. Jeg kjører ikke på bane hver helg liksom, hadde jeg gjort det, og hatt pengene, hadde jeg kanskje tenkt annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 30, 2006 Forfatter Share Skrevet November 30, 2006 Jeg tror du blander sammen to forskjellige 911 utgaver. BMW E46 M3 CSL var 6 sekunder hurtigere rundt Nürburgring enn 996 GT3 med 360 HK. Dagens 997 GT3 med 415 HK er en helt annen bil som er betydelig mer fokusert og kompromisløs. 996 GT3 RS var forøvrig 1 sekund hurtigere rundt "Die grüne Hölle" enn E46 M3 CSL og Carrera GT var 18 sekunder hurtigere. Hvor hurtig dagens 997 GT3 RS kjører rundt Nordschleife vet jeg ikke, men den er helt sikkert hurtigere enn 996 GT3 RS som jo var hurtigere enn E46 M3 GT... Og så kommer nye M3, og så kommer Porsche med en ny GT3, og så kommer BMW med en E92 M3 CSL, og så... Å sammenligne med Carrera GT bli helt feil da det er en bil i en helt annen klasse både utelsesmessig og prismessig, og at den "bare" var 18 sekunder kjappere enn CSL syntest jeg er mer imponerende av CSL`n enn Carrera GT. Selvsagt lager Porsche sportsligere biler enn BMW sånn generelt, men det er jo litt morsomt at BMW er i nærheten av Porsche med ganske vanlige BMW modeller. Å kunne kjøre rimelig likte med en "vanlig" 3-serie som er vesentlig billigere er jo imponerende syntest jeg. En annen bil jeg er imponert over er ny Audi RS4. Den mener jeg er raskere enn Porsche GT3 RS rundt Ringen, og det er imponerende med en 4-dørs familiebil! Jeg ville selvsagt valgt Porsche alle dager i uken, men det er jo litt morsom att "vanlige" bilmodeller kan hamle opp med sportsbilene til Porsche. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Selvsagt lager Porsche sportsligere biler enn BMW sånn generelt, men det er jo litt morsomt at BMW er i nærheten av Porsche med ganske vanlige BMW modeller. Å kunne kjøre rimelig likte med en "vanlig" 3-serie som er vesentlig billigere er jo imponerende syntest jeg. En annen bil jeg er imponert over er ny Audi RS4. Den mener jeg er raskere enn Porsche GT3 RS rundt Ringen, og det er imponerende med en 4-dørs familiebil! Jeg ville selvsagt valgt Porsche alle dager i uken, men det er jo litt morsom att "vanlige" bilmodeller kan hamle opp med sportsbilene til Porsche. Jeg føler meg sikker på at vi ikke er spesielt uenige når det gjelder hvordan vi skal vurdere Porsche i relasjon til BMW og visa versa... ... Klart at det er både interessant og spennende at BMW kan bygge biler som kan gi Porsche en fair kamp på bl.a Ringen. Porsche gjør jo ikke annet enn å bygge fine sportsbiler (hvis vi ser bort fra misfosteret Cayenne), mens BMW også bygger modeller som f.eks E87 116i. At jeg nevnte Carrera GT i mitt innlegg var kun for å få frem at Porsche har flere modeller som kan hamle opp med E46 M3 CSL. Porsche har en bredde i modellprogrammet for superbiler som er temmelig imponerende, men det er det åpenbart flere her inne som ikke har fått med seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 valgt og valgt... er ikke 911 radikalt mye dyrere enn BMW'en, både i innkjøp, forsikring og vedlikehold ? Klart økonomi har noe å si. Men slik jeg forstår det, blir bilene prøvd som konkurrenter i denne testen, til tross for at Porschen er dyrere. For å ta et eksempel: 6 relativt like barnefamilier her i nærområdet har tilnærmet lik økonomi. Bare den ene familien har en Cayenne Turbo og en 911 Turbo. De 5 resterende har en X5 3.0 i/d eller ML cdi. Poenge mitt helt fra starten var at "E46Hazey" må forstå at noen vil ha en mer anonym 335i enn en 911. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå