Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hmm nei, det kommer vel ann på hvilken bil det er snakk om. Men for oss som enda ikke har tenkt å stifte familie og ha en praktisk 320d touring er ikke dette den beste nyhet! :?

Skrevet

Jeg syns egentlig at det er positivt i.o.m at det bidrar å formiske alle utslipp i miljøet. Men jeg syns det er litt ille at regjeringen velger å straffe noen uskyldige biler enn store bedrifter som slipper ut ja-gud-veit hva de slipper ut. At E91 325d blir 75 000kr billigere kan vel vi ikke se på som negativt? Selv om M5 går opp 200 000kr har vel ikke det så mye å si for oss normale mennesker da dette blir en bil som kun er å realisere i drømmene... :roll:

Skrevet

Nei det blir både opptur og nedtur alt etter som... Kanskje greit for de som vil kjøpe ny diesel bil, men hakket verre for de med tanker om en snerten bensin bil med litt power(og utslipp)..

Skrevet

Synes de kan høyne vrakpanten i samme slengen. Er mer lønnsomt å fjerne noen biler som har 0,5 i utslipp enn å prøve å få bort biler som slipper ut 0,15 istedet for 0,10 :roll: Nyere biler forurenser generelt mye mindre.

Skrevet

Miljøavgifter er greit nok, men denne utrolige dieselfavoriseringen pga mangel på partikkel-avgift og de sinnsyke NYE Hk avgiftene er bare latterlige...

Er veldig få som har tatt opp Hk avgiften som jo er fornyet og forværret. En ren luksusskatt som rammer bensinbiler.

Gi meg Hk og Nm avgift pluss miljøavgift som inkluderer partikkelutslipp så er det greit :-)

PS. folk på andre fora fabulerer om 7000-8000 i årsagift på diesel når de differensierte årsagiftene innføres(slik er det i sverige). Det blir jo en fresk dagen-derpå for de som har løpt og kjøpt diesel ;-)

Skrevet

Jeg er bare glad jeg nylig har kjøpt en 04 bensin bil som sikkert ikke synker så helvette i bruktpris som diesel bilene kommer til å gjøre nå :lol:

Skrevet
Hvordan vil pris forskjellene bli på X5 da?

Forskjell mellom diesel og bensin...

Vel. E53 X5 3.0i med 231 hk ved 5900 O/min og 300 Nm ved 3500 O/min, med en egenvekt på 1995kg og et CO2 utslipp på 307g/km gjør bilen 130 578kr dyrere med det nye avgiftssystemet. Til sammenlikning blir f.eks E83 X3 3.0Si med 272 hk ved 6650 O/min og 315 Nm ved 2750 O/min, samt en egenvekt på 1740kg og et CO2 utslipp på 243g/km gjør bilen 63 156kr dyrere med det nye avgiftsystemet, men blir 67 422kr billigere enn X5 3.0i. E53 X5 3,0d som yter 218 hk ved 4000 O/min og 500 Nm ved 2000 O/min med en egenvekt på 2105 og har et CO2 utslipp på 250g/km blir bilen 41 762kr dyrere, mens E83 X3 3,0d med 218 hk ved 4000 O/min og 500 Nm ved 1750 O/min med en egenvekt på 1805kg, mens et CO2 utslipp på 210g/km blir 15 600kr billigere med det nye avgiftssystemet - og siden E83 har gått igjennom en velykked facelift må jo 3,0d bli et bedre kjøp enn E53 X5.. :?

Skrevet

Jeg synes at reduksjonen og økningen i avgiftene burde gått proposjonalt. Slik at 325d som minker med 71000,- burde stått i stil med taperne i det nye avg. systemet. Da blir det litt galt at ML63 AMG og Chayenne TurboS får en økning på ca 250 000 (uten at jeg har regnet på dette helt eksakt).

Hvis de skulle gjort det gunstigere og mer lukerativt for folk å bytte kunne de etter min menign kuttet ut avgifter kun mva, på en 325d eller de med lavste forbruk generelt.

Hadde de endret det slik så hadde jeg ikke hatt noe i mot det, men det at du kan sette ned en bil med 70 000, og øke en annen med 300 000 er galt etter min mening.

Skrevet

Du har utvilsomt et meget godt poeng ErikS - som vi alle vet har desverre systemet noen ulemper, akkurat som du selv henviser til ErikS...

Skrevet

"I ekstreme tilfelle øker prisene med godt over 200.000 kroner, mens enkelte modeller, som BMW 325d antagelig blir nærmere 75.000 kroner billigere."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...