Gå til innhold

TEST: Jubelbilen BMW Z4 M Coupé

Patrick B
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg går vk1 kjøretøy på en skole i trondheim og vi fikk en BMW Z4 cabriolet i fra et forsikringsselskap. Denne Z4'n har ligget 3 dager i saltvann så det meste av elektronikk er vel gåent, har enda ikke fått start på den, det var kommet saltvann i sylinderne å alt. alt av lys funker på den, ennå hvertfall..

Blir spennende å følge med om vi får den til å gå igjen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går vk1 kjøretøy på en skole i trondheim og vi fikk en BMW Z4 cabriolet i fra et forsikringsselskap. Denne Z4'n har ligget 3 dager i saltvann så det meste av elektronikk er vel gåent, har enda ikke fått start på den, det var kommet saltvann i sylinderne å alt. alt av lys funker på den, ennå hvertfall..

Blir spennende å følge med om vi får den til å gå igjen! =)

Hvilke planer er det med den videre hvis den starter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z4 er uten tvil den mest spennende og råeste 2-seteren som er å finne på markedet og jeg vil påstå at den er vesentlig mer spennende enn Mercedes-Benz sin wannabe SLR.. En ting jeg har reagert på er at Z4 M har M emblemet på venstre side av bilen og har aldri helt skjønt hvorfor BMW har plassert den der... Noen som vet hvorfor..? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z4 er uten tvil den mest spennende og råeste 2-seteren som er å finne på markedet og jeg vil påstå at den er vesentlig mer spennende enn Mercedes-Benz sin wannabe SLR.. En ting jeg har reagert på er at Z4 M har M emblemet på venstre side av bilen og har aldri helt skjønt hvorfor BMW har plassert den der... Noen som vet hvorfor..? :?

Nja... skal vi sammenligne en BMW M-modell med en Mercedes-Benz må det nesten være med en AMG modell... som nå er deres pendant til BMW M-divisjon. R171 SLK 55 AMG har en V8 på 5439 cm3 som yter 360 HK ved 5750 rpm og 510 Nm ved 4000. 0-100 Km/t går løs på 4,9 sekunder og topphastigheten er som vanlig elektronisk begrenset til 250 Km/t. En litt artig kuriositet med denne modellen er at den har en 7-trinns automatgearkasse... og ikke minst kan den hurtig bli en cabriolet. Ikke mye wannabe SLR over denne modellen nei... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor leveres ikke z4 coupe med en normal motor? Motoren fra 320si ville jo gjort dette til en oppnåelig drømmebil. :)

Det er et veldig godt poeng... jeg tror til og med N42B20 motoren ville ha vært OK for mange i denne modellen. Saken er vel at BMW har en langsiktig strategi som gjør disse modellene alt annet enn oppnålige for folk flest... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...